Koopjesjager irritatie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Veratje, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

34 weken zwanger... ja ik snap je hoor meid :):)

Sterkte ermee ;)

2. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik snap je frustratie ook niet hoor!
    Iedereen moet toch doen wat hij wil!
    Ik ben ook gek op merkkleding, maar dan wel via Marktplaats!
    Zonde om er het dubbele voor te betalen als het niet hoeft!

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    haha ik moet er ook wel om lachen eigenlijk

want hier precies hetzelfde, bepaalde dingen willen wij gewoon nieuw hebben koste wat het kost, dat zijn o.a kleding, bedden en matrassen, schoenen.

en voor de kinderen kijken wij niet naar de prijs :) qua kleding en schoenen, echter vind ik schoenen en jas vind IK dat moet merk zijn, geen idee eigenlijk waarom:(:), maar merkloze schoenen en jassen uhm nope:) ook ik krijg continue wel te horen belachelijk, of waarom in hemelsnaam nieuw, simpel antwoord omdat het kan en WIJ dat zo willen (moet wel eerlijk bekennen dat het hier van de kinderbijslag betaald word dus de volledige kbs gaat naar de kinderen), qua kleding mogen de oudste zelf een X bedrag uitgeven, en de jongste kopen wij kleding voor, maar daar zitten ook rustig setjes van zeeman of wibra bij, omdat ik het zonde vind om voor veel geld een setje te kopen die zij/hij maar 1 of 2 keer aan kan, de oudste hebben dus wel merkkleding.

het grappige was wel dat toen mijn oudste (15) voor het eerst zelf haar geld kreeg voor kleding, zij met haar vriendinnen naar de markt is gegaan en zelf haar kleding daar kocht ( haar antwoord ja daar kon ik veeeeel meer kopen voor veeel minder geld ;))

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dit, sorry..

5. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    Ach ja... Ik wist wel dat ik als opschepper zou bestempeld worden. Precies de mensen waar ik me aan irriteer.. :p

En nee ik zet niets op marktplaats.. Dan geef ik het liever weg aan mensen die het waarderen. :p

6. MamaPeetje

Ja en Marktplaats ;) Dan kan iemand zoals ik het weer goedkoop overnemen :D Heerlijk die koopjes!!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    pff nou wat een drama.

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    En wat als je kind alleen maar pampers kan verdragen?
    Of dat die voor jouw kind het beste werken?
    Dan heeft het toch ook geen nut om kruidvat luiers te kopen.
    Zo koop ik alleen Lidl luiers, puur omdat mijn dochter geen andere verdragen kan, ze krijgt gewoon uitslag ervan en krabt zich de kot open, voor hetzelfde geld waren het de pampers geweest.
    Doe dat waar jij je prettig bij voelt.

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.683
    1.444
    113
    Dat was ook mijn eerste gedachte :D.

Maar ieder zijn ding, ik snap je helemaal hoor, mensen moeten eens niet altijd bij een ander kijken en lopen zeuren over wat eenanser wel of niet uitgeeft maar gewoon naar zichzelf kijken, daar wordt het veel gezellger van :cool:

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou kom maar hoor... Gekregen kleding wordt hier altijd gewaardeerd...
    Behalve dan die vingino jeans.... Dochterlief draagt geen spijkerbroeken.

:D

11. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0

Hahahah slim! Dit bedoel ik dus.. Ipv leuk complimentje geven krijg je direct commentaar omdat het allemaal 2x duurder is..

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Alles blijft echt niet zo duur omdat mensen er het geld aan uitgeven, het blijft in de winkel te koop omdat mensen er het geld aan uitgeven.

Je vriendin klinkt jaloers moet ik zeggen. Of ze het niet kan of van zichzelf niet mag, dat betekent niet dat jij het geld ook niet zou mogen uitgeven.

Maar dit klinkt al een stuk genuanceerder als je openingspost. Je vriendin klinkt een beetje als mijn moeder, die wordt ook helemaal happy van rommelmarkten. Zij heeft gewoon moeten leren dat onze zoon wel nieuwe spullen krijgt (ook van de Ikea overigens ;), maar hij draagt dan wel weer pampers). Een tip: ene oor in en andere oor uit. Verder zou ik je nieuwste aankopen niet meer aan haar laten zien.

13. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    haha jij irriteert je nogal aan veel mensen
    ligt zeker niet aan jou? ;)

14. Veratje

Veratje Actief lid

29 aug 2012
    228
    1
    0
    @Berte inderdaad.. Goede tip!

15. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    #35 Babke, 7 aug 2013
    Laatst bewerkt: 7 aug 2013
    Ik heb niet alles gelezen, maar als niemand nieuw zou kopen, was er ook nooit tweede hands te vinden toch?

Lekker laten kletsen en blij zijn met jouw keuze. Ik ga ook voor nieuw hoor. En mijn smaak is soms duur. Moet ik toch zelf weten. Ik hoop het aan meer dan 1 kind te verslijten :)

16. MamaPeetje

Ja wat is dat toch met Vingino?? Nooit begrepen :(
    Zelfs kapotte exemplaren die ik kliko-rijp vind met kapotte knietjes zitten de moedertjes gretig op te bieden :( Vind er echt niets bijzonders aan? Wat is er nou leuk aan een 8e hands (minstens) afgedragen broekje?

Overigens : Ik koop zelf ook alles nieuw voor mijn oudste... omdat de jongste het dan ook kan dragen. Alleen mis ik nu maat 92 omdat onze 2e een onverwacht kadootje is en de kleding van de oudste had ik verpatst tot en met maat 92 ;) Dus voor deze maat 'shop' ik op MP.

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als ik me ergens enorm aan irriteer ligt dat ook niet aan mij hoor? :cool:
    Lijkt me heel normaal :D

Is een heel cruciaal onderdeel van het irriteren... Dat het aan een ander ligt.

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ach ja ik hoor het inmiddels al 15 jaar dus mij boeit het weinig meer, deze tijden kijk ik mensen alleen nog maar aan en dan weten ze wel zipp it ;)

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Mensen die op marktplaats kopen waarderen het ook echt wel hoor ;)

Het heeft denk ik niets met jaloezie te maken, maar met prioriteiten. De een vind het belangrijk merkkleding te kopen, de ander koopt goedkope kleding en bewaart het bespaarde geld voor een uitje. Sommige mensen kunnen ook niet anders. Iedereen wil namelijk ' mee kunnen' in de maatschappij en daarom moeten er soms keuzes gemaakt worden. Maar ook als je het wel goed te besteden hebt liggen de prioriteiten niet altijd bij nieuw en merk. Ieder zijn ding en ik vind het allemaal prima.

20. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ennu... misschien zijn er trouwens genoeg mensen die zo willen leven als jij..
    Maar (o.a. wij), die wel beiden werken, kunnen het gewoon niet betalen!
    En geen jaloezie hoor... want ik vind het een sport om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen!

Deel Deze Pagina