Lange tijd voor menstruatie op gang komt na stoppen met de pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gizzie1983, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Ik ben op 13 juli gestopt met de pil (12 jaar de Dianepil geslikt), op 19 juli is mijn onttrekkingsbloeding begonnen, dus dag 1 van mijn nieuwe cylus. Inmiddels zit ik op dag 63.

Bij wie heeft het ook best lang geduurd voordat de menstruatie weer op gang kwam na het stoppen met de pil? De huisarts vertelde me dat het wel 9 maanden kan duren :(, postpil amenorroe heet dat.

We gaan er overigens meteen voor (niet eerst een cyclus afwachten), dus voor mij mag de ongi natuurlijk uitblijven ;), maar dan om een andere reden :).

Heb vorige week wel een paar dagen minibeetjes bruin slijm gehad bij het afvegen, en 1 dag voelde ik me echt ongi (hoofdpijn, moe, gruwelijk chagrijnig :D). Maar daarna niets meer. Vindt het af en toe best frustrerend...

Op zoek naar herkenning!

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    96 dagen met de Diane pil na 17 jaar slikken.
    Nu duurde het gelukkig maar 34 dagen met de Yaz 24+4 pil.
    Ik ben veranderd van pil een tijd geleden.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Uhm...ik ben geen goed voorbeeld geloof ik.

In oktober 2007 was ik gestopt met de pil (ook de Diane-35). En ik moest maar liefst 126 dagen wachten tot mijn eerste echte menstruatie doorbrak!

Had intussen al -tig zwangerschapstesten versleten (want je weet immers maar nooit) en was ook al bij de huisarts geweest. Ook mijn huisarts zei destijds dat het wel 6 tot 9 maanden kon duren.

Nadat mijn eerste echte menstruatie doorbrak, had ik wel meteen weer een regelmatige cyclus (27/28 dagen).

Hoop dat jij niet zo lang hoeft te wachten en toch een dezer dagen ongesteld mag worden.

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dan zit ik nu precies op de helft van jouw 126 dagen! Pfff, lang zeg. Ik test nu om de week met de K2v5. Wel fijn dat je daarna meteen een regelmatige cyclus had, ik hoop dat dit bij mij ook het geval is.

Bedankt voor je reactie!

5. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Dat is fijner, 34 dagen! Op zich is 96 dagen wachten niet zo erg. Als je maar weet dat het 96 dagen duurt. Ik vind de onzekerheid zo lastig. Ik zou zomaar volgende week ongi kunnen worden, maar als ik pech heb kan het ook nog 200 dagen duren...

Nou ja, afwachten maar. Bedankt voor je reactie!

6. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo gizzie. Ik ben in januari 2011 gestopt met de pil, ook diane die slikte ik ivm puistjes, en in juni voor het eerst, en laatst, ongesteld geworden. Niet om je te ontmoedigen maar dit is mijn verhaal. Een aantal keren bij de huisarts geweest en uiteindelijk door gestuurd naar de gyn omdat t wel op gang is gekomen maar niet door zette en ik erg veel buikpijn had. Daar is pcos uitgekomen en moet ik volgende week heen voor behandelings voorstel.

Ik hoop voor jou dat je niet zo lang in onzekerheid blijft maar ik kan enk adviseren om na een half jaar sowieso terug te gaan naar de ha. Zeker omdat je de Diane gebruikt hebt en deze vaak voorgeschreven wordt bij acne. Dit laatste kan een teken zijn van pcos en dan ben je redelijk snel bij de gyn.

Sterkte met afwachten!!

7. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bedankt voor je reactie! Ik lees ineens best veel verhalen over PCOS. Ik denk dat de acne destijds voort kwam vanuit mijn puberteit.

Na een half jaar ga ik inderdaad wel actie ondernemen. Vooralsnog wacht ik rustig af en hoop ik dat er snel duidelijkheid komt.

Veel succes!

8. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Hoi,

Ik had ook hele lange cyclussen. Na het stoppen met de pil was mijn eerste cyclus 110 dagen, daarna 49.
    Daarna zwanger, miskraam die helemaal verkeerd verliep. Cyclus duurde daarna 77 dagen en nu 34.
    Dus op een gegeven moment komt het wel op orde, maar je ziet het bij mij: Soms moet je heeeeel veel geduld hebben...

9. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik werd na 36 dagen ongesteld. Heb dertien jaar de pil geslikt.

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Toch nog even terugkomend op jouw berichtje. Ik heb een traagwerkende schildklier, en sinds gisteren weet ik dat er een verband kan bestaan tussen een traagwerkende schildklier en PCOS. Ik ga het dus goed in de gaten houden! Bedankt voor je advies meid.

11. helma85

helma85 Niet meer actief

hier ook sinds juni gestopt met de pil.
    Zit nu op 2de ongi te wachten, zit nu op dag 75.
    Erg frustrerend, maar hoort er bij.

Deel Deze Pagina