Koopverslaving

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 25 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
     
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat fijn iemand met ervaring! Hoe doe jij het een budget per maand op je pin of werk je met cash geld? En als je het op je pin hebt en niet cash en je hebt je rabo app verwijderd hoe weet je dan wat er nog op staat en of je voldoende kunt pinnen? Schrijf je al je uitgaven op?
    Afterpay en Klarna had ik al een half jaar verwijderd. Had er een handje van alles in 2 maten te bestellen en dan zo te betalen omdat ik voorschieten dan zonde vond maar doordat je niet direct betaald geef je eigenlijk nog meer uit omdat je er totaal geen overzicht op hebt.
     
  3. jojo85

    jojo85 Fanatiek lid

    14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ja die nieuwe spaarrekening is ook een goed idee. Dan zie je echt wat je nu extra spaart.
     
    GossipGirlxoxo, Saartje33 en Neuzeke vinden dit leuk.
  4. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Als je het bij gaat houden ga je je echt realiseren hoeveel geld je uitgeeft.
    Dat zou echt heel goed kunnen werken als motivatie.

    Ja, ik vind voor een jongen echt heel lastig! Ja, hier ook Stone Island, Calvin Klein, Tommy Hilfiger vind ik ook nog wel leuk. Kenzo dan, Dsquared2, en D&G. Balr is geloof ik nog niet in 116. Heb ik wel eens naar gekeken!

    Maar inderdaad, eigenlijk zijn die prijzen gewoon waanzin! Vooral bijvoorbeeld een wit shirtje en dan pasta eten... Of tomatensoep! I mean, het is zo verrot. Maar ik kan niet slagen bij Wibra of Zeeman bijvoorbeeld.

    H&M vind ik soms nog wel eens leuk maar dat komt echt heel weinig voor. En het zijn nu al aardige prijzen, jouw zoon is groter en dan wordt het nog (veel) duurder.

    Draag je zelf ook veel dure kleren?
    Ik draag meestal Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Reinders, Josh V, en soms nog wat enkele andere merken maar daar doe ik eeuwig mee en kinderen groeien nu eenmaal snel.

    Je zou wel je eigen kleding anders kunnen verkopen (dingen die je eigenlijk niet nodig hebt, en nog nieuw zijn bijvoorbeeld) loop naar je kast en trek al je nieuw met kaartjes items eruit en verkoop het!

    Dat geld zet je op een speciale rekening om je schuldgevoel een beetje "af te kopen"

    Misschien ook een rondje kast bij je kids!
    Het voordeel is, een stapeltje levert je zo weer een paar honderd euro op. (Je gaat wat verlies maken, maar beter bijvoorbeeld 50% van het bedrag weer terug dan een 2x gedragen shirt die niets meer waard is)


    Enne, ik kan het goed vertellen.... Maar zelf blijf ik voor mijn zoon ook shoppen. :roflmao::o:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Ik herken het wel hoor. Ik shop ook graag, zeker als ik in een dipje zit qua pijn.
    Alleen mijn budget is een stuk kleiner. Ik gooi wel het en ander in mijn winkelwagentje, maar dat betekent niet altijd dat ik het ga bestellen. Ik hou me voor: ik heb geen plek voor nog meer kleding. Dat helpt enigszins.
    Alleen kinderkleding hé, dat is lastiger hé.

    Ik heb me nu voorgenomen een vast budget voor kleding ed op te stellen.
    En maar me af te melden voor de div nieuwsbrieven.

    Jouw probleem is natuurlijk ook dat jou alles leuk staat, groot budget en lieve man die dat goed vind.
    (Hoe gaat het trouwens met je man?)

    Voor nu: die pakjes in de gang stuur je terug.
    Niet alles meer bestellen, heb je daarna toch spijt. Terugsturen!
    Misschien kan je ipv bestellen, het geld op een aparte spaarrekening zetten, misschien geeft je dat een beter gevoel.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zelf draag ik een mix. Slaag goed in kleine boetiekjes maar kan ook blij worden van een moncler zomer jurkje van €1200. Mijn tassen, schoenen en jassen en jeans zijn over het algemeen duur en de rest van mijn kast is een mix.
    Heb afgelopen week een vinted account aangemaakt en heb me voorgenomen elke week 1 maatgroep erop te zetten (en direct op marktplaats). Heb nu 5 jurkjes maat 86 van dochter geplaatst dus nog heel wat te gaan. Maar als ik dagelijks 5 a 10 items post dan is het behapbaar voor me en kom ik wel door de berg heen.
     
    Zuul en Prettykitty vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik had net alweer voor €130 haar shampoo, masker en troep in mijn mandje bij John berendse. De boel ook weer geannuleerd, go me! Moet dinsdag naar de kapper ga daar eerst wel eens vragen naar voordeligere alternatieven voor al deze producten.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Maar Waarom van die dure merken voor een jongen van 13?
    Een Shirt van 240 euro??:eek:
    Een shirt van 90 euro vind ik persoonlijk al belachelijk duur. Zelfs voor een volwassene.
    Zal denk ik komen omdat ik totaal niet merkgevoelig/zulke prijzen gewend ben.
    240 euro.... daar koop ik 11 spijkerbroeken voor. Of 5-6 paar schoenen voor mn kinderen....

    Wat mij helpt: dingen een aantal dagen/week in je winkelwagen laten liggen.
    Of denken: heb ik dat ècht nodig?
     
    Saz667, Biny, chrystel73 en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Misschien moet jij op zoek gaan naar dure merken 2e hands winkel, waar ze jouw kleding verkopen. Dat moet er toch wel zijn in Amsterdam!
    Want zelfs dat hebben we hier in Middelburg, voor volwassenen dan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik was 23 toen ik moeder werd. In die tijd was ik nog helemaal gek op mijn designer kleding (mijn ouders droegen designer kleding en kochten dat altijd voor mij) en automatisch kocht ik dat ook voor mijn baby. Ik heb toen nooit nagedacht de Zeeman in te lopen en babykleding te kopen. Die had D&G slippers al voor hij kon lopen. Met mijn kennis van nu had ik dat nooit gedaan. Zijn eerste pakjes waren van Armani, D&G en Burberry. Prachtig vond ik het. Mijn luiertas was van Gucci. Heerlijk vond ik het shoppen met mijn dikke buik in de bijenkorf of PC hoofdstraat. en eigenlijk ben ik er nooit mee gestopt. Nu is mijn man ook gek op designer kleding dus mijn zoon weet wat hij mooi vind omdat hij van ons ook weinig anders ziet en dat op de middelbare school nu ook wel echt gaat spelen. Nu vind ik soms sommige dingen echt te duur dus zeg ik wel vaker nee of laat hem een deel meebetalen als hij iets echt heel duurs wil of ik vind dat hij het niet nodig heeft (riem nr.3 bijvoorbeeld).
     
  11. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Ja precies, is ook best een klusje om alles te plaatsen.
    Maar uiteindelijk levert het toch wel weer wat geld op.
    Vooral als je wat duurdere merken verkoopt. Bijvoorbeeld je twijfelt tussen een B.nosy jurkje of eentje van Fendi. Dan kun je beter die van B.nosy houden zeg maar.

    Alvast heel veel succes met verkopen en minder shoppen.
    Ik kan overigens ook uuuuuren kletsen over shoppen, kleding etc. Is ook niet echt handig als je op je uitgavens wilt letten :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja we hebben hier Mooi in de Scheldestraat. Daar lever ik 2e hands kleding in, hun verkopen het en houden een percentage en daarna kan ik zo mijn geld ophalen. Ze verkopen wel alleen de duurdere merken. Kleding van de kinderen van vingino, mayoral, b-nosy, z8, like flo enz. Dat verkopen ze daar niet.
     
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Ik snap je opmerking aan de ene kant heel goed, maar aan de andere kant waarom een broek van 24 euro?
    Als jij die super mooi vind snap ik dat volkomen trouwens hoor. :D

    Ik vind bijvoorbeeld bepaalde items van bepaalde merken erg mooi en koop dat dus graag voor mijn zoontje. (3.5 jaar oud) hij heeft gelukkig nog geen idee wat het allemaal kost.

    En heel soms koop ik ook wel eens in 2ehands, maar dat is eigenlijk altijd wel voor bij oma die hem lekker laat bellenblazen. (Dat gaat mij dan weer te ver in een shirtje van bijvoorbeeld 95 euro)

    Ik koop ook goedkopere merken hoor zoals Z8, maar is maar net wat ik mooi vind.

    De een vind dit merk mooi, en de ander weer dat merk.

    De een gaat bijvoorbeeld graag op een terrasje zitten, en de ander koopt graag een duur paar schoenen. (Om een voorbeeld te noemen)
     
    wishfulthinking en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nou zullen we pb'en? Zolang ik er over praat bestel ik niets :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  15. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.623
    3.002
    113
    Vrouw
    Haha, ja dat is altijd goed hoor!
    Ik ga nu wel slapen, maar morgen beantwoord ik je! :D
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Wish05

    Wish05 Actief lid

    5 apr 2020
    281
    635
    93
    Ik heb niet het topic gelezen, maar wilde even reageren op je stukje over hoe de doktersassistente zou denken.
    Ik ben doktersassistente en zou zoiets in dit geval echt niet denken dat je koekkoek bent als ik je aan de lijn zou krijgen. Ik zou het juist dapper vinden dat je hulp zoekt.
     
    Bailey07, Mamavandrie34, Zuul en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je, ik lees dit nu van jou en 2 anderen dus als het me niet lukt dit keer weet ik wat me te wachten staat en dat is bellen!!! Ik heb goede hoop met wat tips van hier dat ik het ga redden. Heb het ook hardop uitgesproken naar mijn man. Die vind het helaas grappig en vind dat ik me aanstel dus echt steun zal hij niet uit zichzelf zijn maar als ik hem nodig heb met hulp zal hij dat niet afwijzen. Zolang ik hem maar niet ga wijzen op zijn uitgaven (zoals ik deed met sigaretten toen ik stopte met roken) vind hij alles goed.
     
  18. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Misschien moeten we gewoon op zoek naar een andere hobby.
     
    Zonnestralen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar wat? Wordfeuten tegen elkaar.
    Ik speel wel elke avond
    Uno voor geld tegen dochter van 5 maar sta daar ook inmiddels €4 in de min :roflmao:
     
  20. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een serieuze shopverslaving voor mn zoontje. Zit ziek thuis,netflix gaat ook vervelen en kan soms niet slapen en de mogelijkheid(geld) is er..
    Als ik iets zie voor een leuke prijs,ook al is dat 2 maten te groot,koop ik het al . Kind zit (nu)nog in maat 74. Complete garderobe maat 80 ligt al in de kast,en dan heeft ie 10 levi broeken en zeker 20 tshirts en 15 longsleeves en 4 vesten, en ook al zeker 10 a 15 kledingstukken maat 86..

    Ik koop graag kleding zoals kenzo/tommy/ralph lauren/lacoste /ds2 ect. Feetje krijgt ie aan naar de opvang.
    Het scheelt al een hoop dat ik het via zalando lounge/ veepee en sale ect koop. En ik woon in de buurt van de outlet. Al zijn die apps juist ook heel verleidelijk,maar heb de mail en meldingen al uitgezet.

    Ik verkoop nu de kleding van mn zoontje via vinted en van dat geld koop ik dan ook weer nieuwe kleding. Ik boek dat geld over naar een speciaal potje en op deze manier heb ik zelf het gevoel dat ik minder geld uitgeef.
    Moet zeggen dat ik toch best veel verkoop daar en ook veel bundels.

    Ik heb voor mijzelf de afspraak dat ik 1x per jaar een mooie dure tas mag kopen icl bijpassende portemonnee. Maar ik krijg ook bijna elk jaar 1 van mijn man. Ja ondertussen hangt er voor een paar duizend euro aan tassen hier in de kast,maar ik was een beetje doorgeslagen,ook met schoenen en zonnebrillen. En deze afspraak werkt voor mij heel goed.
    Ik koop liever 1 dure mooie paar schoenen dan 10 flut schoenen met amper een zool eronder.

    Ik zag de optie personal shopper al voorbij komen,misschien is dit wel een goed idee. Zo kan je mensen helpen en je bent toch met kleding en dingen uitzoeken bezig. Al doe je het voor mensen die je kent,zo ben je wel bezig. En ga je zelf geen verveelheid shopping doen
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina