Welk (geld)bank?

Discussie in 'De lounge' gestart door zwaaistaart, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    Wij willen ons geld deels bij een 2e bank gaan neerzetten.
    Nu hebben we ING.
    Met name door de spaarpotjes en de app ben ik daar heel tevreden over.

    Voor onze hypotheek hebben we abn amro maar daar willen we vanaf gezien die stomme identifer die nodig is voor betalingen.

    Ik ben dus op zoek naar een bank met een handige app voor de betalingen en je eenvoudig kan inloggen

    Welke bank heb je en hoe tevreden ben je?
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Hier de ABN. Zelden de identifer nodig. Het geld staat er prima.
     
    Chillin, nizzie86 en Mapje vinden dit leuk.
  3. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.126
    1.796
    113
    Hier sns, hebben wel een kastje maar gebruiken het eigenlijk nooit, je kan in de app met eigen pincode alles regelen
     
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Hier abn amro. De e-dentifier heb je inderdaad nog maar zelden nodig.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Hier ook abn.
    De reader heb ik het laatste jaar niet meer aangeraakt,zou eerlijk gezegd ook niet weten waar ie ligt.
    Mijn man heeft rabobank,en ondanks de app op zijn tablet, heeft hij de reader toch regelmatig nodig als ie iets wilt betalen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier Rabobank. Tevreden over, we hebben alles hier. Onze betaal- en spaarrekeningen, hypotheek en ook alle verzekeringen (opstal, inboedel en aansprakelijkheid).
    Ze verdienen dus genoeg aan ons ;)
    Voor de rente kun je beter koopzegels bij de appie gaan sparen ;)
    (Serieus trouwens)
     
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Knab, ideaal en het is de goedkoopste bank.
     
    Chillin vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Je kan zelf instellen wanneer je de identifier nodig hebt van de abn amro he?

    Ik had ING maar die verruild voor Rabobank, bij die wel vaker de reader nodig. Is wel in te stellen mijn man doet er bijv. echt alles mee.

    Maar ik ben ook gemachtigde van mn moeder en die rekeningen staan gekoppeld in de portal (wat ik echt NIET handig vind, had liever ongekoppeld) dus die heb ik niet op mn telefoon staan bijv. en bij t minste geringste moet ik dan wel de reader gebruiken. Zit niet te wachten op de situatie dat ik op een linkje druk (kan ook mij gebeuren) dat niet alleen mijn rekening maar ook die van mn moeder ineens leeggetrokken is.

    Is al eens eerder gebeurd bij een moeder, de rekeningen waar ze voor dr kinderen op spaarden waren ook gelijk leeg. Ben daar een beetje huiverig voor. Andersom durft mn moeder geen internetbankieren (ze houdt t echt niet meer bij qua virussen, scams etc) , vandaar dat ik gemachtigde ben. Dat soort dingen doe ik voor haar.
     
  9. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Hier Ing en Sns. Sns gebruik ik alleen voor de kinderen (spaarrekeningen)

    Ing voor mezelf, waarbij ik de zichtbaarheid van de spaarekeningen heb uitgeschakeld. Maw; ze zijn er wel, maar ik zie ze niet als ik heb ingelogd.

    Ik weet van SNS en ING dat zij geen nieuwe klanten met alleen een spaarrekening aannemen. Je moet dan een betaalrekening erbij nemen.
     
  10. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Alles wat @Nina Sanders schrijft geldt voor ons ook (inclusief zegels sparen bij AH).

    Qua random reader: zowel bij Rabobank als ABN (mijn vorige bank) kun je geheel zelf instellen vanaf welk bedrag je dat ding al dan niet nodig wilt hebben. Hier een limiet ingesteld voor overboekingen naar onbekende rekeningen zonder reader (handig voor een lunch of etentje met collega’s of afgelopen twee jaar tijdens studie en een medestudent iets voorschoot om toch direct terug te kunnen betalen zonder die reader).
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Ballyss

    Ballyss Bekend lid

    18 aug 2018
    508
    598
    93
    Vrouw
    Ik zit bij een aantal banken, ABN, ING, KNAB, van lanschot en een buitelandse bank.
    Ik vind ING het fijnst, heeft een goede app en je hebt idd nooit een reader nodig. Van lanschot vindt ik het onhandigst, daar moet je op een gekke manier inloggen en overboeken gaat erg traag.
     
  12. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Die hebben wij ook voor zowel het zakelijke gedeelte als voor privé.
     
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    ASN en Regiobank, omdat dit de ‘groenste’ banken zijn.
     
    Lies1611, Cobon en Linda86 vinden dit leuk.
  14. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Wij hebben privé abn en zakelijk knab.
    Naast het sparen op de bank sparen wij net zoals @Nina Sanders bij de AH.
     
    Chillin en Nina Sanders vinden dit leuk.
  15. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Bij deze twee zitten wij ook.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    #16 Nina Sanders, 28 aug 2021
    Laatst bewerkt: 28 aug 2021
    Nav dit topic heb ik dus even gekeken wat wij tot nu toe aan koopzegels hebben gespaard. :)

    (Wij laten alles altijd 1x per jaar uitbetalen rond kerst en doen daar altijd alle kerstuitgaven van: kerstcadeau’s voor elkaar en de jongens, we gaan er samen van uiteten, pakken lekker uit qua versiering in huis en vaak gaan we ook nog wel een dagje weg oid).

    Zitten nu op ruim 600€ (en dan te bedenken dat we de afgelopen periode ook vaak niet hebben besteld omdat ik zo besluiteloos ben als wat qua eten) met een ‘rente’ van ruim 33€. Veeeeeeeel meer dan bij een bank dus! :p
     
    Maev en Chillin vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Voor degenen die dit overdreven vinden, ik hou enorm van kerst haha en pak het liefst enorm uit, maar dec is ook een erg dure maand vind ik. Maar dat koopzegelgeld, ja dat gaat echt wel op. Meest is dit zo’n 800€ ofzo; rond 200€ samen uiteten, 250€ aan kadootjes (exclusieve uitgaven doen we dan niet), 250€ aan dagje weg en 100€ aan extra kerst tierelantijnen in huis.
    Op deze manier merken we er vrij weinig van en kunnen we ook gewoon zonder schuldgevoel geld uitgeven :p
     
    Maev, Athina en Chillin vinden dit leuk.
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier ook AH sparen en laten het altijd voor de vakantie uitbetalen. Zo hebben we gelijk een leuk zakcentje voor daar.
     
    Chillin en Nina Sanders vinden dit leuk.
  19. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.165
    113
    Vrouw
    Wij hebben abn omdat we daar ooit een hypotheek hadden. En Triodos. Beide gaat prima met de app
     
  20. Peppabig

    Peppabig Bekend lid

    29 jun 2016
    518
    261
    63
    @Nina Sanders Ik spaar nu ook een tijdje bij de Ah, ik zie alleen in de voorwaarden staan dat je max 3 volle “boekjes” per keer kan laten uitbetalen.
    Hoe doe je dit dan?
     

Deel Deze Pagina