Zijn er hier gezinnen die geen eettafel hebben, maar in een andere setting met elkaar eten? (Met visite houd ik geen rekening, dat komt altijd wel goed)
Wij hebben geen eettafel omdat wij een hele (mooie maar) onhandig ingedeelde woonkamer hebben, met o.a een wenteltrap naar boven, midden in de woonkamer We hebben wel een bar tussen de woonkamer en de (open) keuken, van de muur die daar ooit gestaan heeft. Daar eten mijn vriend en ik dus samen aan als we gezellig willen 'dineren'. Anders eten we meestal wel op de bank, voor de tv. (overigens het enige tv moment van de dag haha, verder zijn wel heel gezellig) Maar straks met de kleine man, als die toe is aan eten met ons samen, dan wil ik eigenlijk niet meer op de bank eten, maar echt aan de bar, zoals we aan tafel zouden zitten. We moeten alleen nog op zoek naar een verhoogde kinderstoel of zelf iets maken, want de bar heeft normale barhoogte, dus er staan barkrukken aan ipv stoelen ofzo.. Hoezo je vraag eigenlijk? overweeg je de eettafel de deur uit te doen en ben je op zoek naar andere opties, of..?
Ik irriteer me idd aan de ruimte die mijn eettafel inneemt en wil hem weg hebben, maar ja.....idd niet heel handig met kinderen Ik wil een kookeiland met eetruimte maar dan moet ik een prijs winnen en mijn huis verbouwen. Of gewoon verhuizen
Wij hebben dit jarenlang gedaan! Toen wij onze hoekbank kochten hebben we een salontafel laten maken, met twee stoeltjes erbij. De kinderen zaten aan die tafel en wij elk op de bank. Zo zaten we toch in een kringetje. Op dat tafeltje kleurden ze bv ook. Onze koffiekopjes zetten we achter ons op de vensterbank of op het kastje naast de bank. Nu hebben we een en ander aangepast en ingedeeld en wat andere zaken opgeofferd en kunnen we net een eetset kwijt. We doen ons setje weg dus wie weet?
Wij hebben een keukeneiland (geen kookeiland) en eten daar altijd samen met onze dochter. Bedoel je zoiets dan? Dat is even gezellig als aan de eettafel (die we ook hebben).
Een keukeneiland is mijn droom voor als ik later groot ben Mijn bank is echt een hangbank, dus wat minder geschikt om op te eten (ja chips of chocola ). Stiekem lijkt een laag tafeltje met heel veel woonkussens er omheen mij wel wat. Maar dat gaat verschrikkelijk onder de hondenharen zitten en ik vraag me af of t praktisch is. Met kleine kinderen sowieso niet denk ik
Met kinderen zou ik toch echt voor een tafel blijven gaan. Niet voor een salontafeltje of een (voor kinderen vaak) veel te hoog keukeneiland. Is een smaller of minder breed exemplaar geen optie? Hier verkies ik zelf toch echt wel de tafel. Warm eten in de zetel vind ik onpraktisch, veel te veel gesmos en ongezellig. Dat half uur aan tafel is echt "meer" dan eten alleen. (Op een barkruk kan ik overigens niet fatsoenlijk zitten. Te instabiel en ik ben te klein. Een kookeiland wordt het hier dus nooit.)
Wij hebben lang geen eettafel gehad en dat ging op t laatst flink irriteren. We hadden een redelijk hoge salontafel waar we op onze kont of vanaf de bank aan aten. Met baby van +6mnd niet handig - die zetten we in de kinderstoel. In t midden oosten dient de eettafel trouwens meestal als pronktafel, als er al eentje is, en wordt gegeten op een kleedje op de grond. Niet mijn keus, wel een optie. En de kinderen zitten dan dus ook los op de grond...
Geen eettafel? Kan me daar niks bij voorstellen. Misschien ben ik ouderwets maar ik vind dat je aan tafel hoort te eten. Ik vind het heel raar om met zn allen op de bank te gaan eten. Beetje aso als ik eerlijk ben... Zonder eettafel zou ik ook niet kunnen. Ik zit daar achter mn laptop en we ontbijten er ook in het weekend. Gezellig juist. De kinderen kleuren of knutselen er of we doen een spelletje.
We gaan t helemaal anders doen! Onze eettafel staar nu tegen een muur in een hoek. Ongezellig en onpraktisch. En nodigt uit om rommel op te leggen. We gaan een muurtje openbreken en een half muurtje neerzetten om meer logische ruimte te maken. Zithoekje en eethoek draaien we vervolgens om met als resultaat: grote eettafel in lichte open ruimte. Grote lamp erboven, bos bloemen, géén rommel en gezellige opgeknapte stoelen van de kringloop eromheen. Gelijk nieuw kleurtje op de muren en speelgoed van zoon sorteren. Zin in! Maar eerst oven 2 weken even op vakantie en nog wat verder herstellen van de keizersnede
Wij hebben een paar jaar geen eettafel gehad. Toen onze zoon 1 werd hebben we er toch een aangeschaft. Ik vind het zelf ook veel prettiger, aan zo'n kleine salontafel eten op de bank is zo onhandig. Is misschien zo'n uitklapbare tafel geen optie? Als je gaat eten klap je het uit en na het eten klap je hem weer in zodat het minder ruimte inneemt.
In mijn studententijd had ik geen tafel. Maar ik waardeer het erg om lekker te tafelen en vind een eettafel ook heel fijn om gezellig met vrienden te zitten, dus wij hebben er een waar met gemak acht personen aan kunnen. Kijk je elkaar ook meer aan dan op de bank. Los daarvan vind ik ook wel dat kinderen tafelmanieren moeten leren. En je gebruikt zo' n tafel vaak ook voor puzzelen, kleuren, plakken, kleien enzovoort. Dus ik zou hem niet snel wegdoen.
Wij hebben sindskort een kleine eettafel. Dressoir weggedaan en nu hebben we er wel plek voor. Daarvoor at ik altijd in de bank en mijn dochtertje heeft tot haar drie jaar in een Ikea stoel gezeten waarvan de poten waren ingekort. Zaten we toch op gelijke hoogte