Ik heb het weer ,koortsuitslag.En ik denk dat het nog nooit zo erg is geweest..Een plek op mijn bovelip,eentje onderlip en een hele grote naast mijn mondhoek...ik haat het echt.......
pff heel vervelend. Heb je al eens ooit lysine pillen geprobeerd. Het zijn vreselijke pillen (groot), maar ze hielpen bij mij als een tierelier. Ik ging van 10 koortslippen per jaar naar 2. Ze werken overigens niet als je al een koortslip hebt, tenminste dan merk je er niets van, maar een volgende koortslip zal langer uitblijven. Ik heb ze toen volgens mij 2 weken geslikt (langer hield ik ook niet vol ivm de grootte van die pillen) Je kunt ze kopen bij reformzaken/ natuurwinkels.
a jakkes beterschap, ik vind ze soms erg pijnlijk vooral in de mondhoek maar beter daar dan beneden of in het oog!!!
erg he? Heb er ook veel last van. Ik slik sinds de bevalling ook die lysine tabletten en het lijkt te werken. Ik had voorheen altijd 3 a 4x per maand zo'n ding en nu nog maar 3x in 9 weken gehad (ff afkloppen). Heb ook erge plekken gehad bij mn ogen, op mn hals en op mn kin. Ik stip ze tegenwoordig aan met alcohol om het eea sneller te laten indrogen. Succes iig!!!
irritant heh, had een ttijd terug ook..allemaal rond de zelfde plek..ik gebruik die compeed pleisters en zofirax... en drink ff verse vlierbessensap...is super goed voor je weerstand...gaat wel snel weg!...+goed verzorgen!
Mijn man heeft het ook weleens,die vind het ook vreselijk.Zelf weet ik niet hoe het voelt maar lijkt me erg. Beterschap!
Mooi balen dus en verdomd pijnlijk Die lipstickers (of hoe ze ook mogen heten) neem die niet hoor!!!!!!!!!!!! Je plakt ze dr op en uiteindelijk moet je ze dr vanaf trekken en je trekt ALLES open waardoor je koortslip alleen maar groter word Zelf heb ik alleen een koortslip als ik heel erg ziek ben Ben nu ook ziek maar gelukkig niet zo erg dat me koortslip weer op komt zetten
Bij mij helpt Lysine ook goed. Als ik 1 op voel komen, neem ik 3 van die pillen per dag en ben er dan snel van af. Als je ze standaard neemt die pillen krijg je bijna geen koortsblaren meer.
Ik gebruik in principe niets meer tegen die verrekte uitslag... Zovirax etc zorgen er bij mij juist voor dat het erger wordt en dat het langer duurt voor de boel geneest (tot wel 14 dagen ) Wanneer ik het maar gewoon "uitzit", dan ben ik er meestal met drie, vier dagen wel vanaf. Helaas moet ik er heel erg mee oppassen omdat ik een babietje heb van 5 maanden.... dus de vorige (3 weken terug) heb ik wel die Compeed pleisters gebruikt. Maar inderdaad een grote stoot vitamine C wil nog wel eens helpen.
Ik bedoelde dat lief.. maar het is meer spreektaal als schrijftaal vraagteken was beetje overbodig haha
ik heb er vannacht ook weer gekregen. vroeger had ik ze ook altijd bij de mond. maar sinds ik gordelroos midden in mijn gezicht heb gehad zitten ze standaard in en rond mijn neus. heel fijn want je maakt met snuiten steeds alles nog erger. het scheelt dat ik van te voren weet wanneer ik ze kan verwachten. als ik me erg druk maak dus ( zoals nu) en als ik me niet goed voel ook. ik gebruik niks meer, geen zalfjes ofzo, want ik heb gemerkt dat ik ze dan nog vele vaker krijg. ik laat ze nu maar 2 weken doorwoekeren en dan ben ik er weer een tijd vanaf. die tabletten had ik nooit van gehoord. wellicht kan ik die nog eens proberen.
Ok goed om te weten Ik ben nu namelijk voor de eerste keer zwanger, jaren geen koortslip gehad en wat denk je? ja hoor.. de verloskundige zei dat die patches zeker mogen, maar liever de cremes niet. Bij de Etos hebben we alle gebruiksaanwijzingen doorgelezen en daar stond dat het niet schadelijk was. Toch gebruik ik liever die patch en vanavond even tandpasta smeren..droogt ie ook wel goed uit.. Die lysine is dan dus niet schadelijk voor de baby?maar hoop dat je je snel weer beter voelt in ieder geval
Leuk he dat stomme virus. Ik ben o0p de kleuterschool besmet en het was regelmatig raak. Inmiddels is het wel wat minder vaak maar vervelend is het wel. Gelukkig beperkt het bij mij tot mijn lip of onder mijn neus. Ik smeer er nooit wat op want dan wordt het zo'n nat papperig iets op mijn lip en schiet het nog niet op met uitdrogen en verdwijnen