Het dames, Wij hebben ons huis nu bijna 4 weken op funda via een internetmakelaar. Die makelaar is hier geweest en gaf een advies prijs van 182.500 kk. Ik had zelf het idee om op 179.000, hier in Friesland kun je de woningen beter scherp aanbieden. Maar de makelaar komt zelf uit het midden van het land en gaf aan dat er dan nog wat onderhandelingsruimte is. En dat die paar duizend mensen niet weerhoudt om niet te komen kijken. Nu hebben we 4 keer open huis gehad met 1 keer een kijker. Wat waarschijnlijk ook echt een kijker was want die heeft al heel veel huizen bekeken. Nu is het zo dat we een nieuwbouwwoning op het oog hebben die binnen nu en 2 weken word opgeleverd. Daar gaan ze dan ook openhuis organiseren dus die is waarschijnlijk zo weg..... En dat is wel het huis wat we heeeeeeeel erg graag willen. Anders willen we waarschijnlijk hier blijven. Nu zitten we eraan te denken om de prijs te verlagen naar 175.000 en hopen uit te komen op 172.500. Zou dit volgens jullie reeeel zijn. We hebben een huis wat af is, kunt er in princiepe zo in na wat saus en verfwerk. Makelaar geeft aan dat er dan in de advertentie moet staan: Nu zeer scherp geprijsd. Dus dat het al duidelijk is dat er niet veel meer vanaf kan. Graag hoor ik jullie mening!
Binnen een paar weken je huis verkopen is zowiezo niet reeel gemiddeld sta je echt wel minimaal wel een paar maanden te koop. En als er een koper komt duurt het ook nog wel een week of 6 voordat het definitief rond is. Mensen gaan tegenwoordig vaak echt wel een stuk onder de vraagprijs bieden dus of je zo dicht bij de vraagprijs uit komt is maar zeer de vraag. Scherp geprijsd of niet, meestal mag je blij zijn als je in elk geval een koper hebt. Succes met de verkoop ! Ps evt kun je werken met bieden vanaf prijs. Dan weet je in elk geval de minimale opbrengst
Als je hem echt kwijt wil zou ik hem goedkoper te koop zetten. Vind het trouwens zelf best onverstandig om je huis te koop te zetten bij een makelaar die niet bekend is in de omgeving. Wij hebben in 1 jaar tijd 2 huizen verkocht, 1000 euro onder vraagprijs bij een supergoede makelaar die uit de buurt kwam. Hij was een stuk duurder maar echt zijn geld waard.
Omdat we ook al met een restschuld blijven zitten....dan bespaar ik liever 4000 op een makelaar. We zijn ook niet van plan om het jaren te koop te hebben. Dus dan is het het proberen waard op deze manier
Ik heb mijn huis ook verkocht via een internetmakelaar, ging prima. Maar wel 10 mnd. over gedaan. Ik zou gewoon die 175000 euro doen, dan trek je meer kijkers. En als mensen helemaal je huis hebben gezien en ze zijn er helemaal verliefd op, dan kopen ze het misschien wel voor die 172500. Maar je kan ook kijkers hebben die een max hebben van bijv 165000 en die komen misschien ook kijken naar een huis van 175000, zou ik iig wel doen. Ja en dan zit je er natuurlijk naast. Het ligt er natuurlijk maar net aan wat voor een kijker je treft. Ik had het eerste half jaar dat mijn huis in de verkoop stond een foto van mijn badkamer op funda erbij gezet, maar die was erg lelijk en kreeg toen helemaal geen kijkers. Toen ik de badkamerfoto eraf haalde kreeg ik er gelijk zes. Ja en daar zat toch de uiteindelijke koper bij. En die vond de badkamer natuurlijk ook lelijk en ging hem vervangen, maar omdat de rest van het huis wel positief was hebben ze het toch gekocht. Maar waarschijnlijk als ze op de funda die badkamerfoto hadden gezien waren ze niet eens wezen kijken. Dus ik denk dat je het wel kan doen die 175000. Dan krijg je iig meer kijkers.
Nog niet maar is pas sinds week en sttan al ruim 2 jaar te koop. Over wat we er vor hebben willen...tsja laten we het erop houden dat we 40000 euro onder water staan. Maar staan nu wel 15000 goedkoper dan in begin dus dat er geld bij moest wisten we al vanaf begin
We willen graag verhuizen en kunnen het gat gelukkig grotendeels vullen met spaargeld. Maar willen nu toch wel erg graag een huis met tuin ipv appartement. Dus ja toch gekozebn voor verkopen met verlies ipv nog heel lang wachten
Misschien ook zelf actief zijn met de verkoop.. Op Facebook zetten of op Marktplaats, Jaap.. Wellicht briefjes in de buurt rondspreiden. Zorg ervoor dat als mensen spontaan even door je straat heen rijden het er ook goed en gezellig uit ziet. (Men rijdt eerst door de buurt en lopen langs je huis om later een afspraak te maken) En heb je al gevraagd of je huis goed bezocht wordt op funda?