Koopziek? Wat doe je er aan?

Discussie in 'De lounge' gestart door LoveAim, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Misschien ook als je "nee" hebt gezegd tegen spullen de helft van wat het zou kosten op de spaarrekening van de kinderen zetten? Dan spaar je de helft uit en je ziet daadwerkelijk het bedrag dat je zou uitgegeven hebben.
    En de kinderen zijn er later blij om of kunnen bijvoorbeeld binnenkort een groter stuk speelgoed kopen :).

2. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier ook van de nutteloze aankopen. Al gaat het de laatste tijd beter. Tja, we zijn verhuisd en als je al die zooi dan in moet pakken, kom je wel tot in keer!😉

Mijn zwak is boeken en tijdschriften. Ik zet mijn geld dus om in oud papier. Voor de kleine meid koop ik ook vaak wat, vooral kleding. Ben wel van de kortingen, veel kost het niet, maar toch.

Als je toch wat leuks wilt kopen, probeer er dan een ervaring aan te koppelen. Geef jezelf een budget. Houd je uitgaven bij. Bakje koffie met een taartje in de stad, ga naar de hema na 16.00 uur voor het vieruurtje voor een euro.

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja en nee. Ik weet precies wat de inkomsten en uitgaven zijn. Rekeningen worden altijd betaald, geld gaat altijd naar spaarrekeningen, ik koop veel in de aanbieding, let ook echt wel op MAAR van het geld dat we overhouden koop ik echt veel. Nu met een kleintje voornamelijk dingen voor hem maar ook kleding voor mijzelf of cadeautjes voor anderen. Sommige dingen blijk ik achteraf niet nodig te hebben (maar zet ik dan weer op marktplaats) dus ja en nee ik houd van mooie spullen en mits het in mijn ogen een normale prijs is en wij het kunnen betalen dan ja dan koop ik het!

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heb hier helemaal geen last van, eigenlijk. Vind het alleen maar irritant om weer naar een winkel te moeten. haha.

Sowieso boodschappen doen verminderen en inderdaad bedenken heb ik het echt nodig?

Deel Deze Pagina