Hoi, Ik lees dat je het best zo weinig mogelijk zeepproducten/onnatuurlijke producten kunt gebruiken voor het wassen van de baby. Wat gebruik je WEL als je je kindje in bad doet? Alleen zwitsal shampo? En behalve zinkzalf oid nog andere producten of is het eigenlijk niet echt nodig NA het badderen? groet Ann
Badmelk of badolie in het badje tegen uitdrogen en af en toe een beetje shampoo maar dat was hier heel lang niet nodig. Na het badderen bodylotion of olie. Nu is zeep nog niet nodig maar meer leuk vanwege de bubbels
Ik zou kijken naar de wat meer natuurlijke producten en/of producten met minder toevoegingen. Ik wil graag Weleda (Puur natuur, net als je baby - Weleda - Weleda) gaan gebruiken voor de kleine
Ik heb Rituals voor babys is zowel voor haren als voor het lijfje. En als het op is heb ik inderdaad Weleda. Voor mij geen zwitsal!
Idd neutral voor in het badje.. In het begin alleen badolie en piepklein beetje badgell. Na het badje ingesmeerd met vette zalf (omdat ze eczeem heeft).. Maar hier alles zonder parfum!!
Badolie/badmelk voor tijdens het baden, na het baden gewoon babyolie of pure cacao boter (dit is zonder toegevoegde onzin) Maar hier is een halfbloed kindje aanwezig en hij heeft dat gewoon nodig, iets vets op zn huidje.
in bad gebruik ik Madara zat in een alternatieve babydoos. Het is supermild, dierproefvrij etc etc. Na het badje smeer ik in met Weleda iedere dag olie. Hiermee kan je ook lekker mee masseren. Ook de andere Weleda producten kan ik aanraden. Zijn wat duurder maar gaan heel lang mee.
Wij gebruiken hypoallergene badolie van het Kruidvat. Echt een aanrader, zoontje heeft eczeem en reageert hier niet op. Ook ruikt de olie niet zo sterk. Kost maar een paar euro. We hebben daarnaast wasgel van Weleda maar daar wordt zijn huid toch wat droger van.
Het eerste half jaar hebben wij alleen zeepvrije wasgel vande Etos gebruikt om mijn dochter in te zepen, en niks in bad. Gewoon water. Kraamhulp gaf aan dat olie in het badje in het begin niet zo goed was omdat ze dat in kunnen slikken. Vanaf 6 maanden ging ze in het grote bad, en zijn we shampoo gaan gebruiken voor de haartjes, 1x per week. Soms een scheutje badolie erbij in het water, maar meestal niks. Onze dochter heeft een droge huid, gewoon water werkt het best. Na het badderen soms wat olie van Etos als de huid erg droog is. Als we bij het cb of de huisarts kommen voor exzeemplekjes is het eerste wat ze altijd zeggen: je gebruikt toch geen Zwitsal he? Nou nee dus. Ons cb vind Zwitsal rotzooi.
Neutral baby, dit gebruik ik ook nog steeds voor mijn peuter. Gisteren in de aanbieding bij de kruidvat nog 2 flessen wasgel en shampoo gehaald. Niet te vaak in bad doen als ze nog baby zijn en aanleg hebben voor eczeem. Max 3x per week. Die kleintjes worden nog niet zo vies en het scheelt jezelf ook een hoop tijd . Wij deden het alleen de avonden als hij naar het kdv was geweest, daar komen ze toch altijd wat viezer van terug dan dat ze thuis worden. Nu met een peuter wel elke dag. Bij de apotheek hebben ze ook zalf zonder toevoegingen waar je de kleine mee kan insmeren.
Hier gebruiken we vanalles van zwitsal van zeepvrije wasgel tot badolie. Ook shampoo van zwitsal, dochter had met de geboorte al veel haar dus vanaf het begin al om de dag de haren gewassen met shampoo.
Het eerste jaar heb ik alle producten van Weleda gebruikt en daarna overgestapt op Kruid vat eigen merk
In het begin had ik een heel fijne wasgel van Natusan, die was zowel voor het lijfje als voor de haartjes. Zonder parfum of andere irriterende bestanddelen. Badolie's zijn ook wel fijn voor een zeer droge huid, bijvoorbeeld balneum hermal, maar mogen absoluut niet in de oogjes komen (dus beter geen haar mee wassen) en idd niet laten inslikken. Zwitsal was rampzalig voor onze oudste, zijn eczeem laaide daar vreselijk van op. De nieuwe varianten voor gevoelige huid zijn wat beter, maar nog steeds niet geschikt voor iedere baby. Ik zou dus op zoek gaan naar iets waar zo min mogelijk irriterende stoffen in zitten, en zeker geen parfum. Voor het insmeren na het badje idem dito. Ik heb goede ervaring met vaseline/paraffine, en voor de zeer droge plekjes een beetje bepanthen zalf.
Voor de oudste had ik Natusan voor haartjes en huid, no more tears variant. Ben op een gegeven moment overgestapt op parfum vrije douche gels voor kinderen waarmee ook het haar gewassen kan worden en die milieuvriendelijk(er) zijn. (Scandinavisch merk, wordt niet verkocht in NL) Zwitsal vind ik wel lekker ruiken maar dat gebruiken we niet. Voor ons kleintje onderweg heb ik al wat baby verzorgings producten van Weleda aangeschaft.
Hangt echt van je kindje af. Wij zijn in het ziekenhuis begonnen met zwitsal: dit ging een tijdje goed. Maar toen kregen ze echt een gevoelig huidje, heel droog en licht eczeem. Toen zijn we eerst naar neutral overgestapt, maar op aanraden van de kinderarts gebruiken we nu badolie van balneum baby; werkt perfect! Wij badderen drie keer per week. Ze hebben weinig haar en we gebruiken zelden shampoo. Na het badje smeren we E in met balneum creme, de overige dagen elke ochtend met vaseline cetomacrogolcrme (of zoiets haha)
Hier eczeemachtige plekjes en een droog huidje en gebruiken alleen balneum baby extra vettende badolie. Kan geen kwaad als dit verdund per ongeluk in aanraking komt met de oogjes of ingeslikt wordt volgens de informatie op hun website. Ze is na het badderen heerlijk zacht en smeren met olie of lotion is niet nodig. Hele droge plekjes houden we wel vet. Wij kregen op het cb om bij ons dochtertje producten met zeep en parfum te vermijden. Babyolie gebruiken we wel om bijvoorbeeld het naveltje schoon te maken.
Ik gebruik de zeepvrije wasgel van Zwitsal overal voor. Met de hand wassen, in bad, onder de douche en ook voor het wassen van haar haar. En daarna insmeren met babyolie. Mijn meisje reageert er erg goed op, haar droge huid is al stukken minder dan toen ze net geboren was. Voor haar gezicht gebruiken we vaseline, ze krabt zichzelf vaak en met vaseline zijn de krassen zo weer geheeld.