ik ga echt nooit meer werken......

Discussie in 'De lounge' gestart door winniethepoeh, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Heb van de week een brieg gekregen van DUO
    Omdat ik in 2009 niet heb gewerkt en ons gezemalijk inkomen onder een bepaalde grens ligt, krijg ik mijn aanvullende beurs van mijn, niet afgemaakte 1e studie, Vergoed.....3200 eurie's

Ik kreeg in juli al 1900 euro heffingskorting(?) terug

en ja hoor, vandaag ligt er een brief van het gak. Omdat ik astmatisch ben en dus altijd de eigen bijdrage moet betalen, krijg ik voor 2009 300 euro terug...... Mijn eigen bijdrage was toch echt maar 155,- vorig jaar..

En mijn man die vorig jaar geopereerd is OP EIGEN VERZOEK aan zijn meniscus, krijgt ook 300,- terug...... en ook hij heeft maar 155,- eigen bijdrage betaald....

Ik werkte altijd parttime en had jaarlijks zo'n 5500 euro......

Dus ik denk dat ik maar gewoon de rest van mijn leven lekker thuisblijf:D

Grapje natuurlijk, maar ik vind het eigenlijk een beetje belachelijk dat we zoveel terug krijgen.... We hebben het echt niet slecht, net een nieuwe auto gekocht, eigen huis, 2x per jaar op vakantie, geregeld uiteten en kan ook klding, schoenen enz. kopen wanneer ik het wil...
    (we zijn zelf best zuinig hoor, maar het zou wel kunnen)

Mijn ouders werken beide keihard en hebben minder dan ons.....
    Denk dat ik me moeder maar ff lekker ga verwennen van het GAK geld....

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Erg fijn dat je het terug krijgt.. En de overheid maar klagen waar het geld blijft..;)

Lief dat je je mams lekker gaat verwennen!:)

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik heb ook een brief van het CAK gehad :). Een leuke verrassing. Hier is het omdat mijn dochter het hele jaar door fysio heeft gehad en revalidatie en hulpmiddelen. Wij spenderen dus zowieso meer dan het bedrag dat we terug krijgen. Wij krijgen 500 euro terug..

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik denk dat ik ook maar ga stoppen ik werk en krijg alleen kinderbijslag.
    En mijn vriend verdiend echt niet veel hoor maar net genoeg om overal langs te vallen. Helaas

5. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Die 300 die je hebt gehad is omdat er een hoop dingen zijn afgeschaft.
    Vroeger kon je je hele zorgverzekering bij de belasting aftrekken en had je een drempel van 800 euro.
    Die is nu weg, omdat er alleen maar mensen gebruik van maakte die het eigenlijk niet nodig hadden.
    Alle mensen met een minimaal inkomen of bepaalde uitkering krijgen nu een vast bedrag om de kosten te dekken.
    Maar voor de echt chronisch zieke mensen is dit een domper, omdat 300 euro bij lange na de vaste kosten voor hun niet dekt.

6. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Soms is t wel krom idd....
    Mijn man heeft een handicap en werkt daardoor via een sociale werkplek.
    Nu zit hij momenteel wegens ontstoken pees in zijn schouder in de zw en moest van de week bij de Arbo zijn.
    Zegt die arts....heb je weleens gedacht aan een Wahjong uitkering.
    Dus mn man zegt; ja maar ik kan gewoon werken hoor.
    Ja zegt die arts, maar nu maak je nog kans erop en over een tijd wordt die afgeschaft. En dan sta je nu vast in t systeem als er ooit iets is....

7. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Wat vreemd... de wayong wordt helemaal niet afgeschaft.
    Er komen hervormingen, maar afschaffen gaat niet gebeuren.

8. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik zit op die brief te wachten...ben in de afgelopen 2 jaar 2x aan een hernia geopereerd en heb dus ook beide keren de eigen bijdrage moeten betalen....
    mijn buurmeisje idem en heeft brief al gehad.

Vraag me af of ik dat ook krijg....zou wel leuk zakcentje zijn!

9. winniethepoeh

is idd een leuk zakcentje, het is meer dat we het gewoon niet echt nodig zijn... we redden onszelf wel....

Maar goed, mijn lieve mam mag ook wel eens in het zonnetje gezet worden. Dus denk dat we ff een lekker avondje gaan eten en bioscoopje pakken. Of een leuke nieuwe outfit... nog maar ff over na denken

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Nissy of veranderingen....ik weet t ook niet, we hebben er dus geen ervaring mee;)
    Maar we vonden t gewoon vreemd, dat terwijl mijn man een baan heeft, ze daar zo ineens over beginnen

11. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoe zit dat met die teruggave van het CAK dan? Ik heb ook m'n eigen risico aan alles moeten opmaken (zit ook aan vaste medicijnen en onderzoeken vast) en ik krijg niks! Ik heb een chronisch probleem, maar hoe kom ik daarvoor eventueel in aanmerking dan? Niet om hebberig te klinken hoor :), maar vind het wel apart dat iemand die op eigen verzoek een operatie krijgt, geld terugkrijgt (geen aanval hoor TS!), terwijl mensen die continu medicatie nodig hebben niks ontvangen.. Weet iemand dit?

12. Nissy2

Nissy2 Actief lid

2 jul 2009
    142
    0
    0
    Inderdaad heel erg vreemd ja!
    Ik snap de insteek wel van de arboarts.
    In de toekomst gaan alle nieuwe mensen de bijstand in als ze ook maar iets kunnen werken.
    De huidige wayongers krijgen deze uitkering nog en worden herkeurd als dat noodzakelijk wordt geacht.

Maar iemand een kant op sturen die zelf nog prima kan werken alleen maar, omdat hij bij de wayong waarschijnlijk meer geld eruit kan slepen vind ik slecht van een arbo arts!

13. winniethepoeh

ik krijg gewoon zelf een brief, heb ook absolut niets aangevraagd.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    k bn bgn vn dit
    Ja ik ben ook wel benieuwd eigenlijk want ik ben in het begin van het jaar ook geopereerd en slik nu ook dagelijks veel medicijnen.

15. Fayy

Fayy Niet meer actief

ik heb vorige maand 2300 terug gehad van aanvullende beurs, altijd mooi meegenomen!

16. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    t is je gegund meid.....:D;) geniet ervan!

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik kan wel wat licht schijnen op deze kwestie... haha... (werk bij het cak namelijk). Die 300 euro is in het kader van de Wet Tegemoetkoming Chronisch zieken en Gehandicapten. Die wet is door de overheid in het leven geroepen om bepaalde groepen mensen te compenseren voor het beperken van de aftrek bijzondere ziektekosten. Het heeft dus niet echt met het eigen risico te maken, maar dat bepaalde groepen mensen veel zorgkosten maken die zij voorheen konden opgeven bij de belastingdienst en nu niet meer. De overheid heeft bepaald welke groepen mensen de tegemoetkoming krijgen (mensen met bepaalde chronische ziektes, mensen in verpleeghuizen, mensen met huishoudelijke hulp etc) en wij krijgen nu via allerlei instanties door wie die tegemoetkoming moet krijgen en die mensen krijgen dan een brief. Je kunt hier: Test tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten2009 checken of je in aanmerking komt. Er worden tot ongeveer eind november mensen aangeschreven (het is een bestand van 2,5 miljoen mensen ongeveer, dus dat moet gespreid worden :) ) als je dan geen brief hebt gehad maar je denkt het wel te moeten krijgen kun je een aanvraag doen bij het CAK: Het CAK - Algemene tegemoetkoming
    Hoop dat het zo wat duidelijker is! Als iemand nog vragen heeft pb me maar, ik kan ook zorgen dat je teruggebeld wordt door de afdeling oid (doe zelf iets anders namelijk).

18. winniethepoeh

bedankt voor de aanvulling rosao...

tja mijn aanvullende verzekering denkt al mijn kosten, behalve natuurlijk de eigen risico.
    Het is dus meer dat ik het zo krom vind, omdat ik dus meer krijg dan dat ik betaald heb....
    Maar goed.....

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Rosao, dank je voor je toelichting!

Volgens die test kom ik niet in aanmerking, maar mijn buurmeisje heeft exact dezelfde ingreep ondergaan en medicatie gekregen en die kreeg het wel :(
    Ik ben opgenomen geweest, heb fysiotherapie gehad (niet vergoed), heb medicatie (diclofenac, diazepam) geslikt, krukken gebruikt en ben arbeidsongeschikt geweest...
    Ik hoop dat ik dan toch ook wat vergoed ga krijgen, kan dat zakcentje heel goed gebruiken!!

20. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou vind dit gewoon belachelijk, wij werken ons allebei uit de naad en krijgen bijna niks van de belastingdienst terug en CAK krijg ik ook maar 50 euro terug terwijl ik veel meer betaal. Tis niet dat ik het jou persoonlijk niet gun hoor maar af en toe vind ik het wel een beetje krom in dit land, als je keihard werkt wordt je het hardst getroffen lijkt het wel! bah krijg hier een nare bijsmaak van...

Deel Deze Pagina