hallo, ik ga binnenkort aan de slag in een winkel, nu vraag ik me dus af (heb het daar nog niet gevraagd) maar hoe word een koopzondag uitbetaald (als overuren?) groetjes sim
Het kan zijn dat je 200procent krijgt, het kan ook zijn dat je ze als vrije uren krijgt en ze kan laten uitbetalen wanneer jij wilt, of het komt bij je vankantiegeld op.
mijn vriendin krijgt m 200% uitbetaald, maar die staat dus in een ander soort winkel, was benieuwd of het standaard was... 200% is wel lekker natuurlijk haha, dan wil ik elke koopzondag wel werken
ik kreeg bij de Mediamarkt gewoon normaal uitbetaald, omdat de zondag een normale werkdag was. Ze waren elke zondag open..
Nee, het is niet standaard, sommige winkels betalen gewoon 100 procent of koopzondagen... Schande trouwens..
Bij mijn vriend is het volgens mij 150%, maar er is als het goed is een detailhandel CAO en meestal zijn die dingen wel algemeen verbindend verklaard (dus iedereen in de branche moet zich eraan houden), misschien ff op googlen?
ik had al een beetje gegoogled, maar kwam ook uit op verschillende dingen, dus vandaar mijn vraag hier..
De voorwaarden qua uitbetaling en toeslag uren is per organisatie verschillend. Er is helaas geen CAO-Detailhandel, elke branche heeft zijn eigen CAO bv als je in een sport of kleding winkel werkt, dan val je onder de mitex CAO, etc. Daarnaast kan het ook nog zijn dat het bedrijf waar je gaat werken zijn eigen CAO heeft. Vraag anders gewoon of ze je de voorwaarden kunnen mailen/ sturen.
het is inderdaad verschillend als ik dat zo lees.. ze zijn niet elke zondag open, dus ik hoop wel dat het iets extra's biedt
Het is er inderdaad afhankelijk van in wat voor een soort winkel je gaat werken. Er zijn een heleboel aparte cao's: bijvoorbeeld voor speelgoedbranche, schoenendetailhandel, kleding en mode, bloemen en planten. Als je dat weet, kan je makkelijker en gerichter zoeken! Groetjes, Josien
Ik krijg 200% uitbetaald. Als de winkel niet altijd open is op zondag moet jij dat ook krijgen. Staat in de CAO.
ach vrije dagen is natuurlijk ook leuk, alleen werk ik straks maar 12 uur per week, dus dat schiet niet zo op