koorst en inentingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JinxieWeasel, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Mijn vent heeft al 2 dagen koorst. Morgen moet hij naar het cb voor zijn tweede inentingen (hij 3 maanden en 11 dagen), maar eigenlijk wil ik dat niet nu hij ziek is.
    Ik hoop eigenlijk dat dit al wel in hun protocol zit. Bij koorts geen inentingen toedienen!!!! Weet iemand dit? Hij is al ziek, en dan voelt hij zich nog rotter...:(

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zetten sowieso geen inentingen als je kindje koorts heeft. Ook al is de koorts morgen gezakt dan zou ik 'm toch niet laten inenten omdat anders z'n weerstand geen kans krijgt om weer op peil te komen. Gewoon een nieuwe afspraak voor de inentingen maken of langs het inloopspreekuur langsgaan voor de inentingen. Ik zou persoonlijk zeker niet geven, de inentingen zorgen alleen maar voor verergering van de klachten die hij al had.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou zeker niet enten. Je kleintje is niet fit en ga er maar vanuit dat je kindje nog beroerder word als de prik erbij komt.

Ook al zou het CB zeggen dat het wel moet jij bent de gene die die beslissing maakt.

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    niet inenten!! is echt af te raden...z'n immuunsysteem wordt dan veel te zwaar belast en kan hij schade van krijgen die zelfs blijvend kan zijn...!

5. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Niet laten enten hoor, die keus mag jij gewoon zelf maken. Ik heb het hier ook een aantal keren afgezegd. Als hij fit is kun je desnoods wel gaan wegen en meten en een andere afspraak maken om te enten. Kan bij ons vaak wel even tussendoor.

6. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Nee, niet laten inenten. Als moeder kun je gewoon zeggen dat je het nu niet wilt, omdat hij niet lekker of ziek is.
    Ik heb mijn zoontje ook niet laten inenten als hij niet lekker of verkouden was. Dan kreeg hij de enting als hij weer beter was. Hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zover ik weet is het inderdaad gewoon protocol dat ze niet inenten bij koorts, of als de koorts echt pas nét weg is.

Dus maak je niet te druk - je hoeft echt niet je zelf te gaan verdedigen/strijden om geen inentingen te laten geven aan je kindje. Ze zullen zelf ook wel met een oplossing komen, wanneer en hoe dan wél de inentingen.

8. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Vandaag zijn we dus niet gegaan.... (ook omdat ik naar de HA ging met hem, en hij me weer doorstuurde naar de eerste hulp)
    Nu heb ik net gebeld voor een nieuwe afspraak bij het CB, en toen kwamen we tegen het volgende euvel: Hij moet binnen 6 weken na de eerste prik de volgende prikken krijgen..... en ja hoor..... dat is deze week! Ik ziet het nog niet gebeuren dat hij deze week beter gaat worden.

Nu vroeg ik dus ook al aan het cb: wat is nou verstandiger....? Niet inenten, maar dan is de werking van de eerste ook nutteloos geworden... Of wel inenten, en dan je goed klote voelen!!!

Wat een gedoe allemaal zeg!

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    de 1e is dan nutteloos geworden??? Wat is dat nou voor een dom antwoord zeg! Er zijn heel erg veel mensen die wijken af van het 'normale' schema hoor. Die geven de prikken later, de rest kan dan gewoon opschuiven.

Ik zou het absoluut niet doen. Je kan dan de rest toch ook gewoon opschuiven....

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Waarom trouwens 1e hulp?

11. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    De huisarts vertrouwde het niet, vanwege de 3 maanden grens. Kindjes onder de 3 maanden mogen geen koorst hebben, en mijn zoontje heeft koorts sinds hij 3 maanden en 7 dagen is..... En toch zo na 3 dagen zagen we nog geen verbetering, daarom wilde hij toch graag dat een kinderarts hem nakeek.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Kijk, wat andere mensen ook zeggen, onze overheid heeft een weloverwogen keuze gemaakt om de inentingen binnen bepaalde tijd op elkaar te laten aansluiten (voor het meest optimale effect). Maar ik zou persoonlijk de inenting hoe dan ook uitstellen als je kleintje koorts heeft, ook al val je dan niet binnen dat tijdsbestek. Mij lijkt (maar dat denk ik en dat weet ik niet zeker) dat de werking van zo'n inenting echt niet teniet wordt gedaan als je 1 of 2 weekjes "te laat" bent.

Deel Deze Pagina