Mijn kleine spuugt best wel veel hij heeft van de 10 truitjes nou nog 1 schone hangen en gisteren morgen hing alles er nog. Is dat normaal? Hij heeft er ook echt last van voor hij spuugd en erna. Hij licht niet plat in bed box of op schoot. En het komt er ook niet in een grote golf uit. snachts houd hij me bijna heel de nacht wakker. Heeft iemand een tip? Ik weet niet hoeveel hij is aangekomen.
ach gossie, das wel vervelend voor hem. En voor jou ook natuurlijk. Ik zou misschien even langs de HA gaan, hij kan je misschien adviseren om over te gaan op comfort voeding. Die is wat dikker en dan wordt het spugen minder. Ik zou het iig even in overleg met de HA doen. Suc6
Ben je al langs de huisarts gegaan? Al aan reflux gedacht? Hoe weet je overigens zo zeker dat hij kma heeft? Met bv kun je dat pas na een aantal weken met zekerheid zeggen, ervan uitgaande dat jij op een koemelkvrij dieet staat
Ben nog niet bij de ha geweest ga om 3 uur bellen. Reflux heb ik niet aan gedacht omdat ik eigenlijk niet weet wat dat is. volgends de ha en consultatiebureau heeft hj waarschijnlijk kma omdat als ik melk drink hij buikpijn en uitslag krijgt en het in de fam. zit.
Je bent neem ik aan op streng dieet vanwege zijn allergie? De allergie kan namelijk het spugen veroorzaken/verergeren en zelfs resulteren in reflux. Hij kan ook reflux hebben terwijl het los staat van KMA. Bespreek het eens met het CB.
Ja ben op dieet was even aan het kijken op google daar staat over bloed in ontlasting of bloed spugen en dat heeft hij niet alleen pijn met drinken en drinkt kort en vaak
Bloed in de ontlasting/spugen kan een symptoom zijn van KMA, maar meestal komt dat niet voor volgens mij. Dat staat verder los van reflux. Reflux (verborgen of niet) is enkel het spugen, wat door maagzuur gaat irriteren in de slokdarm en kindjes daar last van krijgen. Bij mijn zoontje resulteerde het in weinig en onrustig drinken, onrustig slapen en over het algemeen ontevreden. Met de dikkere voeding ging het beter maar het gaat pas echt goed sinds hij medicijnen krijgt.
De symptomen die bij reflux ziekte kunnen passen bij baby´s zijn overmatig spugen, overmatig huilen, prikkelbaarheid, verslikken, voedselweigering, zuur ruiken uit de mond en in sommige gevallen hoesten of groeivertraging. Het verschil tussen spugen en huilen en overmatig spugen en huilen is natuurlijk subjectief. Daarom houden we meestal aan dat er naast overmatig spugen en of huilen ook nog een ander symptoom van reflux moet zijn. Sommige symptomen, zoals groeivertraging, het opgeven van bloedsliertjes en slaapproblemen zijn een teken van ernstige reflux ziekte. Het is dan belangrijk om naar de dokter te gaan. Dit kwam ik tegen, slapen doet hij wel slecht gisteren en vandaag heeft hij alleen maar even bij mij op schoot geslapen. Hij is wel heel erg zeurderig maar hij is ook nog zo klein dus het kan zijn dat hij zijn draai niet kan vinden dus het slapen en kort en vaak drinken niets te maken heeft met het spugen. Of dat hij idd Reflux heeft.
He, hier een dochter met KMA en ook BV. Heeft de eerste tijd veel gespuugd en pas met 9 mnd kwamen wij er achter dat ze KMA had. Bij ons heeft de osteopaat veel goeds gedaan, die heeft de darmpjes echt tot rust gebracht. Verder was Thirza door dit alles ook overgevoelig voor lucht in de darmen, dus halverwege de voeding even verschonen en laten boeren, (tijdens verschonen komt de lucht goed los, door het bewegen), hielp erg tegen de krampjes ook. In combi met gebruik van Infacol, maar dat heb ik hier gedaan omdat Thirza zelf eigenlijk niet kon boeren en dat ook met hulp errug moeizaam ging... Verder duurt het even voordat het dieet aan gaat slaan: je lijf heeft 4-6 weken nodig om alle melk eruit te krijgen, dus je kleintje zal daar nu nog wat last van hebben! Reflux kan, maar hier was het spugen dus echt een symptoom van de KMA, en aangezien er zo;n directe link lijkt met de melk, denk ik dat je het daar eerder even op zou moeten houden. Overstappen op KV hoeft dan echt niet. Blijft de voeding wel een probleem, dan zijn er eerst een aantal andere dingen die je kunt doen, voordat je op extra hulpmiddelen uit gaat komen Ten eerste: heb je een sterke toeschietreflex? Zoja: kolf dan even af voordat je gaat voeden. Je kolft dan enkel even zolang totdat het er niet meer vanzelf uitspuit. Ten tweede: wissel je elke keer van borst? Bij het steeds kleine beetje drinken, is het beter om te gaan blokvoeden: dan krijgt hij 3 uur lang de ene borst vanaf de eerste keer dat hij zich meldt, (tenzij hij die binnen die 3 uur helemaal leeg al heeft natuurlijk ). Na dat blok, stap je pas over op de andere borst. Op die manier zorg je dat je kleintje ook de achtermelk binnenkrijgt, die vetter en dikker is en minder krampen veroorzaakt dan de laxerende voormelk... Verder is het goed om een dietist in te schakelen of bij borstvoeding even te zoeken op KMA, want er zit in nogal wat producten melk verwerkt, waarvan je het niet zo 1-2-3 verwacht, (bepaalde soorten chips, allerlei soorten instantsausjes en gerechten bijvoorbeeld), waar je kleintje dus ook last van kan hebben! Mocht dat allemaal met een week of 2-3 geen effect hebben, dan kun je voor het voeden aan even johannesbroodpitmeel geven met een theelepeltje: dat verdikt de BV dan in het maagje en dan hoef je dus niet over te stappen op KV Succes!
Kolf je dan een beetje en geef je de rest uit de borst? Onze jongste dochter heeft ook kma en heeft anderhalf jaar bv gehad en heb toen zelf al die tijd geen melk en soja producten mogen nemen. Maar ik ga toch voor de zekerheid zo ff bellen.
Heb net gebeld en het is waarschijnlijk toch reflux bedankt dames!!! Donderdag moet moet ik weer bellen om te zeggen of het beter gaat zo niet worden zijn medicijnen verhoogd