Onregelmatig bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Seit, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Hallo,

In december 2011 ben ik bevallen van een zoontje. na de bloedingen die normaal zijn na de bevalling en ook de menstruatie die volgde leek alles weer 'normaal' te worden qua ongesteldheid.
    Ik heb 2,5 maand borstvoeding gegeven en daarom 1 maand de Cerzatte pil geslikt.
    Daarna ben ik overgestapt op mijn 'oude' pil, de Marvelon.
    Intussen is het niet meer de pil met de naam Marvelon, maar het bevat wel dezelfde werkzame stoffen, aldus de apotheek.

Nu heb ik sinds de overgang naar de 'naamloze Marvelon', last van onregelmatig bloedverlies. De ene maand heb ik een normale cyclus van 21dagen pil en 7 'stop dagen', maar het overgrote deel van de maanden in het afgelopen jaar zijn met tussentijdse (korte) bloedingen, met name oud bloed.

Enig idee wat ik hiervan moet denken / mee moet doen?

Ik heb verder geen koorts, alleen af en toe 'menstruatie achtige' krampen in mijn lies.:(

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Norii,

het kan toch zijn dat je lichaam anders reageert op een ander merk pil, al heeft het dezelfde bestanddelen. Dat tussentijdse bloedverlies heet trouwens 'spotting'. Zolang je geen kinderwens hebt en je slechts af en toe menstruatieachtige krampjes hebt, zou ik proberen me er niet te druk om te maken.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina