Wij gingen gisteren naar de apenheul en daar kreeg de jongste een koorstuip ik haar beedgepakt en naar het restourand gerend ambulance kwam en ze werd nagekeken alles was normaal. ambulance ging weg en mijn man en oudste dochter gingen de auto halen en toen ging de telefoon de oudste had ook een koorststuip ik ben toen met iemand van de ehbo naar mijn man en dochter gerend de ambulance was er nog. We zijn toen naar de huisarts gereden en daarna naar huis. Ik had gevraagd of het normaal is of ze het allebij hadden zo snel achter elkaar maar het was normaal omdat als ze een vierus hebben ze elkaar aansteken en alletwee ziek worden en aangezien ze aanleg hebben om een koorststuip te krijgen is het dus geen toeval geweest en het kwam niet door de warmte zei hij (we hadden net een uur in de schaduuw gezeten en ijs gegeten). Wat een rot bezoek aan de apenheul. maar we zijn heel erg goed geholpen
Was het geen zonnesteek? Zonnesteek Niet alleen de brandende werking van de zon levert gevaar op, ook de warmte moet je niet onderschatten. Probeer daarom op het heetst van de dag de zon helemaal te mijden en zorg ervoor dat zeker de kinderen het niet te warm krijgen. Hoe herken ik een zonnesteek? Een zonnesteek ontstaat wanneer het lichaam z'n warmte niet meer kan kwijtraken. Dit kan ontstaan in een erg warme omgeving in combinatie met uitdroging en eventueel veel lichamelijke arbeid. De symptomen kunnen zijn: hoofdpijn, duizeligheid, slappe spieren, koorts, geen zweet op het lichaam, maar wel in de nek en op het hoofd en soms verwardheid. Bij het vermoeden van een zonnesteek moet je onmiddellijk een arts raadplegen!
Nee want de jongste had helemaal niet in de zon gezeten ze hadden allebij een petje op en genoeg gedronken hoofdpijn hadden ze ook niet. En van een zonnensteek krijg je geen stuiptrekkingen enzo (weet wat een koortsstuip is de oudste heeft het eerder gehad)
oeh meid! eng is dat he.. mijn jongste broertje (nu 8 ) had het ook toen hij klein was.. alleen normaal gesproken komen kindjes zelf wel weer uit de stuip maar hij dus niet, opgenomen geweest en al... mijn moeder is nu nog bang dat het gebeurd als hij koorts heeft! gelukkig groeien de meeste erover heen!
volgens mij is het zowieso veel te warm om met kleine kinderen de hele dag erop uit te gaan.( ik begrijp dat nooit zo goed waarom mensen dat doen maar goed ) lijkt mij ook een zonnesteek of een bevangen door de hitte.
om bevangen te raken hoef je inderdaad niet in de zon te zitten. het is gewoon niet goed voor kleine kinderen om met dit weer de hele dag buiten te zijn en bezig te zijn. en de ( vaak vochtige ) luchtdruk met benauwdheid kan al voldoende zijn om bevangen te raken. vaak wordt ook vergeten dat er nog eens extra gedronken moet worden als je tochal de hele tijd buiten bent. het ijs kan dan net de klap geweest zijn die verkeerd viel. (vanwege de kou)
Het is heel rot dat het gebeurd is, maar hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Ik ga met dit weer enkel wat boodschappen doen met onze dochter maar zou echt niet met die kleintjes de hele dag rond gaan lopen ergens, ook al is het in de schaduw.
Het is GEEN zonnensteek koortsstuipen zitten in de fam. Ergends naartoe gaan of wandelen als het wam is waarom niet? Hoe zit dat met mensen die op vakantie gaan naar een warm land zullen die heel de dag binnen zitten nou ik denk het niet. Of mensen die op de camping zitten hoe warm is het in zo een caravan wel niet. We waren er nog niet eens zo heel lang iets meer als 2 uur stukje lopen en toen gegeten ijsje gehaald en toen gebeurde het. Dus kom op zeg.
Oowja en ik denk dat als de ambulance personeel zegt dat het een koortsstuip is dat hun het beter weten als jullie toch???
En dat komt niet door de zon of warmte of wat dan ook gewoon door een virus die ze in zich hebben de oudste heeft een geiriteerde keel en allebij zijn ze verkouden.
Ik ben doktersassistente dus ook niet helemaal op mijn achterhoofd gevallen, daarbij zeg je nu zelf dat ze een geirriteerde keel hadden en verkouden waren.. tja, dan moet je ook maar net met 30 graden naar de apenheul willen gaan met zulke kleine kids.. Helemaal zelf weten. En we gaan weleens naar een warm land, maar ga dan ook niet direct s´middags buiten lopen aangezien ze eerst even moeten wennen en al helemaal niet wanneer ze niet lekker zijn. Daarbij is de warmte in een ´warm land´ vaak heel anders als hier in Nederland.
Ik wist niet dat ze dat last van haar heel had en ze waren niert verkouden dat is daarna gebeurd. Als ik had geweten dat ze ziek waren had ik natuurlijk niet gegaan.
we waren om 11 uur in het park het is 2 uur rijden dus nee ik kreeg het niet voor elkaar om daar om 8 uur te staan en het gaat pas om 10 uur open.