luiermaat 6 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marilouise, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hallo inze kleine man is helemaal niet zo groot heeft heel lang in maat 1 en 2 gezeten van de pampers, toen maat 3 en ik vindt dat hij nu wat aan de krappe kant gaat zitten het is net of zijn billen er niet goed meer in vallen. heb nu even een maatje 4 aan gedaan en hij lijkt wel goed te zitten alleen hij zit wat hoger natuurlijk zou ik deze maat al kunnen gaan gebruiken hij sluit wel mooi aan bij zijn billen ze passen er weer in. hiJ is niet extreem groot ofzo de laatste keer was een maand geleden en was hij 64 cm en net 7 kilo denk wel dat hij hard gegroeid is deze maand.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De leeftijd zegt niets, het gaat op het aantal kilo`s en de pasvorm. Mijn dochter heeft tot ruim 1 jaar maat 3 aangehad, maar is maar klein. Als maat 3 niet meer goed past kan het al handig zijn om naar maat 4 over te stappen. Ook al is hij qua kg`s nog niet uit maat 3 gegroeid. Als hij met maat 4 ineens heel veel last blijkt te hebben van lekkage`s dan kan een ander merk maat 3 ook nog weleens helpen. Niet alle merken hebben dezelfde pasvorm en het kan zijn dat pampers voor jou kindje te smal zijn. Hier waren juist veel merken te breed en gaven daardoor lekkage bij mijn dochter.

3. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ja je moet gewoon naar je kindje kijken. Mijn dochter zat met een half jaar nog in maatje 2. Nu is ze 1,5 jaar en zit ze nog steeds in maatje 3 terwijl ze 9,5 kg is (onze buurjongen is 7 maanden en 9 kg en zit al in een 4-tje). Aangezien onze dochter met 9,5 kg wel 80 cm is (terwijl ze gemiddeld met 9,5 kg misschien maar 70 cm zijn) is ze vrij smal en zit deze luier nog goed. We gebruiken de 4-tjes wel 's nachts ivm dat die meer opnemen en zullen binnenkort wel over gaan, maar lijkt me beter om gewoon naar de pasvorm van je kindje te kijken. Misschien dat ook een ander merk beter zit?

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

Hij heeft net gelijk geplast en gepoept in zijn luier maat 4 bleef netjes in de luier.
    Hij heeft best wel lekkere dikke billen en beentjes en is heel beweeglijk dus ben voor mijn gevoel hele dagen bezig met zijn luier goed doen nu. heb andere merken geprobeerd en hij blijft nergens zo droog in als met pampers en zijn huidje blijft echt het mopoiste met pampers zeker met dit warme weer.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mijn kleine heeft al ruim een week maat 4 van luiers!
    Maar hij is dan ook best groot en fors. Vooral zijn benen pffff

Deel Deze Pagina