nou wat een reacties hier zeg... ts wil alleen even haar verhaal kwijt en geen meningen over of je wel of inet een dagje weg moet gaan... pfff kom op zeg
pfff alle 2 een koortsstuip, wat een schrik he. Mijn oudste heeft er ook last van en hebben dan ook al een aantal nachtjes ziekenhuis gehad na z'n stuipen. Hoop dat ze er nooit meer last van krijgen!!! Hier kan het trouwens ook uit het niks komen...zonder ziek zijn ofzo. Na ons 2e bezoekje aan het ziekenhuis is ons afgeraden om naar hele warme landen te gaan en lange warme autoritten te maken... hoe gaat het nu met je kindjes? Zijn ze nu niet heel erg moe?
ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel vind dat maart08 beetje wordt aangevallen. Probleem met koortsstuipen is dat je meestal niet weet wanneer ze er een krijgen. (Ik heb ook een stuip gevoelig kindje). En verkouden, dat zijn kinderen echt zoooo vaak. Moet je ze dan maar altijd nergens mee naar toe nemen? En als het personeel van een ambulance aangeeft dat het een koortsstuip is.. waarom moeten wij op het forum hier aan twijfelen?? En het zou misschien wel kunnen dat een koortsstuip door een zonnesteek komt, daar ben ik momenteel beetje huiverig voor bij onze jongste. Ik weet niet of ze zonnesteek heeft maar ze heeft wel koorts, vanmiddag weer 40,3 en ik ben bang voor de hitte. Maar het gaat inmiddels wel weer aardig. En de stuipen komen hier dus niet altijd als de koorts stijgt. Kan het alleen zien als ik haar zie, had 6 weken geleden een soort van gevoel dat het zou gebeuren, gewoon aan hoe ze deed op die dag, en ik had gelijk. Maar ja... bij hoge koorts krijg ik altijd de kriebels.
Bedankt voor de (laatste 4) reacties. Ja ze zijn al iets beter de oudste krijgt er medicijnen voor. Ze zijn nog wel moe en huilerig en hebben nog koorts ik denk dat ze morgen wel weer de oude zijn.
Jeetje wat schrikken zeg! Mijn dochter heeft het nog nooit gehad maar het lijkt me doodeng. En wat andere mensen zeggen, mijn dochter is nu ook snotterig, maar ik hou haar ook niet binnen hoor. Lijkt me een beetje overdreven dat je niet weg mag als het 30 graden is..
Vind inderdaad ook dat er niet zo geoordeeld kan worden, bij iedereen is wel een keer iets gebeurd wat je niet had gewild. Van de bank of bed ofzo gevallen, dat had ook voorkomen kunnen worden (koortsstuip trouwens niet). Wat heeft ze er nu aan dat het misschien niet een slimme set was? Van deze afstand kan niemand hier beoordelen of het een zonnesteek of koortsstuip was. Het is gewoon rottig dat het gebeurd . Mijn zoontje is al vanaf november constant verkouden en ik hou hem ook niet constant binnen. Die kleintjes hebben altijd wel wat. Mijn zoontje heeft night terrors wat op het begin ook als koortsstuip werd aangezien, erg eng inderdaad, went helaas nooit.
wow wat een sleche reacties weer, jammer hoor, van die betweterige moeders, ze geeft toch aan wat er aan de hand was, ze vroeg toch niet 'wat het kon zijn' En mooi dat je een doktersassistente bent, dan leer je toch ook tact en met mensen omgaan!? Is superschrikken dat beide kindjes het zo hadden zeg!! Mijn zwager heeft het vroeger ook gehad en die heeft er slaapwandelen/droomwandelen aan over gehouden, het is nu zo goed als over (hij is nu 26) maar vroeger droomde hij dus allemaal enge dingen en je kon hem dan niet wakker krijgen, dan stond mijn man (zijnbroer) voor em en dan nog vragen waar zijn broer was enzo... hebben meer koortsstuip kindjes hier last van? hij heeft het zo nu en dan nog wel, toen ik voor het eerst bij mijn man sliep bij zijn ouders thuis schrok ik me rot!! schreeuwen en lopen en agressief zijn, brrrr
wow heb het even gegoogled, dat is eng zeg arm jochie, heeftie het allang? kan net zo snel weer overgaan toch?
Ja vanaf 5 a 6 maanden, komt meestal voor pas op 2 a 3 jarige leeftijd maar lopen er zelfs voor bij de neuroloog en het kan al met 6 maanden voorkomen maar dan hebben ze er wel langer last van, het houdt namelijk niet eerder op. Hij heeft het nu 2 maanden niet gehad dus hou de hoop erin dat het even niet meer voorkomt.
Euhm, ze schreef later dat ze merkte dat ze niet lekker waren en vanuit dat vond ik het idd niet erg slim om met dit weer in de apenheul te gaan lopen met 2 kleintjes. Later schreef ze dat ze dit eerst nog niet doorhad, tja dan is het anders. Daarbij zeg ik niet dat je niet naar buiten moet gaan met dit weer, want dat ga ik zelf ook gewoon of het nou 40 graden is of 10 graden onder nul.. maar kijk gewoon uit en ga niet uren buiten lopen want die kleine lijfjes zijn al snel oververhit omdat het ook zo benauwd is. En vooral wanneer je kindjes stuipgevoelig zijn zou ik gewoon oppassen.
Snap helemaal wat je door gemaakt heb. En ben ook al een paar dagen bang voor de koorts stuipen. Me dochtertje nu vier maanden heeft al van af zaterdag koorts. Ben al bij de hap geweest. De arts vertelde me dat het pas voor gaat komen na de vijf maanden. maar ben er altijd bang voor. Waarom? Me zoon van nu negen die had het rota virus. En die heeft een koortstuip gekregen en kwam erbijna niet meer uit. En ben in me leven nog nooit zo bang gewest. Wat is het eng. En hier wat het toen hartje winter. /En lag hij onder een dekentje op de bank. Draai me om en ogen draaien schuim op zijn mond trillen spier trekkingen. Duurde wel tien min of langer, weet niet meer precies. Maar wat eng. Sterkte ts
Even een paar dingen hoor (voor de goede orde) maar ik heb altijd geleerd dat: 1. Een koortsstuip in beginsel helemaal niet gevaarlijk is, het is alleen heel eng om te zien. 2. Een koortsstuip niet alleen is van geen koorts naar hoge koorts, maar bij iedere snelle wisseling qua temperatuur kan voorkomen (dus bijvoorbeeld ook wanneer er dmv paracetamol ineens een koortsverlaging optreedt) Enfin, ik vind ook niet dat TS zo aangevallen moet worden. Ik ben het er mee eens dat ik met dit warme weer ook niet naar de apelheul zou gaan, maar deze koortsstuip had ook kunnen optreden als ze gewoon thuis in de tuin aan het spelen waren of binnen voor de televisie zaten.
Mij hebben ze toen inderdaad ook aangeraden geen paracetamol te geven, alleen als hij erge pijn heeft. Laatst was hij weer behoorlijk ziek 3 dagen 40 graden koorts en gelukkig sliep hij veel. Dokter zei toen ook, paracetamol verlaagd de koorts maar de koorts heeft een functie en zo rek je alleen maar de ziekteperiode. Heb nu vloeibare paracetamol zodat ik als het echt nodig is een klein beetje kan geven in plaats van een hele zetpil
mijn oudste heeft als baby ook een koortsstuip gehad ik had er nog nooit van gehoord en dacht dat ze een beroerte had en doodging. toen de ambulance kwam reageerden ze heel simpel oooooh da's een koortsstuip da's normaal nou ik stond erop dat ze er meenamen. bleek dat ze een kleine afwijking in haar niertje had en fikse onsteking heeft nog 2 jaar aan de medicijnen gezeten. nu is alles goed maar ik ben nog nooit zo bang geweesd zeg!!!
Hier kwam ook de ambulance en aan de telefoon bij 112 zeiden ze het is waarschijnlijk een koorsstuip en stelde me erg gerust op dat moment. Ze hebben hem helemaal nagekeken en in het ziekenhuis ook nog eens. Vond ik erg goed van ze.