31 graden op de slaapkamer!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Het is echt zo heet op mijn zoontje zijn kamer. 31 graden!!! Heb hem nu alleen in shirtje en broekje gelegd zonder romper en hopelijk heeft hij het niet te warm. Hij heeft eczeem plekjes op bovenarm en knieholtes en als ik hem alleen een romper aan doe dan krabt hij zichzelf helemaal open, bed lag laatst allemaal bloedvlekken.

Hebben al een ventilator neergezet maar die wil ik niet direct op hem richten, lijkt me ook niet helemaal goed. Hij is helemaal nat op zijn hoofdje... Wat doen jullie hiertegen of is er gewoon niks tegen te doen?

2. Daphne1002

Daphne1002 Bekend lid

17 mrt 2009
    848
    454
    63
    Ow jeetje.. dat is wel heel erg warm ja... mischien de hele dag de rolluiken en gordijnen dicht houden?

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hebben geen rolluiken maar wel gordijnen en die zijn al de hele dacht dicht. De zon staat niet eens op zijn kant van de kamer. De babyfoon geeft bij ons de graden aan nou moet ik wel zeggen dat de ventilator er niet op staat gericht dus hopelijk is het richting zijn bedje koeler maarja vind het zo sneu

4. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje ligt op zolder en daar is het ook zo heet. Ik heb voor hem zo'n mobiele airco aangeschaft, deze zet ik dan 2 uur voor hij naar bed gaat aan, dan is het 's avonds goed te doen daar... Als hij naar bed gaat, gaat de airco weer uit ivm de herrie.

5. emmie

emmie Niet meer actief

hier geeft de babyfoon ook 30graden aan!!! pffffffffffffffffffffffffffffffff!!!!
    ik heb Seff ook alleen in zn hempie en onderbroekje in bed.
    alleen meneer trekt altijd zelf de dekens over hem heen!! haha
    maar echt te heet gewoon! (onze kamer is nog warmer, Seff heeft dan nog de goeie kant van het huis! zucht!)

6. emmie

emmie Niet meer actief

ooh ja hij is ook echt een zweet kontje, ik haal hem altijd drijfnat uit bed!!
    kussen altijd helemaal doorweekt!

7. boevel

boevel Lid

30 mei 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

ja bij ons ook 30 graden. zielig voor de kids.
    er is weinig tegen te doen.
    hopen dat het warme weer snel voorbij is

boevel

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook zo een en weet ook niet goed wat ik ermee moet... hij ligt alleen in zn pamper in zn slaapzak (zonder slaapzak slaapt hij heel onrustig)

PFFFF!

9. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn zoon zijn slaapkamer stAAT elke dag in de volle zon en hij gaf net pas 24 graden aan

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier was het net 32,5 graden (zon staat erop van half 3 tot zonsondergang). Na gisteren tot 10 uur met een huilend, oververhit kind te hebben gezeten hebben we net een mobiele airco gehaald. Ideaal!!

Een uurtje voor ze naar bed gaan dat ding aan en daarna heerlijk slapen :). Ik heb hem hier op 25 graden staan, dan is de overgang niet zo groot.

11. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    mijn zoontje heeft ook eczeem en krabt overal waar hij bij kan, slaapt met een t-shirt met eraangenaaide wantjes, en een broekje met sokjes eraan omdat hij nu doorheeft dat hij met zijn teennagels ook kan krabben.

op zijn kamertje heb ik alles pot dicht! en nog 31 graden op de babyfoon net als bij jou.
    wat doe je eraan... tsja.. zolang mijn zoontje er goed bij slaapt liggen de zorgen meer bij mezelf, dat ik het zielig vind. zodra hij slaapproblemen krijgt onderneem ik actie.

maar zo'n mobiele airco, waar koop je dat? hoeveel stroom gebruikt het?

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben er een bij de Makro gehaald, geen idee hoeveel stroom hij verbruikt. Energieklasse A, schijnt zuinig te zijn ;).

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Is er een ruimte in huis waar het koeler is? Dan zou ik denk ik toch m'n kindje daar leggen.
    Verder natuurlijk alle ruimtes goed afgesloten houden vanaf zonsopkomst, zodat de warmte niet van de ene kamer naar de andere kan en eventueel van buitenaf de warmte tegenhouden door een laken voor het raam te spannen (wat er niet inkomt, hoeft er ook niet uit) .
    Bij onze dochter scheelde dat indertijd toch een paar graden (2 tot 3) .

Nadeel van zo'n hoge temp is denk ik, ook al hebben ze er geen last van, dat ze toch meer vocht moeten binnenkrijgen omdat ze snachts dan ook door het zweten behoorlijk wat vocht kwijtraken...

Bij ons is het nu nog niet zo warm, maar zijn we sinds een paar dagen wel een flesje water mee naar bed gaan geven (sapflesje). Zodat ze kan drinken als ze dorst heeft.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier is het ook zo warm op de slaapkamers :(. Gisteren een mobiele airco gehaald, maar het wordt ook snel weer warm als we 'm uitzetten als Lisa gaat slapen, maar het zal vast wat schelen. Wij hebben rolluiken, maar als die dicht zijn, kan de afvoerslang van de airco niet door het raam naar buiten, dus moeten de rolluiken open, niet handig. Op Lisa's kamer kan dat makkelijker (raam gaat naar binnen open), maar ik wil haar echt nog even bij ons op de kamer hebben zolang het kan, met de sondevoeding. Heb geen zin om de halve nacht en vroege ochtend in haar kamer te zitten ;).
    Lisa slaapt trouwens of in alleen een romper, of een dun pakje/setje/jurkje aan.

15. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Alleen beneden in de huiskamer is het minder warm maar daar kan ik hem niet neerleggen want dan gaat hij echt niet slapen.

@ Terra mijn zoontje krabt ook met zijn voetjes. Nou is het op zijn arm nu echt heel erg en daar kan hij met zijn voeten niet bij.

Heb hem vannacht in een tshirt en broekje zonder romper gelegd. Hij heeft de hele nacht geslapen maar ik ging even bij hem kijken en zijn hele hoofdje was wel nat. Nu hebben we de ventilator aangelaten dus hopelijk is het vanavond een stuk koeler.

Was trouwens vanochtend al 27 graden om half 7 dat het zo warm is ligt niet aan de zon die erop staat (staat trouwens niet op zijn kamertje).

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier is het ook al zo warm
    gisteren gaf de babyfoon 32 graden aan :$
    terwijl zijn luik dicht heeft gezeten
    dus heb het raam open gezet maar dat hielp niks
    ik leg hem hier alleen in een luier
    anders is het echt veel te warm voor hem
    vanmorgen werd hij al heel warm weer wakker
    echt onhandig, hij wil nu ook heel slecht in slaap komen
    maar goed zelf vind ik dit weer ook niks

17. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben die airco bij de Wehkamp besteld, ook energieklasse A volgnes mij. Hoeveel stroom hij verbruikt weet ik niet, maakt me ook niet zo veel uit eigenlijk als mijn zoontje maar fatsoenlijk slaapt:D

Deel Deze Pagina