Hallo meiden, Even een vraagje, mijn zoontjes zijn beide gister ziek geworden. Hoge koorts van 40 graden en mijn ene zoontje had gistermorgen allemaal rode vlekjes op zijn huid ( bijna over zijn hele lichaam). Uiteraard bij de huisarts geweest en die zei dat een kinderziekte is. Kon niet precies zeggen welke omdat ze voor de 5e te jong zijn en bij de 6e ziekte past geen hoge koorts. Nu gaat het weer wat beter met mijn mannetjes, ze spelen ook weer samen. Drinken gaat bij de 1 wel prima maar mijn andere mannetje heeft er wat meer moeite mee. Weet iemand of mijn zoontje erg besmettelijk is met die uitslag. En hoelang zou hij eventueel besmettelijk zijn voor andere kindjes? Op maandag gaan ze altijd naar het KDV maar weet niet zeker of dat kan. Groetjes Jada
Voor de 6de ziekte, treed er eerst hoge koorts en daarna komen de vlekjes Ze zou een kunnen googlen en even kunnen vergelijken of het overeen komt Beterschap
De 6e ziekte is het niet zei de huisarts. Net om de reden die jij zegt. Ze moeten vooraf koorts hebben. Hij zei wel je hebt zoveel verschillende soorten waar ze uitslag van krijgen.
Volgens mij zijn ze allemaal zo besmettelijk als de pest. De 5e, 6e 7e en 8e iig wel. (weet ik veel tot hoever ze gaan )