Mijn dochter van bijna tien maanden heeft 39.1 koorts. Is dit nu een reden om direct de dokter te bellen ivm mexicaanse griep?
ze is snotverkouden (al een week) dus het is moeilijk in te schatten of ze daardoor hoest of door iets anders... Heb overigens net de dokter gebeld en sprak de assistente. Die gaat het toch even overleggen met de huisarts... Bah, ik was helemaal niet zo paniekerig of bang maar nu vind ik het toch wel wat enger worden... Ze bellen me terug over hoe en wat...
ze ligt nu te slapen en nu hoor ik nu natuurlijk van alles door de babyfoon: het lijkt ook net of ze kortademig is... getver. Vind dit echt niet grappig meer.
Ben geen dokter natuurlijk, maar zou een infectie aan de (bovenste) luchtwegen kunnen zijn. Onze Dean was ook verkouden en kreeg ook koorts...zelfs 40.1 Ik zou altijd er even naar laten kijken, mijn motto is beter een keer teveel...dan een keer te weinig (bedoel dit niet paniekerig hoor) Soms hebben die kindjes ook hoge koorts plotsklaps door tandjes/kiesjes Suc6
ja, daar dacht ik ook aan, ze is ook weer bezig met tandjes. Maar ik vind het toch wel een beetje eng nu de dokter ook zo reageert. Ik had gehoop dat die gewoon zouden zeggen: ach niets aan de hand, weet je wel?
Rustig aan ...niet te druk maken (makkelijker gez dan gedaan Ze nemen met kleintjes geen risico's logisch toch, ze kunnen immers niet praten. Als het je geruststeld zou ik vragen of je nog ff langs mag komen voordat je zo de avond/nacht ingaat. En anders is er altijd nog de huisartsenpost,....daar zijn wij echt ontelbaarveel keer geweest met onze kleine. Zekerheid voor alles hoor!
Rustig aan, dit had ik vorige week.. Kortademig zijn ze van de koorts! Rustig wachten totdat de huisarts terug belt, was bij mij ook wij moesten langs komen al met al had hij een bovenste luchtweginfectie. Waarschijnlijk moet je zo even langs de huisarts om te laten controleren en waarschijnlijk zit je daarna met een geruster gevoel weer thuis..ik dacht ow gelukkig het is maar een luchtweginfectie en anders als het wel de mex.griep is weten ze echt wel wat te doen! Sterkte!!
ja, en dan duurt het duurt het maar voordat ie terugbelt natuurlijk zou er wel langs willen gaan maar dat raden ze af toch? Ze zeiden ook dat ik neusdruppels kan proberen, maar goed, hoe kan ik die nu gaan halen met een ziek kind op bed?
ja wachten duurt dan heel lang!!!!!!! vreselijk he.. heb je geen buurvrouw in de buurt die even op pad kan, heb je al een paracetamolletje gegeven, daalde hier de koorts goed van iig. Halve ui bij het bedje helpt ook tegen de verkoudheid zeggen ze en volgens mij werkt een warme douche ook goed (stomen)
nee langs gaan is geen goed idee ivm besmetting inderdaad, veel beterschap ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt, ik hoop dat de arts meteen belt!
ben echt in staat om alweer te gaan bellen, maar hou me in... Ben ook (nog) niet in paniek hoor, maar vind dit toch wel beetje scary.
Hoelang geleden is het dat je gebeld heb? Zit er 1 huisarts, even bekeken dat een consult 10 minuten duurt, hij net begonnen is het het consult, misschien uitloopt zou ik toch een half uur in gedachten nemen voor terugbellen, daarna zou ik zelf bellen zo rond half 5, dan ben je nog voor 5 uur en anders bel als je niks meer hoort na 17.00 naar de huisartsenpost...
Ik zou denk ik wel in de stress schieten, maar sinds ik moeder ben, ben ik ook wel een beetje een stresskip geworden Nuchter bekeken krijgen kindjes natuurlijk heel snel koorts, zonder dat er veel aan de hand hoeft te zijn. Nu iets minder nuchter... ik zou in ieder geval even iemand naar haar laten kijken. Anders ben je de rest van de dag super ongerust. Heeft ze verder klachten?? Sterkte meid!
En idd, anders zelf terugbellen hoor! Huisarts was mij een keer vergeten, dus toen ik om 17:00 er zelf weer achteraan belde, kreeg ik voicemail. Konden we naar de huisartsenpost:x
ja, daar heb ik dus geen zin in. Kreeg net het idee dat ze wel hier langs wilden komen, dus dat is wel stuk makkelijker (heb geen auto en met ziek kind op fiets vind ik niet echt een plan nu...) Bel zeker om 16.30 uur even terug.
ik zou ook gewoon bellen hoor. Brutaal mens heeft de halve wereld. Gewoon bellen. Als jij je daarbij beter voelt gewoon DOEN !. Jij bent een moeder en jij maakt je ongerust. (vraag gelijk of hij langs de apotheek voor je kan gaan voor neusspray hhahahahhahaa)