koortlip bij dochter (20 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rica, 30 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik zie net dat mn dochter een koortslip heeft.
    Dit heb ik ook altijd dus weet hoe ze eruit zien.
    Maar wat ik mij afvraag of het nu ook gevaarlijk is, lees her en der verschillende antwoorden ... wat ik het meeste lees is dat ze er heel ziek van kunnen worden maar het is niet meer zo gevaarlijk als toen ze baby was (0 t/m 6 maand).
    Is dit waar of moet ik toch even langs de dokter? Ik denk dat ik zowieso even de assistent om advies vraag maar hier vragen geeft mij ook wat rust :)
    Zou ze er ziek van "kunnen" worden?
    zijn er ook kinderen die er niks van gemerkt hebben verder? hoop dat ze er niks van gaat ondervinden, ze heeft alleen diaree.

2. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Ik denk wel dat ze er goed ziek van kunnen worden, maar niet dodelijk ziek, meer 'gewoon' flink ziek. De kans op een hersenvliesontsteking is alleen bij babies onder de 3 mnd dacht ik.
    Volgens de verhalen van mijn ouders was ik ongeveer 3 jaar toen ik het kreeg en ik ben er heel erg ziek van geweest. Maar dat kwam ook omdat ik nog een virus infectie erbij had waardoor mn weerstand zo laag was dat er overal blaasjes zaten in/om mn mond. Daardoor at ik niet en dronk ik amper. Schijnt kantje boord te zijn geweest :/
    Gelukkig is mijn dochter het tot nu toe bespaard gebleven (*klopt heel hard af*). Zou idd even bellen voor advies en het verder in de gaten houden. Meer kan je toch niet doen.

Deel Deze Pagina