Mijn zoontje is nu bijna 6 weken. Ik heb hem 4 weken borstvoeding gegeven. Daar ben ik mee gestopt, want hij wilde niet aanleggen. Ik heb het 4 weken afgekolfd en in de fles gegeven. Nu heb ik eerst nutrilon standaard gegeven, maar daar kreeg hij heel erg darmkrampjes van en toen ben ik over gestapt op nutrilon comfort. Ook geef ik voor elke voeding infacol. Nou heb ik dus het probleem dat hij niet verzadigd raakt ervan. Om de 2 a 2.5 uur komt hij alweer voor een fles. En hij heeft ook nog steeds last van darmkrampjes. Ik weet echt ff niet meer wat ik nou moet doen ik kom ook bijna niet aan me nachtrust, omdat hij tussen de voedingen door best wel onrustig is. Heeft iemand misschien tips wat ik nu het beste kan doen?
welk flesje gebruik je? hier hielp het flesje van dr brown goed, die zijn zo gemaakt dat ze minder lucht opzuigen hoe snel drinkt hij zijn flesje leeg?
De fles van dr brown gebruik ik al. Hij doet zo'n 10 a 15 min over zijn fles. Momenteel drinkt hij 120 ml en 7 voedingen per 24 uur. Soms wil hij zelfs meer, dan gaat hij na de fles echt heel hard huilen en maakt hij met zijn mondje ook de beweging nog dat hij meer wil.
Ik neem aan dat je omneo bedoeld? (anders begrijp ik het verkeerd) Mijn dochter was hetzelfde verhaal, maar wij stapten voornamelijk over op omneo ivp harde ontlasting, wat natuurlijk weer krampjes als gevolg heeft. Door de omneo was ze minder verzadigd. Hier hielp het om 1 schepje te vervangen door de standaard voeding. Dat gaf net dat beetje meer verzadiging, maar was niet meer belastend voor (bij ons dan) de darmpjes.. Succes, kan heel veel zoeken zijn en dat valt niet altijd mee..
Wij gaven eerst ook voeding tegen de krampjes maar dat werkte averechts, hij kreeg alleen maar meer krampjes. Toen zijn we overgestapt op friso extra (voor de hongerige baby) en dit ging perfect. Minder onrust (ook in combinatie met puckababy) en geen krampjes meer.
Hij lijkt onverzadigd! ik zou voeding voor hongerige baby's proberen! Hij geeft in elk geval aan dat het niet genoeg is daar zou ik wel naar kijken! Succes hopelijk heb je snel je nachtrust terug!
Ik zou in ieder geval niet continu overstappen op andere voeding. Wat hier erg goed hielp tegen de krampjes is Friso Comfort. Waar cinababy, infacol etc. niet hielp deed dit wonderen. Er zit ook jhbp in waardoor ze wat meer verzadigd raken. Je zou dit kunnen proberen. Wij hebben er een extra schep bij ingedaan toen ze hongerig was en dat was direct over. En inderdaad ook even naar de fles kijken. Wij gebruiken de difrax fles. Helpt ook tegen krampjes.
Bij ons kwamen de krampjes juist omdat we Robin teveel voeding gaven. Wij hebben de hoeveelheid verlaagd (toen van 120 naar 100) en zijn een combinatie van standaard en forte gaan gebruiken. Sindsdien geen problemen meer gehad. Verder gebruiken wij al sinds het begin JBPM. Dan doen ze langer over een fles, waardoor ze meer verzadigd zijn.
Ons zoontje maakt ook die bewegingen na de fles. Ik ben van mening dat dit geen honger is, maar zuigreflex. Ik geef hem zijn speentje, 3 min later tuft hij hem uit(onkunde) en is het over en alles ok!