Koorts 1e prikjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tammo84, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammo84

Tammo84 Lid

1 dec 2014
    9
    0
    0
    Hallo Mama's!

Mijn kleine meisje (vandaag 8 weken) heeft vanmorgen de 1e prikjes gehad. Nu had ze lichte koorts 38.2 graden. Maar hoe hoog mag dit oplopen? En wanneer geef je paracetamol? En hoeveel? Bij de winkel
    Hadden ze alleen 120 mg.
    Ze lijkt niet veel last te hebben. Is vooral moe. Valt al snel weer in slaap aan de borst.

Wie weet het?

Groetjes een twijfelende moeder

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje had bij zijn eerste prikje ook koorts,
    Bij een baby is 38.2 nog niet echt koorts hoor!
    Ik zou ze een zet pilletje geven als ze er zelf last van gaat krijgen! (Een halve)
    Voor de rest luchtig kleden niet te warm.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    38,2 is 'slechts' een beetje verhoging, pas boven de 38,5 spreek je over koorts.
    Ik zou pas paracetamol geven boven de 39,5 én als ze er echt last van heeft, zoals bijv er niet van kunnen slapen. Komt vaak voor dat kindjes juist veel slapen na de vaccinaties, zolang dat lukt lekker laten slapen! Meestal zijn de klachten na een dag wel over.

4. Wasrek

Wasrek Actief lid

3 jun 2015
    454
    1
    0
    Ik kreeg destijds het advies inderdaad een halve paracetamol van 120 mg te geven (zetpillen altijd in de lengte halveren). Deze temperatuur zou ik me niet teveel zorgen om maken hoor. Koorts kan nou eenmaal erbij horen. Hebben ze op het cb niks gezegd? Boven de 40 zou ik zelf even de hap bellen, maar zou dat niet te snel doen. Ik vond dat zo moeilijk, je kleintje niet lekker, je weet waar het van komt en toch niets doen.. Het is voor het goede doel, maar ik vond dat erg moeilijk elke keer!
    Let op dat je de kleine niet te dik toedekt in bed, dan kan de warmte niet weg.

5. Tammo84

Tammo84 Lid

1 dec 2014
    9
    0
    0
    Het is zo lastig. En vooral omdat mijn zoontje van 2,5 nooit gereageerd heeft op de prikjes. Ik heb nu van een vriendin zetpillen van 60 gram.
    Tot nu toe slaapt ze bijna alleen maar.
    Ik vind het alleen wel lastig voor op haar bedje straks. Ze slaapt normaal in een romper korte mouw, pyama, in een grote hydrofiele doek(ingebakerd) en onder een enkele velux deken. En nu? Hetzelfde? Lastig hoor..

6. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Misschien alleen de romper en inbakeren en het enkele dekentje?
    Dus dan geen pyjama.

mijn zoontje heeft nooit ingebakerd gelegen namelijk :)

7. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Na prikjes mag je de dag zelf nooit inbakeren vanwege evt koorts omdat ze dan de warmte niet goed kwijt kunnen.

8. Tammo84

Tammo84 Lid

1 dec 2014
    9
    0
    0
    Ohhh oke! Bedankt voor het reageren. Dat wist ik niet.😁 dus dan wel pyjama aan en onder enkele deken? Want dan is ze halverwege de nacht vast wakker omdat ze boven in bed ligt.

9. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    120mg ligt aan het gewicht van je kleine he beter 60mg.
    Hier beide kids ziek na de eerste prikjes ( en de 3de) en de oudste ook na bmr.
    Ik geef pas bij 39 graden zetpil of wanneer ze zich echt niet lekker voelen

Deel Deze Pagina