Wanneer en hoe overgang naar winterslaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 5 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    Mijn dochtertje slaapt nu 's nachts nog in een zomerslaapzakje. Wel met langemouwenromper en pyjama (niet heel dik).
    Het was steeds nog zo'n 19-20 graden op haar kamertje, maar nu is het gezakt naar 18 en met dit weer gaat het ook niet warmer worden. Nou hoeft dat natuurlijk ook helemaal niet, maar ik vind het wel aan de frisse kant mbt wat ze aanheeft.
    Maar de overgang naar een winterslaapzak vind ik wel heel groot ineens! Wanneer gaan jullie kindjes in een winterslaapzak? En hoe doen jullie die overgang? Eerst een dikkere pyjama in de zomerslaapzak of naar de winterslaapzak en dan eerst minder kleren aan?

2. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier ligt de jongste in een winterslaapzak zonder mouwen met alleen een romper aan.

3. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    Hier romper lange mouwen, pyjama en winterslaapzak zonder mouwen. En nog voelt ze 's nachts niet heel warm aan..

4. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Onze jongste ligt al een paar weken in zijn winterslaapzak (met laken en deken).
    Hij geeft een romper zonder mouwen aan en een pyjama.

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier ook sinds twee weken de winterslaapzak aan zonder mouwen en zonder deken/laken. Dochterlief draagt er een romper met korte mouwen en een zomerpyjama met lange mouwen en broek onder.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    poeh dan heeft mijn dochtertje echt weinig aan...
    Ze heeft wel koude handjes en wangetjes 's morgnes maar verder voelt ze lekker warm. Ook slaapt ze gewoon de hele nacht door. 't Is pas nu het wat koeler op haar kamertje blijft (18-19 graden) dat ik twijfel of ze niet wat warmers aan moet.

7. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al een aantal weken een winterslaapzak zonder mouwen, domper met korte mouw en dunne pyama en mij viel het idd ook op dat hij vanacht niet echt warm was, vanavond maar een dikkere pyama aan..

8. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zolang ze lekker doorslaapt en gewoon verder warm is, is het goed dan heeft ze het warm zat

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier heeft ze dan zomerslaap zak nog aan.
    Ze heeft het niet koud.

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    mijn zoontje slaapt in zijn zomerslaapzak met mouwen (van de V&D,die zijn iets dikker) en alleen een romper met korte mouw. Hij ligt wel onder een laken en dekentje.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier romper met lange mouwen, pyjamabroek en winterslaapzak zonder mouwen.

12. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier nu nog romper korte mouw, pyjama en zomerslaapzak.

Blijf het ook lastig vinden hoor maar hij lekker aan en zolang ie goed slaapt zal ie het niet koud hebben denk ik maar...

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    Hm heb de winterslaapzak eens bekeken, maar voor mijn gevoel is die niet eens zo heel veel dikker dan de zomerslaapzak... of bestaan er nog dikkere?
    Ik heb zo'n witte van de hema met mouwen.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb een 'hefst' slaapzak
    Pyjama lange mouw+broekje en romper korte mouwen..

Ga hem nu echt nog niet zn winterslaapzak aan doen!

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier sinds het 18/19 graden is ligt ze in haar winterzakje zonder mouwen. Zelf heeft ze een romper zonder mouw en een pjama shirt aan. Zodra het 16/17 wordt gaan de mouwtjes er aan en krijgt ze ook een broekje erbij aan. Kouder laten wij het niet worden.

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.909
    3.935
    113
    Zetten jullie in de winter de cv dan vol aan?
    Zoals vorige winter dat het 's nachts -20 was... brrrr denk dat het boven bij ons dan ook behoorlijk koud is en dat we aardig moeten stoken om het op 16/17 graden te houden!

17. Koon

Koon Niet meer actief

Ons zoontje slaapt in een puckababy. Die is echt heel dun. Hoe doe ik dat als het echt kouder gaat worden? Extra dekentjes?

Hij heeft nu alleen een romper aan met lange mouwen, puckababy, dubbel dekentje en lakentje. Hij heeft wel koude wangetjes, maar zijn lijfje is lekker warm als hij eruit komt. Dus voor nu is dit goed. Maar zodra het 's nachts echt kouder wordt, worden bij ons de slaapkamers ook flink kouder. Wij hebben enkel glas boven, wel rolluiken er voor dus dat scheelt een hoop.

18. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

mijn zoon slaapt ook al 3 weken in zijn winterslaapzak zonder mouw, romper zonder mouw en pyjama. hij werd steeds wakker en dat was voor mij het teken dat het te koud werd. zelfs nu doe ik soms even de kachel aan voordat wij gaan slapen omdat het koud is.

19. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Dit! Maar het word ook niet heel warm op haar kamer

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hier sinds het koudere weer de winterslaapzak met een romper zonder mouwen en een pyjamaatje. Ik weet echt niet wat ik haar moet aandoen als het nog kouder wordt :(

Ze slaapt zonder dekentjes, want daar kruipt ze standaard onderuit en dan raakt ze in de knoop. Dochter is 1,5...

Deel Deze Pagina