Hey ! Even mijn verhaal kwijt hoor... Sanne heeft sinds vanochtend koorts bij opstaan 39.3 ze is al een paar dagen niet in haar hum zei gisteren nog, het zal me niet verbazen als ze ziek wordt .. en jawel.. Vanochtend was ze ook echt ziek. Suf in slaap vallen in haar stoel ( doet ze echt nooit ) glazig uit haar ogen kijken. Niets willen eten. Wel wat drinken. Na het middagdutje nog een x getempt en toen had ze 40.4 graden koorts ( rectaal ) huilen auw zeggen, maar auw waar zegt ze niet. Nou ja ik ben verpleegkundige ( wel psychiatrisch dus somatiek is niet mijn sterkste punt, maar de basis weet ik wel ) dus ik raak niet heel snel in paniek. Nou voelt het wel anders als het om je eigen kind gaat. Maar goed; gezien de warmte buiten ook en de sufheid wist ik gewoon even niet goed wat te doen. Dus ik de HAP gebeld. En meestal ben ik daar erg over te spreken. Maar nu had ik me toch een muts.. ze noemde gewoon het riedeltje op.. zo lang ze drinkt / plast en nog redelijk alert is geen reden voor paniek. Koorts mag 3 dagen duren, pas bij gekke uitslag of benauwdheid of niet meer plassen terug bellen. Verder luchtig kleden en veel laten drinken .. ( DUH .. dat wist ik zelf ook allemaal wel.. ) Nogmaals gevraagd, maar gezien de warmte nu buiten... is het verstandig om haar bv wat af te laten koelen in een badje of toch pcm geven ? Waarop ze gewoon het riedeltje nog eens op zei. Met eindigend dat als ze echt ineens heel ziek werd ik terug moest bellen.. ja doei... wat heb ik daar nou aan ? Nou ja goed... gezien dat ze toch wel pijn aan gaf voor het slapen toch maar een pcm gegeven. haar alleen in een slaapzak en pamper in bed gelegd. en ga straks wel even voelen of ze geen dekentje nodig heeft. Ik kan er zo slecht tegen als ze zo ziek is...) arm klein prulletje.. gelukkig wilde ze vanavond wel redelijk drinken Ik weet niet goed wat ik wil hoor met mijn verhaal.. gewoon even van me aftypen..
ik vind het ook niet prettig als ze ziek zijn en al helemaal niet als het richting of over de 40 graden heen gaat. Maar kinderen hebben snel hoge koorts hoor. Houd haar maar goed in de gaten! Sterkte en hopelijk knapt ze snel weer op.
Gewoon alleen in haar pamper leggen is al voldoende hoor. Al helemaal als ze koorts hebben met dit weer. Zeker niet onder een dekentje leggen. Jolisa is bijna 11 maanden en slaapt nu ook alleen in haar rompertje zonder deken
Ik snap dat je je verhaal even kwijt wilt en meestal lucht dat ook wel even lekker op. Maar stiekem weet je zelf toch ook wel dat ze gelijk hebben bij de huisartsenpost??? Natuurlijk is het vervelend dat het je nu zelf overkomt, maar zolang ze het hele riedeltje nog gewoon doet is er nog geen reden om haar na te laten kijken bij de huisartsenpost. Of het nu warm is of niet, dat maakt in dit geval niet veel uit. Alleen hebben ze tijdens deze warmte meer vocht nodig en kunnen ze dus wat sneller uitdrogen, maar verder is het hetzelfde als altijd.
@ babyhope; ja dat had ik ook het liefste gedaan, maar dan probeert madam uit bed te klimmen als ze geen slaapzak aan heeft... en ze heeft nog een ledikant, dus dat risico durf ik niet te nemen..
@ Lin ja dat weet ik wel, maar ze gaf gewoon geen antwoord op mijn vragen als ze nou gewoon had gezegd; nee bij warm weer hoef je niets extra`s te doen. Ze vroeg verder ook niet door ofzo. Was gewoon meer het idee dat ik het gevoel had dat ze gewoon niet echt luisterde. Ze heeft bv niet eens gevraagd of ze nog andere klachten had dan koorts. Nou ja.. ik weet ook niet wat ik dan wel had verwacht in ieder geval antwoord of het wel of niet verstandig was om haar even in een lauw badje te doen ofzo. Of wat concreter wanneer wel terug te bellen, i.p.v. als ze plotseling zieker wordt. Nou ja ik weet niet goed, maar het voelde alsof ik afgewimpeld werd. En ik weet ook wel dat koorts niet perse slecht is, maar 40.4 vind ik toch wel hoog genoeg om even serieus naar mijn verhaal te luisteren..
Ts groot gelijk meid. Ik heb dat gevoel bij de hap ook heel snel hoor. Mischien dat het door dit weer dan ook nog wat hoger is de koorts dan hè het is ook echt warm. Haha op die manier zou ik idd dan wel een slaapzak aan doen
ja net wezen kijken ze is echt bloedheet.. af en toe wordt ze huilend even wakker, gelukkig wil ze dan steeds wel een slokje drinken dat lijkt me goed. Slaapzak uit, heb ik toch nog even over getwijfeld, maar ze heeft het zelf niet warm volgens mij. en haar lijfje voelde net ook niet heel warm, vooral haar nekje en hoofd... arme prul
Klimt ze ook uit haar ledikant nu ze zo ziek is? Het schijnt niet goed te zijn om kindjes die koorts hebben een slaapzak aan te doen. De warmte bouwt zich dan heel snel op. Beterschap met je meisje.
Zie het kopje slaapzak baby - Verzorging - Bedje en wieg, mijnkinderarts.nl, gids voor de kindergeneeskunde
Hihi, ik begrijp het hoor. Je kunt al moeder idd erg ongerust zijn terwijl je eigenlijk zelf echt wel weet hoe alles zit. Dat ze geen antwoordt gaf op je vragen is idd niet netjes. Wat de temperatuur betreft van je dochtertje, misschien kun je beter niet temperaturen, want op zich zegt die niks over hoe ziek ze is, alleen dat haar lichaam in gevecht is tegen de ziekte. Misschien kun je dus beter niet temperaturen, je weet dat ze koorts heeft en hoe hoog, dat maakt niet uit. Houd haar gewoon goed ik de gaten en zolang ze gewoon helder is en nog drinkt en plast niet te druk maken. Behalve natuurlijk als je alarmbelletjes gaan rinkelen, dan bellen en eissen dat je mag komen.
ja die slaapzak... ik twijfel ook hoor. Maar het is er 1 zonder mouwtjes.. ik ga straks nog even aan haar voelen als ze nog zo warm is doe ik hem wel open. En dat tempen. nee eigenlijk misschien beter niet doen, maar ja... als je dan weer naar de HAP belt vragen ze hoe hoog de temp is. thanks voor het " luisteren' in ieder geval..
Lief dat het vraagt. Ze heeft een stuk minder hoge koorts. Ze is ook redelijk opgewekt. Ik heb niet veel geslapen. Uiteindelijk haar slaapzak nog uitgedaan, omdat ze echt drijfnat was. Lakentje over haar heen gelegd. Om 04u was ze wakker en wilde ze heel graag drinken toen voelde ze al minder warm. dus na een beker water voor ons alletwee hebben we alletwee weer goed geslapen