vochtbult op hoofd baby????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel26, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    weet iemand wat dit is?? of dat het ernstig zou kunnen zijn?
    ik haal net die kleine uit bed en nu heeft hij een vochtbult op zn hoofd.. als je er op drukt dan beweegt ook ernaast zijn huid, als zon ijsklontzakje die gesmolten is! ik moet om 2u naar de dokter maar weet iemand hier wat van?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

geen idee, succes bij de huisarts! hopelijk is het iets onschuldigs!

3. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hoi

mijn zoontje heeft dit na de geboorte ontwikkeld, de verloskundige zei dat het met 6 weken weg zou zijn, dit was neit het geval, bij mijn zoontje werd hij alsmaar harder. toen zijn we via de huisarts doorgestuurd naar de kinderarts, omdat hij ook neit wist wat het was, eenmaal bij de kinderarts vertelde ze: ohja ik zie het al: een cefaal hematoom. kort uitgelegd, bloed wat onder de schedeldak zit, wat hard geworden is, binnen 1 jaar is het weg, en als dat neit het geval zou zijn, wordt het soms operatief verwijdert.
    intussen is m al bijna 1 en er zit nog steeds een hard bultje, wel is ie gelonken, maar toch, het zit er nog.

wil neit zeggen dat jou zoontje dit heeft, want hij is al wat ouder, is het jullie nooit eerder opgevallen.

succes bij dokter

a

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft ook een hematoom onder haar kleine teen. Wordt steeds groter en zou ook na 1 jaar moeten verdwijnen..ben benieuwd;)

Weet niet of dat hetzelfde is als wat je zoontje heeft.suc6!

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    weet je al iets meer?

6. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Hallo!!

Nou ben geweest, er is overleg met de kinderarts geweest maar eigenlijk heeft niemand hier nog wat over gehoord!!!!!
    Lekker dan.. ik moet aankijken of het niet groter word, geen temp krijgt of dat hij veranderd qwa gedrag! Tja dus eigenlijk niets mee opgeschoten!Die kleine heeft verder nergens last van en is net zo vrolijk als altijd, slaapt niet meer en temp is gewoon 37 dus ja maar hopen dat het gauw weg is!
    Mocht het groter worden dan mag ik direct naar de kinderarts! daar ben ik wel blij om!!
    Bedankt voor jullie medeleven!!:D

7. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Hallo Angel26,

Mijn zoontje heeft het ook gehad. Hij had enorm veel vocht tussen zijn schedel en zijn huidje. Bij hem kwam dit omdat hij een vacuumpomp op zijn hoofd heeft gehad tijdens de bevalling. Is dat bij jouw kindje ook gebeurt? Normaal is dit na 6 weken weg, maar hij bleef het houden. Ik ben ook bij de ha geweest maar die zei: zolang hij er geen last van heeft is het geen probleem. Er is gewoon behoorlijk hard aan zijn hoofd getrokken tijdens de bevalling (hij wilde er overigens nog niet uit, werd spoedks). En opeens, van de 1 op de andere dag, was het stukken minder. Hij is nu 4,5 maand en heeft nog wel een klein beetje vocht maar al heel veel minder. Mocht het bij 6 maanden nog niet weg zijn, dan moest ik terug komen.

Weet niet of je hier wat aan hebt?

Deel Deze Pagina