Wanneer bezig met zindelijkheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PandaBeertje, 6 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hallo clubleden,

Mijn dochtertje is 5 februari 1,5 jaar.. En ik was benieuwd wanneer begin je met zindelijkheid? Ik dacht zelf aan +/- 2 jaar?

Liefs, PandaBeertje

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij zijn nu zo'n maand bezig en het gaat echt heel goed. Sinds deze week overdag bijna altijd droog en nog maar heel af en toe een ongelukje. Wel doe ik nog als we lang weggaan, zoals naar ballorig ofzo een luierbroekje om en ook tijdens het slapen nog.

Ze wordt over twee weken 2 jaar.

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Je kind moet langere tijd achter elkaar droog zijn. Zijn ze dat niet, dan doen ze steeds kleinere plasjes in de luier en dan is beginnen met zindelijkheid nog geen doen.
    Verder moeten ze zich bewust zijn van het feit dat ze plassen en poepen. Zolang je dat besef nog niet bemerkt, is starten met trainen ook nog vrij zinloos. Met 2 jaar lukt dit de meeste kinderen nog niet.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Uk is 1.5 en heeft soms interesse, nu 4 plasjes op gedaan.nu even geen interesse en laten we dat zo we pushen verder niet

5. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Hoe bedoel je bewust zijn? Want als zij moet poepen heb ik dat wel door omdat ze stil ineen hoekje gaat zitten persen

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vanaf anderhalf ging ze mee met mij naar de wc, en liet ik haar zelf op het potje zitten. Eerst met kleren, later zonder. Op 23 maanden was ze volledig zindelijk. Je kan dus zeker nu al introduceren.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat het heel erg per kind verschilt. Mijn zoontje is vandaag 2 geworden en heb nu al een tijdje het potje staan maar hij snapt het nog niet. Hij gaat er op zitten en maakt dan een pers geluid alsof hij poept en staat op. En hij heeft natuurlijk helemaal niks gedaan...
    Wanneer het weer warm word wil ik er wat actiever mee aan de slag gaan zodst hij gewoon naakt kan lopen. Lijkt me het makkelijks ipv steeds alles uittrekken.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben er met de oudste mee begonnen toen ze steeds haar luier van het middagslaapje droog had.
    ze was al 2 en wat maanden.
    het verschilt echt van kind tot kind al vind ik 1,5 wel echt erg jong om er al mee te beginnen

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Bewust dat ze gaat poepen of plassen. Je afzonderen is daarvan niet perse een signaal. Kan, maar heel veel kinderen doen dat, zonder dat ze echt al door hebben wat ze dan verder aan het doen zijn. Verschilt per kind, of afzonderen dus een signaal is van evt toe kunnen zijn aan zindelijkheidstraining.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar je kind hoeft toch nog niet concreet te kunnen aangeven wanneer het moet, om al met zindelijkheid te beginnen. Je kan toch echt al wel sneller het potje introduceren, ze laten wennen aan dat potje en aan het idee dat ze daarop moeten zitten. Zodra ze dan gaan aangeven, is de stap naar effectief plassen op het potje veel sneller gezet.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik denk dat het echt van je kindje afhangt.

Hier bijna 1,5 maar ik wacht er nog even mee. Hij is zich nog helemaal niet bewust van wat hij doet.
    Van de zomer wordt hij 2, ik denk dat we dan langzamerhand gaan beginnen, vind de zomer ook wel een geschikte periode om hiermee te gaan oefenen.
    Mocht hij de komende maanden wel opeens zelf aangeven dat hij eraan toe is, dan spelen we daar natuurlijk op in. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

12. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Mijn dochter loopt al wel elke keer met me mee naar het toilet!
    ik wil volgende maand wel een potje kopen om haar daar dan eventueel op te zetten..
    Maar in de kleren op het potje? Dan is het toch nog niet duidelijk wat ze op dat potje moet doen?
    En dochter kan nog Niet praten, dus dan kan ze ook niet lekker aangeven of ze plassen of poepen moet.. het enige wat ze dan inderdaad wel doet is afzonderen en dan gaan poepen zeg maar.. maja of dat dan al een teken is?

13. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Als ik het zo lees niet. Er is natuurlijk geen enkel bezwaar tegen om spelenderwijs dat potje te introduceren: wil ze erop, prima en doet ze er ook nog wat op: helemaal leuk. Maar ik zou er vooral geen verwachtingen van hebben, want als ik het zo lees, gaat trainen echt nog een paar bruggen te ver zijn.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Met de kleren op het potje is vooral om de angst voor het potje weg te nemen. Ik lees op dit forum zo vaak over driejarigen die niet op het potje durven te gaan zitten. Als je daar al veel sneller mee begint, neem je die angst voor het onbekende alvast weg. Des te sneller maak je dan de overstap naar zindelijkheid.

15. PandaBeertje

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt

Deel Deze Pagina