Sterrekijkertje en osteopaat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door plopje82, 10 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Mijn dochter is geboren als "sterrekijker".De bevalling heeft een uur of 12 geduurd maar op het einde moest het heel snel gaan omdat ze het begon moeilijk te krijgen. De gyne heeft gebruik gemaakt van een zuignap.
    Nu is ze 8 maanden en heeft ze in het begin last gehad van reflux, maar door de nutriton door haar melk werd dit minder. Nu ze al een tijdje vast voedsel krijgt komt de reflux weer n beetje terug.
    Het cb zegt dat ze eroverheen groeien en als ze 7 of 8 maanden is.
    Hier geloof ik dus niets van :confused: . De ha zegt zolang ze goed groeit en ze geen last heeft is het niet erg.

Nu valt me de laatste tijd nog is op: Ze overstrekt zich vaker: ze maakt haar rug hol door haar hoofd naar achteren te doen.
    Dit is vaak dan een probleem om haar bijv. dan in de maxicosi te doen.

Overdag slaapt ze slecht, 's nachts goed. ;)

Ze heeft haar melk ook nooit gedronken bij mij in mijn armen, maar liggend op bed. :cry:

Nu ben ik aan het denken om naar de osteopaat te gaan, iemand hier ervaring mee?

groetjes :D

2. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi,

mijn eerste zoontje lag scheeft en is met vacuum gehaald..ik ben met hem bij manueeltherapeut geweest hij had kiss-syndroom..

ons tweede zoontje nu bijna 3 maanden oud..bleef met zijn schouders achter mijn schaambot hangen waardoor ze mij dus alle kanten op hebben gebonjourd en flink aan hem hebben getrokken..
    ik ben met hem bij de osteopaat geweest en 1 nekwervel zat niet goed en zijn schedel was erg gevoelig..
    ik heb goede ervaringen met de osteopaat maar ook met manueeltherapeut..

ons zoontje heeft verborgen reflux..
    overstrekken van het hoofdje kan een teken zijn dat er misschien in de nek iets niet goed zit..maar kan ook van de reflux komen..

ik zou iig sowieso na laten kijken door een therapeut danwel osteopaat...

gr.

3. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    hier ook KISS, bij manueel therapeut geweest en chiropractor, maar een osteopaat verrricht ook wonderen!
    de reflux is hier nog steeds aanwezig zo ook het slechte slapen overdag.
    het wordt doorgaan vergoedt door de verzekering ik zou dus gewoon gaan!
    Je hebt geen verwijzing nodig.

oh en int vervolg denk ik dat ik ook naar een osteopaat zou gaan, die kijken niet alleen naar de wervelkolom maar ook naar organen itt chiropractors en man. ther.

Geen huilbaby trouwens!?

4. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi,

Mijn dochtertje was ook een sterrenkijkertje, helaas is na 18 uur een gewone bevalling daardoor ook niet gelukt, en is ze met een ks gehaald. Door de langdurige druk op haar nekwerveltjes tijdens het persen is er een blokkade gekomen in haar nekwervels. Hierdoor kon ze haar hoofdje naar 1 kant niet goed draaien, gevolg was dat ze altijd op 1 kant van haar hoofdje sliep en deze kant 'plat' werd. In overleg met de fysio zijn we toen ook naar een osteopaat gegaan. Ik moet zeggen dat met oefeningen van de fysio en behandelingen van de osteo mijn dochtertje een redressiehelm bespaard is gebleven... dus ik ben zeker positief. Ook de osteo wordt tot ik meen 300 euro vergoed door de zorgverzekeraar. Ik had wel een osteo die ervaring had met baby's en kinderen, ik heb begrepen dat het goed is om dit te checken om dat een osteo ook soms te 'grof' te werk kan gaan...
    Succes in ieder geval, ik hoop dat je zoontje snel geholpen kan worden...

5. Niet meer actief

Mijn zoon was ook een sterrenkijkertje en had een zware bevalling van 30 uur
    Wij zijn ook met hem naar een osteopaat geweest. Wel ook een osteopaat die niet kraakt, want die zijn idd vaak wat hardhandig.
    Ik zou zeggen probeer het een keer! het kan geen kwaad ook al helpt het niet

succes!

6. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Loesje..

ons kindje heeft verborgen reflux en ook koemelalergie ( dat schijnt ook weleens met elkaar te maken hebben) nu moeten wij van de week terug naar zhuis voor twede provocatietest..

ons zoontje was wel een huilbaby omdat hij de hele dag last had van brandend maagzuur..(hij spuugde niet het komt omhoog tot aan zn keel)

ons eerste zoontje was ook een huilbaby doordat hij kiss had 3 nekwervels en si gewricht..
    na behandeling is hij toen snel opgeknapt alleen erg gevoelig voor prikkels en zeer van de regelmaat anders is hij snel van slag...

twee x een huilbaby daar wordt je ook niet vrolijk van maar het ergste is dat je niks kan doen terwijl je voelt en weet dat er wat aan de hand is ..maar het sloopt jezelf ook..

maar goed kan er een heel boekwerk van maken..

ik las in je bericht dat jouw kindje overdag ook moeilijk slaapt
    en dat hebben wij dus ook..
    sávonds en s'nachts gaat het goed..hij gaat om 7 uur naar bed en krijgt dan nog rond 10 uur zn laatste voeding en meestal komt ie dan tussen 5 en 6 en daarna slaapt ie ook nog wel even..
    maar de rest van de dag zijn het hazenslaapjes..

hoe ga jij daar verder mee om..?
    wij zijn al erg van de drie R'en maar geloof dat meneer daar niet zoveel van aantrekt..als hij wakker is dan is hij ook vrolijk
    hij ligt dan ook gewoon te brabbelen in de box of wipper..maar en half uur voor etenstijd wordt ie lastig omdat ie moe is..nu hebben we een schommelstoel en daar is ie wel relaxed in want om hem voor een half uur nog op bed te leggen dat wordt m dus niet..

En nogmaals..osteopaat behandelt inderdaad ook de dieper liggende gedachten..zo heeft hij bij ons zoontje ook zn darmen behandelt omdat die ook erg gevoelig zijn..
    het is bizar om te zien hoe relaxed ze worden tijdens de behandeling...

gr.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook een kindje dat na 18 uur weeën met een ks gehaald is omdat het een sterrenkijkertje was..

Ook hier alleen maar hazenslaapjes overdag en in zijn slaap snachts erg onrustig (slaapt nu in een puckababy)

Misschien ook naar een osteopaat toe gaan/

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Wij gaan toevallig aankomende donderdag voor het eerst naar een osteopaat omdat onze dochter met name overdag een moeilijke slaper is.

Voor mijn eigen gevoel wil ik haar toch een keer nagekeken hebben, ik wil je wel laten weten hoe dat ging en of ze wat gevonden hebben als je dat interessant vindt.

Hier heeft de kleine de navelstreng naar buiten geduwd waarna ze met alle kracht haar terug omhoog hebben gedrukt (anders werd de navelstreng afgeklemd door haar hoofd) en toen ben ik op handen en knieën op het bed naar de OK gereden voor een ks.

Ik verwacht dus eigenlijk wel dat ze iets vinden in haar nekje oid, overigens heeft ze geen voorkeurshouding of afgeplat hoofd.

9. vonneg

vonneg Actief lid

4 feb 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Zowel ons zoontje (nu bijna twee) en ons dochtertje (nu bijna 3 maanden) gaan allebei naar de osteopaat. En deze heeft al wonderen verricht...Ons zoontje is vacuüm gehaald en bleek na 6 weken veel huilen en overstrekken of als een bolletje (hij trok zijn beentjes naar zijn hoofd) een aangetaste zenuw en een gescheurd spiertje te hebben. Wij hebben heel goed resultaat gehad van een combi van een kinderfysiotherapeut en een osteopaat.Toen hij rond de 6 maanden was, was hij klachtenvrij.
    Ons dochtertje is "blijven steken", m.a.g. een bleoduitstorting in haar rechteroogje en het zeer onprettig vinden van het aan en uitrekken van kleding (wat bij mij wees op pijn) en een kromming in haar ruggetje. Zij heeft nu inmiddels 3 bahndelingen gehad en het is een ontspannen kindje geworden met een vrijwel recht ruggetje. Ze moet over 3 weken weer even terug komen en mijn zoon word dan ook weer geholpen, gezien hij waarschijnlijk een harde smak heeft gemaakt op zijn kontje waardoor zijn linkervoetje teveel naar buiten staat. Ook heeft hij bewegingsoefentherapie voor kinderen. Afijn, zoals je leest zijn we nog drukdoende, maar het scheelt alleen al enorm qua behandelingen in ziekenhuizen enz, enz...en de osteopaat doet geen behandeling wanneer ze pijn ervaren of het niet prettig vinden. Ik zou het zeker doen, je zal tevreden zijn over het snelle resultaat :)

Groetjes, vonneg

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Sem was ook een sterrekijkertje en is er na een bevalling van 24 uur ook vrij hardhandig eruit gekomen. Hij had het ook moeilijk en was bovendien groter dan verwacht. Ze zijn op me gaan drukken om hem er heel snel uit te trekken. Daardoor heeft hij een weer lang zijn rechterarm niet bewogen en heeft hij heel lang voorkeur gehad om op zijn linkerkant van zijn hoofd te slapen.
    Ben ook naar osteopaat geweest, goede resultaten gehad, alleen was hij wel echt een dag of 2 goed van slag als we daar geweest waren. Bovendien heeft Sem ook koemelkallergie.

Ik zou er zeker heen gaan, maar hou er rekening mee dat ze daarna wel een dag of twee nog erg huilerig kan zijn.

11. plopje82

plopje82 Actief lid

7 sep 2007
    202
    0
    0
    Allemaal bedankt voor jullie snelle reactie :D . Ik lees dat bijna bij iedereen de osteopaat goede resultaten heeft geboekt.
    Ik ga dus zeker ook een afspraak maken. ;)

@pascha : Het is inderdaad moeilijk als je kindje overdag bijna niet slaapt. Ik probeer dan maar huishoudelijke klusjes samen met haar te doen (zover als dat gaat en de rest om 19.00 uur 's avonds als ze in best ligt. Zelfs stofzuigen is moeilijk omdat ze daar bang voor is........ :cry:

@onsukkie: ik zou het leuk vinden als je me zou vertellen hoe het gegaan is as donderdag.
    Mijn meisje heeft ook geen voorkeurshouding of een afgeplat hoofdje.
    Succes donderdag

groetjes :D

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ons zoontje is ook met de vacuumpomp gehaald en hij had de eerste dagen onwijs last van spugen. Nu we een paar dagen verder zijn is dat sterk verminderd en geeft hij alleen nog mondjes na de voeding. Maar hij ligt nog steeds constant met het hoofdeinde omhoog (door er handdoeken onder te leggen). Ik durf dat niet weg te halen omdat ik bang ben dat het spugen weer erger wordt :(
    Verder heeft hij ook last van overstrekken, maar ik heb het idee dat ie dat doet omdat ie wat last heeft van zijn darmen. Hij is geen huilbaby maar slaapt hierdoor overdags wel ontzettend onrustig.

Nu weet ik niet of we hiermee naar een osteopaat moeten.. We krijgen het niet vergoed door de verzekering (geen module alternatieve geneeswijze omdat we hier eigenlijk niet in geloven) maar ik vind het zo zielig om te zien dat ie zo onrustig is en dat breekt dan toch je moederhart...

13. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    hoi merle,

overstrekken kan een teken zijn dat er iets niet goed zit..het kan ook te maken hebben met het spugen...ik zou als ik jou was er toch eens na laten kijken..of osteopaat of manueel therapeut..vaak heb je maar 1 behandeling nodig..en eventueel wordt je door de therapeut ook doorverwezen naar fysio..
    het is inderdaad best duur als het niet vergoed wordt..maar als je maar 1 behandeling nodig hebt is dat wel te overzien toch..

mijn man was ook sceptisch over osteopaat maar hij is meegeweest en heeft met eigen ogen gezien dat het echt werkt..dus ik zou zeggen ervaar het zelf..je krijgt er een tevreden kindje voor terug..

gr.

14. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik zou ook zeker gaan, en met inbakeren krijg je hem ook vaak wel rustig.
    Huilbaby's beginnen trouwens ook vaak pas na twee weken....
    Onze zoon heeft veel gehuild en was ook onrustig, inbakeren en osteopaat hebben echt geholpen. Misschien helpt johannesbroodpitmeel ook wel tegen het spugen?

Deel Deze Pagina