Lena is nu bijna vier maanden en vanaf het begin hebben we veel dingen met haar gedaan. Mee in de auto, op visite, muziek aan, ze vond het allemaal best en het is een heel makkelijk kindje. Nog steeds trouwens. Maar de laatste week ongeveer wordt ze steeds schrikkeriger. Vanavond moest mijn man hard lachen en ik voel 'r verstijven en er volgde echt een zielig huiltje, echt zo snikkend! Zo *schrik* De afgelopen week had ze wel meer dat ze opeens schrok van dingen. Ik dacht zelf dat het komt dat ze wellicht meer bewust wordt van de omgeving ofzo... Maar hebben jullie dat ook gemerkt, dat opeens veel sterker reageren op de omgeving? Wanneer gaat het schrikken weer over? Verder vind ze trouwens nog wel alles leuk, autorijden, andere mensen, gekke 'spelletjes'... Aleen opeens zijn onverwachte / harde geluiden en dingen 'eng...'
sascha schrok eerst ook nog weleens. ik weet nog een keer dat m'n vriend dacht leuk te zijn en even op haar mondharmonica ging spelen. Ze schrok zich kapot! en huilen, echt zielig. Nu is ze wel gewend aan de geluiden die wij maken, of als ik weer eens iets omgooi kijkt ze niet eens meer op of om. ik denk dat ze moet wennen
Hoi Sam heeft dat ook een tijdje gehad, ik heb gemerkt dat als je er niet veel aandacht aan besteed en net doet alsof het gebeurde "normaal" is, wennen ze er aan. groetjes Melanie
hier soms als Thomas heeeel erg moe is (vaak in sprongetjes); dan kan ie ineens schrikken van een langsrijdende brommer of idd mijn man die hard lacht ofzo.. Een gek gezicht (zonder lach erbij) kan dan ook ineens eng zijn. Je moet dan echt 'leuk doen' direct daarna met een grote glimlach op je gezicht en dan weet ie dat het grappig is en niet eng
hier ook hoor, wanneer een van ons moet niezen dan schrikt ze en verstijft ze of als ik haar de fles geef en mijn man komt binnen en begint te hard te praten, of er slaat dan een deur dicht kan ze behoorlijk schrikken. Volgens mij gaat dit ook vanzelf voorbij! Henriette