koorts bij kinderen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door aapje79, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    hoelang mogen kinderen koorts hebben?
    mijn zoontje van 5 heeft nu al vanaf donderdag koorts. hij werd s'nachts steeds huilend wakker van de oorpijn. zondag bij de hap geweest en daar zeiden ze dat hij vocht achter zijn trommelvliezen heeft. nu klaagt hij ook over hoofd, buik en nekpijn en de koorts blijft oplopen na het geven van een zetpil. verder hoest hij ook veel en eet bijna niks, alleen wat vla en drinken wil hij ook niet.
    we moeten zo om 10.20 uur weer naar de huisarts, ik ben benieuwd

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Op je vraag hoe lang kinderen koorts mogen hebben kan ik niet antwoorden. Je kunt ongeveer aanhouden dat je bij 3 dagen koorts de dokter even moet vragen om advies, maar ze "mogen" natuurlijk wel langer koorts hebben. Koorts is een reactie op iets en als je weet waar het een reactie op is en het is verder niet ernstig of het wordt behandeld, dan hoeft koort geen probleem te zijn.
    Je hebt zo al een afspraak bij de huisarts, dus die zal hem wel onderzoeken neem ik aan en dan is het weer afwachten wanneer de koorts verdwijnt.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.248
    4.480
    113
    Op zich mogen ze wel een paar dagen koorts hebben maar dan mogen ze er niet apatisch bij zijn.
    Aangezien je kleine ook over pijn klaagt en de koorts niet daalt na een zetpil zou voor mij genoeg redenen zijn om er even door een huisarts naar te laten kijken

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hmm, nekpijn en oplopende koorts ondanks zetpil altijd heel goed in de gaten houden. Een stijve nek kan duiden op hersenvliesontsteking.
    Ben benieuwd hoe het bij de HA is gegaan, hopelijk gewoon een griepje!

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    hij heeft weer een keel en oorontsteking voor de zoveelste keer.
    als het donderdag nog niet beter wordt dan moet hij weer terugkomen. die buikpijn zijn kliertjes waar hij last van heeft.

Deel Deze Pagina