Op voorhand al sorry voor het lange verhaal! Onze dochter van bijna 2,5 heeft zowel KMA als soja allergie. Omdat ze niet heel standaard reageert, heeft diagnose best lang geduurd en is er bij ons nog steeds wel veel onzekerheid en ook wel onduidelijkheid. Ze heeft vorige week vrijdag op de kinderopvang per ongeluk melk gehad bij de lunch. Ze heeft 20 tot 30 cc gehad en op de dag zelf hebben we niets aan haar gemerkt. Zaterdag toen ze wakker werd, zat ze helemaal niet lekker in haar vel. Ze snotterde ook flink ineens en bromde en zaagde wat met haar ademhaling. Ze maakte verder geen zieke indruk, maar was wel heel prikkelbaar en lastig. Ze heeft redelijke gegeten (ze is geen goede eter) en gedronken. Iets wat ze eigenlijk helemaal niet meer doet, zodra ze ziek is. Al snel merkte ik dat ze ook warm aanvoelde, en ze bleek inderdaad licht koorts te hebben. Iets wat volgens de diëtiste niet met melkblootstelling te maken kan hebben, maar ook bij de laatste provocatie gebeurde. Ze was ook erg moe de hele dag en begon in haar slaap veel te hoesten. Gister ging het alweer iets beter, maar nog erg prikkelbaar en moe. Vanochtend naar de opvang toe en compleet hysterisch toen ik wegging, iets wat ze al in geen maanden meer doet. Mijn hart brak echt toen ik wegliep. Ik merk dat het me heel erg raakt wat er nu gebeurt. Ik vind het vreselijk zielig dat ze zo naar kan worden van zo'n klein beetje melk. Maar ik word ook heel onzeker van de twijfel. Zou ze toch niet gewoon een virusje hebben? Waarom duurt het zo lang na blootstelling voor ze weer 'zichzelf' is. Moeten we hier niet iets mee, nu zo heftig (naar onze beleving) reageert etc. Dus vandaar mijn vraag aan jullie. Herkennen jullie deze symptomen, hoe ging dat bij jullie kindjes en hebben jullie nog tips voor ons? Want ik vind het naarmate ze groter wordt, best lastig soms. Wij gaan volgende week voor het eerst met haar op vakantie (in NL) en daar ben ik ook best onzeker over, omdat we voor mijn gevoel nergens iets kunnen gaan eten. THuis heb ik veel in de vriezer liggen, maar dat kan daar niet. Dus alle tips van allergie-mama's zijn welkom Bedankt!!
Hai! Aller eerst wat erg dat ze bij kinderdagverblijf zo'n fout hebben gemaakt met melk.. Als je je zorgen maakt zou ik naar huisarts/kinderarts gaan JULLIE kennen je kind het beste.. Misschien is het alles vij elkaar? Warm en koud weer, verkeerde melk en idd een virus (er zijn er weer genoeg) het duurt ook wel eventjes voordat koemelk uit d'r lichaampje is.. Sterkte ermee niks is zo erg als je kindje die zich niet lekker voelt.
Inderdaad, dat virus was hier net ook. Precies zoals jij zegt. Maar OOK de andere dingen herken ik, hier ook 1 van 2,5 die niet tegen soja en melk kan en dan wordt ze echt ziekjes, heel verkouden, ontstoken ogen enzo. Koorts niet gemerkt maar dat kan misschien wel omdat ze dan verkouden is. Maar mijn dochter huilt die eerste nacht altijd wel erg, waarschijnlijk van buikpijn of gewoon van onrust.
Hoi allemaal, ik heb een dochtertje van 10 weken met een KMA . Sinds 2 weken overgegaan op pepti voeding. Het uitte zich in huiduitslag op gezicht en borstje. Nu 2 weken later heeft ze nog steeds last van vlekjes en ook op haar borstje is het niet weggetrokken. Het is niet verergert maar het is ook nog niet weg. Hebben jullie hier ervaring mee? Bedankt alvast!
Kan twee dingen betekenen. Ofwel heeft ze geen kma, en hebben de problemen en andere oorzaak. Ofwel is pepti niet sterk genoeg en moet je over naar zwaardere dieetvoeding. Wat zegt je kinderarts?
Ben over gegaan op pepti iom huisarts, ben nog niet bij de kinderarts geweest. De ene keer lijkt het weer erger en de andere keer weer minder, wel voel je op haar huid vooral op de wangen soort korstjes. De roodheid is er vanaf maar haar huidje voelt niet meer egaal door die korstjes. Vraag me af of dit nog wegtrekt.