Hi meiden, Ik hoop dat iemand me even kan adviseren... Zoonlief heeft sinds gisteravond 40 graden koorts. Uiteraard meteen paracetamol gegeven en vannacht in een dikke slaapzak met rompertje geslapen. Vandaag is de koorts iets gezakt (39,7) maar vraag ik me af hoe hij het beste kan slapen? Is dat in een winter-pyama met dunne slaapzak of in een rompertje/dunne pyama met dikke slaapzak? Hij isvoor de rest gelukkig wel gewoon alert, speelt en drinkt genoeg. Alleen de temperatuur is dus abnormaal, vandaar mijn vraag....
Ik weet niet wat het beste is, maar als mijn kindje 40 graden koorts zou hebben, zou ik eerder een dun pyamaatje en een dunne slaapzak zonder mouwen aan doen.. Of een romper met lange mouw en een dunne slaapzak zonder mouwen, zoiets. Mijn dochter slaapt altijd in een dikke slaapzak in de winter en die is alles behalve luchtig... Ik zou zorgen dat het lekker luchtig is. Als je kindje echt een slaapzak nodig heeft, zou ik er dus niet teveel onder doen. Beterschap!
Met de rest eens. De warmte moet goed weg kunnen. Je kunt bij teveel kou evt een extra dekentje geven.
Heel goed. Mocht hij vanavond koud aanvoelen, dan kun je hem altijd nog toedekken met een dekentje. Beterschap!
jaa juist niet te veel aan doen hoor... zorgen dat ie lange mouwen heeft igg en dunne slaapzak zou ik doen... beterschap! dat ie maar snel opknapt!