Beste kraamdeskundigen, Mijn dochter is nu 2 maanden en 5 dagen. Ze woog eergister 5115 gram. Ze drinkt momenteel standaard flesvoeding 6 x 120/4 verdikt met 1 schepje jhpm i.v.m. veel last van verborgen reflux. Mijn dochter heeft altijd moeite met het ophogen van de fles, ze is zeer lang blijven hangen op de 90cc en ook een langere tijd op de 100cc. Ik moet nu ook nog wel eens moeite doen om de flesjes erin te krijgen, maar nu drinkt ze 4 van de 6 flesjes leeg (135cc dus). Bij de rest laat ze nu 10cc ongeveer staan. Ze zit dan echt vol, wil niet meer en komt ook niet eerder voor de volgende voeding. Mijn vraag is: Laatst was ik bij het cb en die vroegen mij naar haar schema en slaappatroon. Ik vertelde dat zij het volgende schema heeft: 06.15 - 10.15 - 13.45 - 17.15 - 20.45 - 00.15. en dat ik haar eigenlijk de laatste weken altijd wakker moet maken om 06.15. De reden dat ik dat doe: Anders komt ze op 5 flesjes en zou er dus meer in haar flesje moeten. Ik heb het gevoel dat ze dit (nog) niet op kan. Het cb zei: Probeer maar eens 5 van 150/5 flessen op schema: 7 - 11 - 15 - 19 - 23. Afijn ik geprobeerd, terwijl ik al een gevoel had dat ze het nog niet op zou kunnen. Dit was zo en ze dronk bij de eerste ochtendfles om 7 uur (ook toen moest ik haar wakker maken) zo'n 130 cc, zoals ze gewend is dus. Ze zeiden bij het cb dat ik het gewoon een paar keer moest proberen. Mijn vraag is, moet ik dit nog een keer proberen, of pas als ik merk dat ze meer per fles wil. Mijn dochter blijft nu eenmaal lang hangen op een aantal cc heb ik het idee. Is het wijsheid om het gewoon weer te proberen of om af te wachten tot ze zelf bij deze 6 voedingen om meer gaat vragen? Ze komt wel gewoon iets meer dan 100 gr. per week aan lijkt het, maar krijgt soms dus wel te weinig binnen heb ik het idee? Ze is wel gewoon tevreden en alert tussen de voedingen door. Alvast bedankt!
Hoi hoi, Ze komt wel weinig aan vind ik. De overgang van 120+4 naar 150+5 is groot, je kunt die ook in stapjes doen. Probeer eerst maar eens of ze 140 op kan. Dan moet je wel 150 maken, maar kieper gewoon wat weg tot aan de 140. Ze zal dan van lieverlee langer gaan slapen tussen de voedingen, zodat je dan langzaam naar 5 voedingen gaat. Het kan zomaar dat ze dat de ene dag wel aan kan, en de dag erna niet. Dat is helemaal niet erg, laat haar het zelf maar aangeven. Ieder kind is anders, en ze krijgt in ieder geval genoeg binnen. Groetjes Adrienne