niet in de kinderwagen bak willen (bugaboo)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dame, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

mijn zoontje is nu al ruim 3 maanden en wil absoluut niet meer
    in de bak liggen, ik heb de bugaboo.. dit is eigenlijk al zo'n
    2 weken aan de gang, hij wordt heel onrustig als hij in bak ligt..
    de maxi cosi op de bugaboo vind hij weer wel fijn.
    mag hij nu al in de bugaboo buggy, ik weet dat hij eigenlijk nog een beetje jong is maar steeds in de maxi cosi lijkt mij ook niet goed, de bugaboo buggy kan helemaal plat..

groetjes

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Koop je een dure Bugaboo en wil je kindje er niet in, ondankbaar, hoor! ;)

Ik weet niet of het kan, ik ken de buggy-inzet niet. Ik heb een andere wagen.

Succes!

3. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik denk dat hij liever om zich heen wil kijken en niet zo diep in die bak wil liggen

4. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    :)

@Dame De buggy van de bugaboo kan je ook in ligstand doen (net zo plat als het wiegje) dus als ik jou was zou ik hem gewoon in de buggy doen dan kan hij af en toe ook lekker om zich heen kijken!

5. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    vind het best zonde om de wieg nu al weg te doen maar hij is ook zo nieuwsgierig, thuis ookal, te lang in de box liggen spelen vind hij niks, hij zit liever in zijn wipstoeltje alles in de gaten te houden :)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik zou het echt niet doen! in de buggy inzet kan hij helemaal niet plat liggen, dan kan je net zo goed altijd de MC erop zetten en erop letten dat je niet over de 2 uur gaat.
    Het fijne aan de bugaboo bak is juist dat ie lekker groot is, mijn dochter heeft er 6 volle maanden ingelegen, ook al vond ze dat op het einde niet zo leuk meer, het is wel echt veel beter voor het ruggetje!

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Die van de Bugaboo kan juist wel helemaal plat.

Dame, als je dan met een tevreden kindje over straat kan, zou ik het gewoon doen.

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En als je hem op zn buikje legt? Zodat ie een beetje rond kan kijken? Ik ga er in ieder geval vanuit dat ie zn koppie wel al goed op kan houden.

Mirre vond het ook steeds minder leuk worden om plat te liggen, maar we hebben het toch weten te rekken tot een maand of 5 (geloof ik ... weet het niet meer).

Ik snap je dilemma goed hoor, maar het is echt niet goed nog voor zn ruggetje. Ik zou vooral de uitstapjes tot een minimum beperken. En wat minder erg is: MC of buggy ... geen idee (misschien even navragen bij CB?). En een draagzak? Misschien is dat een idee?

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Dan vraag ik me af welke bugaboo jij hebt want hij kon bij mij helemaal plat, net zo plat als het wiegje.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Wat is er nou niet goed voor z'n ruggetje als hij helemaal plat ligt?

11. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik zou het ook niet doen. Met de bugaboo wandelwagen lig je wel plat, maar de benen liggen toch in een andere gradenverhouding (ik denk dat guppie dat ook bedoeld).

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Misschien moet je er eens een speeltje bij hangen in de bak ofzo, dat kan ook wel eens helpen?

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Je hebt gelijk, helemaal niet aan gedacht.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, dat daar dacht ik ook gelijk aan, wat leuke dingetjes er aan hangen.

15. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hoooi,

Dit probleem had ik ook.
    Mijn dochter wilde na 2 maanden ook niet meer in de wagenbak, als ik de hoek om was begon mevrouw al te brullen. met speeltje en al.
    Ik wandelde toen maar met haar in de maxi cosi. (wandel toch nooit langer dan 2 uur). Dat vond ze natuurlijk wel prima!

Vorige week heb ik het toch de wagenbak weer geprobeerd en tot mijn grote verbazing: ze vond het gewoon leuk! alleen maar lachen en ze viel zelfs in slaap...
    Ze past er alleen bijna niet meer in helaas.... (heb een Mutsy en een groot kind).

Dus wie weet dat hij over een tijdje het ineens wel weer leuk vindt! Gewoon een keertje weer proberen... :D

Groetjes!

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb de bugaboo cameleon. Het zitje kan wel plat, maar de baby ligt niet plat. De billen en benen zitten in dat zitje omhoog en het is de bedoeling dat je dat pas gebruikt vanaf 6 maanden!

17. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo

bedankt allemaal voor jullie reactie's, ik denk dat ik het nog een tijdje probeer te rekken met de maxi cosi, en dan af en toe toch eens de bak want het wordt nu kouder en dan lijkt de maxi cosi ookal met voetenzak niet zo handig.. speeltje heb ik ook geprobeerd, dat vond hij 1 keertje leuk en daarna niet meer..

18. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    We hebben de wagen ook om moeten bouwen. Het was alleen maar huilen als hij in de bak moest liggen. Hij wilde alleen maar kijken en liggend in de bak kon hij niks zien. Ook lag hij met 4 1/2 maand al bijna klem in de bak.

We hebben de wagen omgebouwd en de zit zoveel mogelijk plat gelegt. Hij ligt nu als een koning in de wagen rond te kijken. Helaas is dat vaak ook niet goed genoeg.

Het liefst wil hij gedragen worden, zodat hij alles helemaal goed kan zien.

Mij is door de kinderfysio en de chiropractor afgeraden om hem in de maxicose te laten zitten. Als hij erin moet dan zo kort mogelijk.

Groetjes

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hebben een kindje die qua lengte ver boven de bovenste groeilijn zit, is nu bijna een half jaar, en gaat nog lekker mee in de bak. Het wordt krap maar het past eigenlijk nog makkelijk (en dat in een Quinny!). Wij hadden rond de vier maanden ook het idee dat de bak te klein werd, en hebben toen wel de buggyinzet een paar keer gebruikt (kan bij ons helemaal plat, ook de beentjes) en toch veert de bak beter en dat soort dingen. Hier dus toen weer even doorgezet met de bak, en als we nu gaan wandelen, slaapt hij al voordat we de deur uit zijn! Hij vind het alweer een hele tijd erg lekker in de bak nog. We gaan kijken tot wanneer hij er nu echt in past. Voordeel is trouwens dat hij zijn beetjes altijd naar buiten draait, zodat hij in de lengte ook nog goed past. Ik zou het nog een paar keer proberen en anders inderdaad de maxicosi erop. Wij halen hem standaard vaak er even uit in een winkel of waar dan ook. Dat kun je ook doen als je met de mc op pad bent och?

20. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    wat kan dat verschillen zeg! Die van mij heeft tot 7 maanden in de bak gelegen, geen bugaboo overigens...

Ik zou toch nog even proberen het te rekken tot 6 maand. Het ruggetje is er nog niet helemaal klaar voor.. Een speeltje in de handen geven?

Deel Deze Pagina