6 maanden eerste keutel: normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rus05, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ben ik weer even met een vraag :) Mijn dochter is nu 6m1w en sinds dat ze 5m3w is, zijn we begonnen met bijvoeden. Eerst alleen fruit (peer) en sinds 2 weken groenten, alhoewel de groenten een minder groot succes zijn. Vandaag heeft ze voor het eerst 2 schepjes rijstebloem door haar eerste fles gehad. Haar schema was zo:

08.00 fles 180/6 met 2 schepjes rijstebloem
    10.00 fruithapje (peer, 4 ijsblokjes, denk ongeveer 100 gr)
    12.00 fles 180/6
    15.30 groentenhapje (wortel+appel, 4 ijsblokjes, denk ongeveer 100 gr)
    17.30 fles 180/6

Ze is nu net wakker en ik ging haar verschonen en tot mijn verbazing zat daar een echte keutel in! Niet heel donkerbruin van kleur, meer zoals onze ontlasting eruit ziet. Daarvoor had ik niet het idee dat ze krampjes had. Is dit normaal? Of is dit juist een teken dat er iets niet goed is aan haar voedingspatroon? Bedankt weer voor het meedenken!

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Toen mijn zoontje rond 5 maanden vaste voeding kreeg had ik verwacht dat je het gelijk aan zijn ontlasting zou zien, maar dit was niet zo. Pas na een aantal weekjes veranderde het ineens. Ook had hij vroeger heel weinig luiers met ontlasting, nu hij vaste voeding heeft gekregen soms wel 4a5 op een dag.
    Dus het hoeft niets te betekenen. Soms duurt het even voor je het merkt dat ze vaste voeding eten.

3. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Heel normaal :) Hier ook echte keutels sinds kort.

4. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika heeft sindsde bijvoeding ook keutels behalve als hij meloen op heeft haha

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ok dus het is niet raar dat mijn dochter ineens keutels heeft? Ik vind het in ieder geval niet erg, stinkt voor mijn gevoel een stuk minder dan die spuitbroeken :p

Vanmorgen bij het opstaan weer een klein keuteltje, heb even gekeken maar niet hard; en mijn dochter is bij het produceren ervan in ieder geval niet wakker geworden :)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Heel normaal, darmen moeten even wennen aan vast voedsel, dus kan ook even duren voor je er iets van merkt :)

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Klopt. Hier duurde het ook even.

Alleen hier als hij een 2 dagen benaan op had, werden de keutels heel hard. Daar kreeg hij last van. Dus even uit proberen hoe het gaat bij elk soort fruit. Van de een krijgen ze dunnere poep, en bij de andere keutels.

8. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh oh lees net bericht van gebakje, en heb haar dus net als fruithapje meloen gegeven met 3 dunne plakjes banaan...:( zou ze daar al van kunnen verstoppen? Stom stom niet aan gedacht dat je van banaan kan obstiperen. Misschien straks met fles een beetje meer water geven?

9. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Zal wel meevallen ik doe door de yoghurt ook een heel klein stukje banaan. meloen zit veel water in krijg mika altijd dunne poepluiers van compenseert weer haha

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Van drie plakjes zal het niet gelijk verstoppen.
    Hier meestal twee soorten fruit met banaan. Dus een halve banaan en een halve appel. Dan zou het niet zo snel verstoppen.

Over de keutels. Je staat soms verbaast was er nu uit gaat komen. Elke dag weer een verrassing! ;) Soms hard som zacht, soms veel soms weinig. Hoort er allemaal bij!

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Heel normaal hoor!!

En van banaan raken ze niet zomaar verstopt, vooral niet als je het combineert met ander fruit (sinaasappel, kiwi, meloen soms) want dat laxeert weer.

Dennis krijgt iedere dag een kleine banaan met 2 st. ander fruit en van verstopping is hier niets te merken! ;)
    Sterker nog: we zitten hier weer in de spuitluiers op het moment maar dat komt door doorkomende tanden en kiezen. :)

12. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    uhm dat compenseren van die meloen klopt wel ja...net weer een hele luier vol zachte derrie :p

overigens geef ik om half 1 een fles 180/6 maar dan heeft ze om half 4 weer trek in een fles 180/6. is dat ok? is dat misschien een teken dat ze toe is aan een tussendoortje (en zo ja, wat voor tussendoortje?)?

13. tassie1980

tassie1980 Actief lid

1 jul 2011
    473
    52
    28
    beilen
    Mika zit sinds een week op 3 flessen.drink nog minimaal thee tussendoor.daarom krijgt hij om 15.00 beetje Griekse yoghurt met een beetje fruit erdoor.zo krijgt hij vocht en zuivel binnen.
    Soms een rijstewafel.

Deel Deze Pagina