Koorts en deze hitte

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xxmamaxx2016, Jul 26, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hoihoi!

Mijn zoontje van 1,5 is ziek. Heeft 39 graden koorts en het welbekende zeehondenhoestje. Hij voelt zich echt ellendig. Wat kan ik het beste doen? Afkoelen in een badje? Juist niet? Iemand tips?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,965
    15,007
    113
    Die van ons heeft koorts vanwege een paar kiezen die doorkomen (1 heeft ze nu doorgedrukt). Koorts is nodig tegen de infectie. Ik zou inzetten op veel vocht: veel laten drinken, ijsjes eten (om t even wat, ik zou zelf schepijs doen maar komt omdat ik panisch ben wat die dunne waterijsjes betreft omdat ze niet rustig zit (krijg spontaan dan zo'n doomscenario van stuk afgebroken ijs in dr luchtpijp)) en polsen, enkels en nek en voorhoofd beetje koelen met een hydrofielwashandje. Vooral nek niet te lang koelen, gewoon beetje deppen. Als er nog wel gespeeld wordt, bak water in de tuin en een paar bakjes.

3. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Hier ook eentje met koorts (39+) begin van deze week ivm tandjes. Ik heb niets gedaan, zetpil gegeven (maar dat was meer tegen de pijn) en drinken doet ie sowieso al goed. Zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt lijkt me het belangrijkste, af en toe een beetje nat maken met een washandje.

4. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties :)

5. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Veel laten drinken en juist wel watwrijsjes, is ook vocht en suikers!
    Let erop dat hij nog genoeg plast.
    En evt. een zetpil geven

Share This Page