baby 9 maanden wel of niet in autostoel

Discussie in 'Verzorging' gestart door siriel, 25 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ons zoontje is 9 maanden geweest, en iets meer dan 9 kilo. Onze 2 andere kids hebben vrij lang in de maxicosi in de auto gezeten omdat dat beter is. Nu is ons zoontje vanaf de geboorte al heel sterk geweest in zijn nekje. Als hij nu in de maxicosi zit, dan gaat hij zich helemaal oprichten, de gordeltjes zitten strak genoeg, en de maxicosi staat goed geplaats, maar hij spant z'n buikspiertjes aan en komt helemaal omhoog. Of de autorit nu 10 minuten duurt of een half uur, meneer blijft gewoon zo raar zitten ;) Dat lijkt me voor hem niet echt comfortabel, maar het lijkt hem niet te deren.
    Omdat hij dus zo raar zijn hoofd opricht, zit er achter zijn hoofd wel een ruimte van zo'n 20cm. Heeft het hele "idee" achter de maxicosi zo nog wel zin? Of kan ik hem dan beter in de autostoel plaatsen? Weet het zelf niet zo goed..
    Iemand een goed advies?

2. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier eentje die dit vanaf een maand of 7 ook deed en met 8 maanden was hij er ook nog eens echt uitgegroeid, hij zat niet lekker meer en stak er aan alle kanten uit.
    Dus met 8-8,5 maand ook al overgegaan naar een grotere stoel.
    Hij kon toen ook wel al zelfstandig gaan zitten, dat is natuurlijk ook wel belangrijk. En qua veiligheid is maxi-cosi wel beter, maar die kon bij mij toch alleen maar voorin staan en ik vind hem achterin een veel fijner idee.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    De bandjes strakker doen?
    Wij zijn met ongeveer een jaar overgegaan omdat mijn zoontje aan stuk door brulde in zitje 0 en duidelijk vooruit wilde kijken. Hij was toen net aan 9 kilo.

4. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    De bandjes kunnen niet strakker dan ze nu zitten, dat zou niet kindvriendelijk zijn ;) Daar is het helaas niet mee opgelost helaas..

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    meisje en zoon zaten ook met 9maanden in de tobi

6. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Op zich is de maxi-cosi veiliger dan een stoeltje, maar in dit geval... het lijkt me er wel tijd voor ;)

7. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    kunnen de gordeltjes niet strakker? raar... ik denk dat het nog steeds wel veel veiliger is in de maxi cosi (zijn nekje mag dan wel sterk zijn maar kunnen een harde frontale botsing nog steeds niet opvangen) maar hij mag over dus als je dat fijner vindt moet je dat natuurlijk doen.
    Mijn zoontje is bijna een jaar en ik denk er nu nog niet over om hem in de autostoel te doen. Maar dat komt omdat hij gewoon nog makkelijk past en het hem niet echt deert volgens mij.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Ik houd hem ook liever in de maxicosi, omdat dat veilig is, de gordeltjes staan echt op zijn strakst als hij er nu in zit. Als hij er uit is kunnen ze nog wel strakker laat maar zeggen, maar voor hem staan ze op zijn strakst. En omdat hij nu zijn hoofd dus niet tegen de maxicosi aanlegt maar er zo'n 20cm boven zweeft, lijkt mij dat ook niet goed mocht je een botsing krijgen. Vandaar dat ik de autostoel overweeg :)

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Als zijn hoofd 20 cm omhoog steekt en dan bij een ongeluk naar achteren knalt, is dat nog altijd veel minder erg dan wanneer zijn hoofdje tussen zijn knieeën gelanceerd wordt in een vooruitkijkende autostoel. Dat kan echt fataal zijn bij zulke jonge kinderen.
    De nek kan breken, of de zenuwen tussen de hersenen en de ruggegraat kunnen uitrekken/doorbreken, je moet er niet aan denken..
    Kijk alsjeblieft een keer een crashtest van zo'n ongeluk met een baby!
    Je gaat er natuurlijk niet vanuit dat er een ongeluk gebeurt, maar ja daar zijn die autostoeltjes uiteindelijk wel voor bedoelt.

Ik ben een wandelend reclamebord voor achteruitrijdende vervolgstoelen. Je hebt hele goede van BeSafe of van Romer, en misschien nog wel meer die ik niet ken.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ratatosk ja als ik dat eerder had geweten had ik er misschien ook wel gedaan. Maar ik vind ze wel erg duur!

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja ze zijn erg duur dat vind ik ook. Wij konden het gelukkig missen anders had de arme drol nu waarschijnlijk nog in de maxi cosi gezeten :p

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    haha hoe oud is jou kleine man? 15 maanden ofzo?
    Denk dat het best kan dat sam dan nog in de maxi cosi zit hoor. Hij heeft echt nog een hele ruimte boven zijn hoofd over. Of hij moet een groeispurt krijgen.

13. adi

adi Niet meer actief

Het is ook verschillend per kind (en de bouw) hoor.

Mijn dochter is 2,5, zo'n 90cm en ruim 13kilo en ze past echt nog makkelijk in de maxi-cosi. De oren blijven netjes binnen de randen, en ze zit ook niet echt krap.
    Kinderen zijn hier al een tijdje over naar vervolgstoelen, maar als ze bij opa en oma in de auto moeten gaan ze nog in de MC.

TS, je kunt de maxicosi ook iets schuiner plaatsen in de auto, zodat hij ietsje hoger zit/ligt. En anders een spiegel plakken tegen de achterbank, dan heeft ie wat om naar te kijken tijdens de rit :D

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Bijna 14 maanden :)
    Het zou misschien nét passen, het is een stevig kereltje. Niet dik maar gewoon gespierd gebouwd. Haha dat klinkt raar maar het is echt zo.

15. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw

Dat van dat spiegeltje is wel een leuk idee! Ik ga hem voorlopig toch nog in de maxicosi houden, helemaal omdat het hem verder niet lijkt te deren dat hij er zo inzit. Bedankt voor de reacties allemaal!

Hier mag wel een slotje op
    Groetjes Siriel;)

Deel Deze Pagina