Koorts en menstruatiecyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Be Happy, 30 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Goedemiddag!

Het laatste halfjaar ben ik regelmatig ongesteld (cyclussen van 26/27 dagen). Mijn eisprong heb ik meestal rond dag 13/14. Mijn menstruatie is de eerste twee dagen heftig met roodverlies, daarna af en toe bruinverlies. In totaal duurt mijn menstruatie ongeveer 6 dagen.

Dag 10 en 12 van deze cyclus hebben wij geklust. Dag 13 kreeg ik last van een zware griep (overgeven, koorts). Na 2 dagen was ik gelukkig weer koortsvrij. In totaal ben ik een week lang ziek geweest.

Ik zou gistermorgen weer ongesteld moeten worden. Gisterochtend had ik 1x bij het afvegen wat bruinverlies. Daarna niks meer. Vandaag bij het afvegen ook af en toe wat licht bruinverlies.

Ik ga er zelf van uit dat ik een dezer dagen wel ongesteld word, ondanks dat ik nu 2 dagen overtijd ben.

Maar mijn vraag is eigenlijk: kan koorts invloed hebben op je eisprong c.q. cyclus? Kan koorts ervoor zorgen dat je eisprong later plaatsvindt?

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoi be happy,

Ik zou een test doen! De kans dat je zwanger bent is aanwezig!
    Koorst heeft geen invloed in het tijdstip van de eisprong.
    Groetje simke

Deel Deze Pagina