Draagzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manuk, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Onze 2kindjes zullen straks 20maanden schelen qua leeftijd.
    Nu stapt onze dame al dapper rond en in een winkel kan ze best los lopen, alleen kan je de hele winkel achter haar aan lopen want ze gaat haar eigen weg en niet die van mams.
    Ik zie t dus nog niet gebeuren dat ze met 3maand wel ineens bij mij blijft lopen.
    Bovendien kan ze lange afstanden uiteraard nog niet volhouden.

Ik heb daarom diverse duowagens bekeken en eigenlijk zie ik dat niet zitten. De enige die ik écht mooi vind is de donkey en eerlijk gezegd heb ik zoveel geld niet over voor een duowagen waar we maar relatief kort gebruik van zullen maken. En ondanks dat ie terug naar mono kan, heeft dit niet mijn voorkeur.

Nu heb ik 2opties bedacht welke mogelijk af te wisselen zijn.
    Een kidsit achter onze buzz, maar dan moet ze zichzelf dus goed vast kunnen houden volgens de medewerker bij babydump. Bovendien werkt dit dus alleen als ze zelf wil zitten en wil blijven zitten.

De andere optie zou zijn een draagzak voor de baby. Volgens babydump kan het kindje prima in een stokke mycarrier of babybjörn. Ik heb echter gelezen dat dit niet goede draagzakken zijn voor een baby.
    Ik wil niet knopen oid en een minimonkey heb ik de deur bijna uitgegooid, wat een onding!
    Gewoon kindje erin en klaar, mede ook omdat als ik fr de stad in ga ik niet een eeuwigheid de tijd heb om te lopen leuren met knoopjes e.d. terwijl ik een ongeduldige dreumes dame bij me heb staan;)

Dus, wat zijn goede draagzakken die gemakkelijk zijn in om doen en waar de baby confortabel in kan?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Heb je even? ;)

Super joh dat je in een ergonomische draagzak wilt dragen. Kijk eens op www.babybij.nl bijvoorbeeld. Of op Draagdoeken en Kraamkado's koop je bij Ooiebeest. Staan veel goede (en leuke) draagzakken. Ik heb zelf de Tula. Daar zou je oudste ook echt nog goed in kunnen op je rug. Met baby insert is hij al van kleins af aan te gebruiken. Voordeel van de Tula vind ik de verlengstukken zodat je erg lang door zal kunnen dragen.

Succes met kiezen!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb een Bondolino, kun je ook voor beide gebruiken. Ik vind 'm erg makkelijk in gebruik en je hoeft 'm niet te verstellen.

4. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Wij hebben een manduca voor Timo van inmiddels 14 maanden. Die is geweldig. Maar volgens mij kan je geen verkeerde aanschaf doen met een ergonomische drager of ssc. Gewoon kijken welke je het meest aanspreekt en misschien kan je er bij een vriendin eentje uitproberen.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Niemand in mijn directe omgeving gebruikt een draagzak. Je ziet het hier ook bijna niet op straat. Denk dat het in het nuchtere Groningen nog niet ingeburgerd is;)

Maar ik twijfel juist omdat de stokke mycarrier als ergonomisch wordt aangeprezen maar dit toch niet is?
    En er zijn hier eigenlijk geen winkels die het verkopen, althans geen bekende winkel die ik ken:) En ik zou het toch graag proberen voordat ik het koop, helemaal na die miskoop met een minimonkey in de zwangerschap van onze dochter.

Ik vond trouwens deze wel erg mooi!!

Manduca Blackline radicalred

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @manuk, ik woon niet zo ver bij Groningen vandaan. Je mag m van mij wel even proberen.
    Manduca had ik bij mn oudste maar vond ik lastig om in mn eentje om te doen en mijn man gebruikte m ook en dan moesten we m steeds verstellen.
    Bondolino vind ik makkelijker in gebruik. Storchenwiege zou ik ook wel eens willen proberen of een hop tye.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb ook een bondolino! Super ding!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij hebben een bondolino voordeel is dat zowel ik als mn man hem makkelijk kunnen gebruiken zonder te verstellen en dat terwijl we toch 30 cm schelen!
    Daarnaast zit mijn zoontje van 2.5 jaar er heerlijk in en mn dochter van bijna 3 maanden ook.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hebben een manduca en ik gebruik hem voor allebei. Ik heb geen probleem met het zelf omdoen. Echt een ideaal ding en ook erg gebruiksvriendelijk met een verlengbaar rugstuk. Je kunt hem ook meteen gebruiken en je hoeft geen aparte baby-insert erbij aan te schaffen.
    Hij draagt heel prettig en zelfs de oudste (15,5 kg) draag ik nog regelmatig op de buik.

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij bijvoorbeeld Babybij kun je een draagzak huren voor 2 weken zodat je hem inderdaad kunt uittesten voordat je hem koopt. Besluit je om de draagzak te kopen, krijg je je huurbedrag terug.
    Ik vond het een zaligheid dat ik ze inderdaad eerst kon uitproberen.

Zelf heb ik een ergobaby performance (alleen met inzet geschikt vanaf de geboorte, maar weer niet voor een zomerbaby), en een wompat. Laatste niet getest, maar heb hem puur gekocht omdat ik hem zo vreselijk mooi vind:). Na enig oefenen met afstellen, zit hij gelukkig als een huis en gebruik ik deze voor rugdragen veel vaker als mijn ergobaby.

11. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Owww ik ben jaloers!! Ik wil ook zoooo graag een wompat! Maar ja, wil ook zoveel doeken :)

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    En er zijn zulke mooie doeken *zegt ze verliefd*. Helaas zijn doeken en ik geen vriendjes, en het lukt me ook niet om er vriendjes mee te worden:(. Vind een wompat een goede vervanger van die prachtige doekjes:D

13. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat een lief aanbod, dankjewel!:)
    Het zou dan pas zijn als de baby geboren is, want ik wil t echt graag met ons kindje proberen.

Op zich is de optie om te huren ook wel erg interessant!

Bedabkt voor de tips ed iedereen, en het lieve aanbod natuurlijk!!:)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Laat maar weten als je het tegen die tijd wilt, stuur je maar even een pb.
    Heb je heel toevallig kraamzorg van Isis? ;)

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb de bondolino, manduca, beco, boba, ergo en storchewiege geprobeerd en/of gehad. Uiteindelijk hebben we de ergo voor onze 2 jarige dochter en storchewiege voor de baby. Ze schelen ook 20mnd en ik heb nooit een duowagen gemist hoor! Als ik alleen weg ga gaat de baby in de doek of drager en mn dochter in de wagen. Ideaal!

16. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    haha, ik woon nog een mooi stuk boven Groningen en heb een draagdoek :D je mag hem best eens proberen maar dan moet je dus wel knopen

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ook wel een grappige vergelijking (daar de meeste mensen denken dat een echte ergonomische drager duur is)

* Babybjorn original : €109,95
    * Babybjorn comfort carrier (zogenaamd de ergonomische drager) : €139,- - €154,95
    * Stokke Nycarrier : €149 - €159

Dan een paar ergonomische dragers vanaf de geboorte te gebruiken:
    * Marsupi (= met klittenband) €66.- (dat is als ruim €40.- goedkoper als een babybungel);)
    * Storchenwiege (= knopen) €90,50
    * Manduca (= volledig gespen) € 109,00
    * Bondolino (= heupband gesp, schouderbanden knopen) €111.-

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Even aanvulling bij je storchewiege en bondolino! Storche heeft heupband met gesp! Bondo met klittenband.

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb m'n Manduca toen voor 99 euro gekocht dacht ik en voor 75 euro verkocht. Heeft me voor 1,5 jaar gebruik dus maar 25 euro gekost.
    M'n Bondolino heeft 65 euro gekost, nieuw via marktplaats en verkoop ik voorlopig niet ;)

@Suusjeuh, is de Storchenwiege fijner dan de Bondolino?

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ik vind zelf van wel ;) alleen de heupband verstellen is lastig, niet zo'n makkelijke gesp als bv de manduca heeft.

Deel Deze Pagina