kalkplekjes op placenta

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Foxter, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hallo,

Even een vraagje :)

Ik ben vanochtend bij de vk geweest, en we kregen een liggingsecho omdat ze vorige week nog in stuit lag. Alles was in orde, ze is ook gedraaid en ligt met haar hoofdje in mijn bekken!
    Nu zei de vk dat ze wel wat kalkplekjes zag op de placenta, en of ik rookte. Ik ben al 6 jaar gestopt met roken. Ik heb niet goed doorgevraagd omdat we zo blij waren dat ze niet meer in stuit ligt, maar is het erg als er kalkplekjes te zien zijn in de placenta? Het waren 2 of 3 plekjes. Waar kan het door komen, en wat betekend het precies?
    Oh ja, ik ben nu 36w+4.

Alvast erg bedankt voor de reactie!

Groetjes Marijke

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi marijke,

2 of 3 plekjes hebben weinig invloed op de werking van de placenta, De kalkplekjes zijn plekjes die niet goed doorbloed worden. Waardoor het precies veroorzaakt word is niet altijd te achter halen. Dat het door roken kan komen is bewezen, ook zie jet het vaak als je overtijd bent dan heeft de placenta zijn beste tijd gehad. Maak je geen zorgen deze paar plekjes hebben weinig invloed!

Imke

Deel Deze Pagina