Hey, Al een tijdje zegt mijn zoontje steeds "papa" maar dat was tot nu toe nog niet echt gelinkt aan papa zelf. Gisteren schrokken we ons een bult. Papa doet een beetje zotjes naar Nikolaj en hij lacht en zegt "papa" ZOOOOOOOOOOOOOOOOO lief vind ik het. gr
Hier idd papa en mama als eerste 2 woordjes daarna.....BAAAALLLLLLLLLL zoooo cute! echt alles wat ook rond is is BAL!
Die van ons zegt nu opeens...auto... Maar de manier waarop is zo schattig. Een lange au, kort t en dan oooowwwww
ja hier was papa ook het eerste woordje zoooo schattig. dat was twee maanden ook het enige woordje. toen ineens mama hij zegt nu bssss = bus da da = dagdag jahi = jari(onze kat) overigens alle andere katten ook mmmmtah = eten die = die
hier was mama het eerste woordje zo lief he, En nu ook: papa Ba=BAL BAH! Woef=hond Hamm=honger/dorst gr jessica
Ahh echt * CUTE * ! Hier blijft het nog even bij Rehhh = ? Ruhhh = ? Daaaa = ? AAAAH = ? Wehweh = ? hahahahaha! Z'n eigen taaltje, lekker geluidjes maken, hoe harder hoe leuker ! -x-
Wanneer zeiden ze bij jullie het eerste woordje dan? Jesper brabbelt een heleboel en zegt af en toe papa, maar nog niet echt bewust volgens mij.
Nathan zegt nu ongeveer een maand mama. Eerst was het nog: mamamamamamamama, nu is het echt Mama! En tegenwoordig ook papa. Bah zegt hij ook en ook Hoi (of zoiets). Lekker veel kletsen, komt vanzelf!
Vera kan al dag zeggen en zwaait dan ook naar je. Mama zal wel toeval zijn, het is natuurlijk makkelijk voor ze om te zeggen. Ze doet nu echt goed alles na wat je zelf doet, dus wie weet kunnen we nu beginnen met papa en mama 8)
Hier wordt heel de dag poesss gezegd ( we hebben ook een kat waar ze helemaal gek op is ) en andere woordjes papa... ( mama nog steeds niet ) bah vis da (dag) en als ze een hondje ziet balft ze op haar manier....zoooo leuk!
Het eerste en enige woordje tot nu toe is AAI. Ze gebruikt het echt als ze iemand of één van de dieren wil aaien. Maar de dieren heten ook AAI. En vanzelfsprekend kun je ook dingen als de tv aaien. Verder wat gebrabbel. Mjamam betekent: ik wil graag eten. Het slaken van oerkreten als ik wat eet betekent: mama, mag ik alsjeblieft ook een hapje? OK, het klinkt wat dringender maar zo vertaal ik het maar, haha.
oh leuk al die eerste woordjes hier: tata= papa, mama, opa, oma terwijl hij wel papa en mama kan zeggen maar te lui is en gewoon tata gebruikt voor ons allemaal bal- klinkt als bauw dag, dag bou, bou = kabouter hamham= eten dank je -klinkt als daaaannnnnk je
hier was mama het eerste woordje.. papa was natuurlijk 2e baaaaaaaaaaaaaa! = bal is/his= vis vovo= vogel bij hond of poes= mauwen en woef woef opa en oma word nog vaak verwart met papa en mama, maar soms lukt het wel ernie(knuffel)= nenie te te = trekker taaaa= kaas taute= auto toetoe= toet toet zo zijn er nog wel een paar meer denk ik.hihi heerlijk.. voor ons is het duidelijk maar voor een ander is het soms echt abracadabra. *lol*
ik lach me suf hier... vind t wel typisch dat de ´vocabulaire´ van die kleintjes al enigszins is aangepast aan de leefomgeving, in groningen heeft ie t al over een trekker. in almere over de bus en in overijsel, kabouters! hihihi Wij hadden het er gisteren over, Anne is helemaal gek van onze hond, haar eerste woordje wordt waarschijnlijk APPIE.
overduidelijk papa...mama zijn we nog steeds niet aan toe.. maar al wel kla=klaar intie=binky(de poes) en aahh=hoera