Huilen, huilen, huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spotlight, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Noah is vandaag gecorrigeerd 3 weken. Vanaf afgelopen maandag doet hij niets anders dan huilen zodra ik hem na zijn voeding in de kinderwagen of in bedje leg. Het duurt meer dan een uur voordat hij in slaap valt en 's avonds wel meer dan 2 uren. Kan dit nu al een sprongetje zijn of is dat nog te vroeg? of is het misschien reflux? Als ikhem oppak, is hij stil..... Weet niet zo goed meer wat ik moet doen.....

2. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Lijkt mij een sprongetje meid!

tis een fase en gaat echt weer over!

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja het kan allebei

refluxkindjes hebben minder last als je ze optilt.. dat is met zwaartekracht

maar het kan ook iets anders zijn.
    kijk het anders aan tot na het weekend.. en als ie dan nog steeds zo doet even voor de zekerheid langs je huisarts?
    al dat gehuil is dodelijk vermoeiend voor zowel jullie als voor hem.
    en dan op een gegeven moment zit je vast in het patroon moe van het huilen en huilen van de moeheid.. etc
    zou dat toch proberen voor te zijn :)

en wat je kan doen.. is het hoofdeind van het bed op een paar boeken zetten
    als het dan reflux is.. scheelt dat wel enigzins omdat er op die manier minder melk/maagzuur terugstroomt.

4. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    wat bedoel je met gecorrigeerd "3 weken"?

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou inderdaad ook beginnen met het hoofdeinde wat omhoog te zetten. Hier scheelt dat meestal toch wel wat. Soms vergeten we het weleens als ze dus in de kinderwagen ligt ofzo en -niet altijd hoor- vaak merken we wel verschil als we uiteindelijk door hebben dat we dan weleens kunnen proberen: de hoogte veranderen..

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

dat is als kinderen te vroeg geboren zijn...

stel je kind is 4 weken te vroeg geboren...
    dan zeg je 3 weken na je uitgerekende datum "gecorrigeerd 3 weken oud"
    ipv 3 dagen na de daadwerkelijke geboorte

7. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Noah is 14 weken, maar 11 weken te vroeg geboren, dus qua ontwikkeling 3 weken oud omdat je van de uitgerekende datum uit moet gaan

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Veel kleine baby's hebben rond de avond hun huiluurtjes. Daar is weinig aan te veranderen of te doen. Mijn dochtertje had dat bijvoorbeeld van een uur of 4 in de middag tot een uur of 7 's avonds. Dan legde ik haar ook nooit in bed, maar in de draagzak, wipstoel of in de kinderwagenbak beneden.

Misschien moet je hem gewoon even wat meer bij je dragen. Dit is een fase en als het goed is draait het wel weer bij.

9. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    ahaaaa, dat is duidelijk!

ik had er nog nooit van gehoord:)

10. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Helaas heeft Noah het de hele dag :(

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou Noah idd veel bij je nemen ... draagzak etc. Persoonlijk vind ik een uur of langer laten huilen heel erg zielig ...

12. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Als ik jou was zou ik gewoon naar de dokter gaan.
    Wanneer er iets aan de hand is en je probeert er zelf achter te komen duurt het altijd veel langer.

Zo heb ik met mijn zoontje 5 maanden hele moeilijke tijden gehad. Huilen, niet willen slapen, niet willen drinken, heel vaak vieze luiers. ik maar denken dat hij gewoon krampen had...
    Na vijf maanden kwamen we erachter dat hij lactoseintolerantie had. :(
    ik was heel kwaad op mezelf omdat ik niet eerder een verwijzing naar een kinderarts had gevraagd.

13. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Veel bij je houden en naar de huisarts, liefst meteen! Je weet nooit, je kan het maar beter uitgesloten hebben.

14. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Lekker bij je houden, beter voor hem en voor je zelf, anders worden jullie helemaal gek van dat gehuil. Ook idd even langs de dokter, al is er niets fysiek aan de hand, dan word je in ieder geval gerustgesteld.

En vergeet niet, ooit gaat het over!

15. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Moet woensdag weer naar de kinderarts, wacht dit wel even af. Hij ligt nu na een badje en een flesje heerlijk in zijn bedje te slapen. heb toch zo'n donkerbruin vermoeden dat het een fase is, maar zal het zeker aan de KA melden

Deel Deze Pagina