Baby moppert al vanaf t begin.. :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het is echt niet gezellig met Devin :( Hij moppert werkelijk alléén maar.. Dit is al eigenlijk vanaf t begin zo. Als je m optilt overstrekt ie zich, maar op t aankleedkussen is t meestal ronduit lachen etc.. In de box is niet goed, in de wipper niet, in de schommelstoel niet, onder de speelboog niet en zelfs vaak op schoot al niet. En áls ie eens speelt is het echt zelden langer als een paar minuten zonder mopperen.. En al vanaf het begin heb ik gezegd dat 'er iets met m is' maar ik kan mn vinger er niet op leggen.. Hij heeft geen pijn (gelukkig), hij draait ook nog niet, doet geneens een poging tot, hij wil echt absoluut NIEt op zijn buik liggen, dan trekt ie meteen zijn beentjes op en begraaft zijn hoofdje in t kleed, en het viel mij vanaf dag 1 al op dat hij zijn rechterbeentje veel meer beweegt als zijn linker. (of dat er mee te maken heeft weet ik natuurlijk niet?).. wat is er toch met m aan de hand? Iemand een idee? Eerst dachten we een sprongetje, maar dit duurt nu al een maand of 5 dus dat kan t niet zijn.. Hij slaapt mega veel. Voorbeeld:
    6.30 wakker, papfles en dan weer naar bed tot 9.30 even badderen en spelen (ok mopperen en mopperen) 11 uur fles en naar bed tot 14 a 15.00. Een fles en een 3 kwartier spelen met veel gemopper.. Weer naar bed om 16.00 tot 17.30. Wakker tot 18.30/19.00, een fles en slapen tot de volgende ochtend. Morgen komt de fysio langs en vraag ik het ook aan haar.. maar iemand dezelfde ervaring of misschien een idee? :( je word er echt depri van hoor, constant dat gemopper om je oren.

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik hoop voor je dat de fysio een antwoord voor je heeft want het lijkt me ook niet leuk nee... En gaat het met carmen wel goed?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja zekers, dat is het tegenovergestelde. Ze slaapt wanneer Devin niet slaapt (weinig dus) maar is oergezellig en flink lachen. Zij maakt ook echt contact, Devin veeeel minder.. En t klinkt allemaal zo negatief, maar t is natuurlijk een schat van een kereltje hè!

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik heb geen tips voor je wat betreft het mopperen. Maar mijn dochter bewoog ook minder met haar linkerbeen als met haar rechterbeen. Zij heeft heupdysplasie en zit nu in een spreidbroek.
    Veel sterkte iig met je mannetje, hopelijk kan de fysio je helpen.

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Klinkt niet zo leuk nee maar mijn jongste slaapt ook zoveel en de oudste die rolde pas met 7,5 maand en heeft daarvoor ook nooit een poging gedaan en haatte het op zijn buik dus dat hoeft niks te betekenen. Dat hij zo ontevreden is vind ik wel apart. Hopelijk helpt de Fysio. Hier ook Fysio gehad voor de jongste en na 5 min kon ze me precies vertellen wat ik al die tijd al voelde en dat was erg fijn hopelijk werkt het voor jou ook.

Misschien is het wel een kindje dat gewoon niet snel tevreden is en is het gewoon zijn temperament. Maar moedergevoel klopt altijd dus hopelijk kom je er snel achter

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Hey, Ik snap dat je er een beetje onrustig van word onze kleine man had dit ook in het begin en ik ben gewoon naar een osteopaat gestapt zonder overleg met HA en CB is ook niet nodig, hij bleek 'vast' te zitten in zijn heupjes en nek...ik ben al gegaan toen hij 10 weken was omdat ik gewoon voelde dat er iets niet lekker zat...dat heb jij ook toch...ik weet niet of de fysio al een keer eerder is geweest?? zo niet denk ik wel dat ze wat vind hoor en ze zal je waarschijnlijk wel kunnen helpen....vandaag komt de fysio voor Timo voor het laatst en ze heeft ons echt super geholpen en hij is nu echt super vrolijk :) sterkte!!

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Net als de reactie voor mij dacht ik ook gelijk aan een osteopaat.
    Mijn kleine man overstrekte zich ook vaak en veel knerpen bij optillen etc en na de osteopaat, 3 behandelingen, was het over.

Hoewel hij nog steeds niet graag in de box ligt. Leg ik hem op een kleed op de grond is er niets aan de hand.

Kijk wat de fysio zegt en geeft dat geen bevredigend gevoel kan je eens kijken naar een osteopaat in de buurt. Luister naar je eigen gevoel.

8. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ga ook met mijn voorgangsters mee, ik denk dat een osteopaat wel eens een hele goede uitkomst kan zijn. Misschien heeft ie wel kiss.. dat er tijdens de bevalling 1 werveltje verkeerd is geschoten. Een osteopaat kan dat verhelpen. Dan heb je ineens een heel andere baby.

9. mamavanjusten

8 jun 2011
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja meid, ga alsjeblieft naar een osteopaat. Probeer het in ieder geval. Ik heb er zeer goede ervaringen mee en werd bij de huisarts en het cb van het kastje naar de muur gestuurd. Succes!

10. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik sluit mij geheel aan bij mijn voorgangers..
    osteopathie kan echt wonderen doen bij zo'n kleintje.

ik heb osteopathie gecombineerd met fysio omdat de osteopaat dacht dat ze het niet snel genoeg los zou krijgen, dat is mij heel erg goed bevallen!

11. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Mijn zoontje is behandeld door een cranio-sacraal therapeut een fysiotherapeut en een Manueel therapeut , omdat ik ook vond dat hij veel mopperde en huilde. Ook bewoog hij zijn rechter kant meer dan zijn linker.
    Nu gaat het prima met hem! Zijn hoofd en nek bleken vast te zitten en hij ontwikkelde daardoor een voorkeurskant.
    Er is nu niks meer van te merken en hij is alle dagen vrolijk!
    Gewoon door blijven zoeken tot dat je er achter bent wat er is, luister naar je gevoel.

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Devin heeft net weer fysio gehad. Vorige keer heeft ze hem beoordeeld en zat ie iets onder de ontwikkelingslijn, maar nu zit ie er al méér onder.. Ze heeft m weer beoordeeld en ze is (net als ik) bezorgd over zijn ontwikkeling.. Dinsdag krijgt ie een andere beoordeling en aan de hand daarvan wordt actie ondernomen.. Heb Kiss geopperd, maar ze zegt dat ie dan pijn had moeten hebben of een voorkeur oid maar dat heeft ie niet. Als ze hem beweegt, beweegt ie soepel.

13. misa

misa Niet meer actief

Goed dat de fysio is geweest. En fijn dat ze je serieus nemen.

Ik zou ook zeker nog langs een osteopaat gaan, wat de fysio ook zegt. Lijkt me dat er wel degelijk wat is. Succes!

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Ik zou ook naar een osteopaat gaan hoor hier heeft het echt super geholpen!! Hier is ons jongetje weer helemaal goedgekeurd en ze vertelde me zelfs dat ze mijn mannetje als schoolvoorbeeld gebruikt bij ouders waarvan de kindjes een ernstige afplatting heeft ;) maar daar heeft jou kleine gelukkig geen last van....

Ik heb alles op eigen initiatief gedaan gewoon doen joh je kan het maar geprobeerd hebben toch kan geen kwaad :)

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Misschien dat ie gewoon snel moppert? Mijn meisje is ook een mopperkont. Nu nog steeds, ik zie dat echt als haar karakter. Is nu ook al een echte driftkikker wanneer het haar uitkomt.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    In het boek "Wat je baby vertelt" (Tracey Hogg & Melinda Blau) wordt gesproken over diverse typen baby's, o.a. de mopperige baby. Maar wat jij beschrijft is wel erg mopperig...! Als je voelt dat het niet goed zit, inderdaad hulp zoeken.

Deel Deze Pagina