Onze dochter van 4 maanden heeft koorts. Begin van de avond 39.1 en zojuist gelukkig iets gezakt naar 38.6 Twijfel of ik haar alleen in haar slaapzakje leg zonder lakentje . Of zonder slaapzakje onder het lakentje. Als het niet nodig is geen ik sowieso geen zetpil. Had overlegd met de huisarts vanmiddag en die zei alleen zetpil wanneer echt nodig is. Ze lijkt verder geen pijn te hebben Gelukkig en drinkt verder goed . Alleen twijfel ik dus hoe ik haar in bed zal leggen ... Wat zouden jullie doen
Ik leg mijn zoon dan in bed met een slaapzak en daaronder alleen een romper. Anders heeft hij ook een pyama aan. Laken doen we nooit. Voordat ik ga slapen voel ik dan even of hij niet te klam is. Voor alleen koorts geef ik ook geen PCM, alleen als hij niet kan slapen van de pijn ofzo. Sterkte!
Mijn huisarts gaf wel het advies om paracetamol te geven bij koorts. Dan daalt de koorts namelijk. Op dat moment is het voor jou makkelijker om te beoordelen wat je moet doen. Ik zou je dochter in bed leggen zoals je gewend bent en een paar uur later controleren hoe haar temperatuur is. Als die is gestegen zou ik een laagje weglaten. Dan had ik trouwens ook sowieso een zetpil gegeven. Straks stijgt de temperatuur nog meer...
Weet niet hoe je haar anders altijd in bed legt, maar ik zou denk ik alleen een slaapzakje doen. Hier heb ik wel altijd zonder mouwen. En je kunt altijd vanavond nog even bij haar gaan kijken of ze heel warm is