Luuk weigert heel vaak de borst nadat hij aan 1 kant heeft gedronken. Hij neemt aan die ene kant een paar slokjes en meer niet. Als hij zich achterover laat vallen en gaat 'miepen' is dat zijn teken dat hij niet meer wil. Ik pak dan de boel in, laat hem boeren en hij mag naar kant 2. Alleen kant 2 wil hij heel vaak gewoon niet. Hij gooit zich achterover en gaat mekkeren of zelfs huilen. Hij lijkt duidelijk boos te zijn dan. Soms hapt hij wel aan, zuigt 2-3 keer tot er melk komt en stopt en wil ook niet meer. Hij kan aan die ene kant nooit genoeg melk binnen hebben gehad dus voldaan kan hij haast niet zijn. Hij krijgt geen koekjes o.i.d maar wel fruithapje, broodje en warm eten. Ik laat er minimaal een uur tussen zitten (na een andere maaltijd dan bv) maar vaker is dat 2 uur. Ik ben zo bang dat hij de bv om zeep gaat helpen op deze manier. 's Morgens drinkt hij trouwens netjes uit 2 borsten maar de rest van de dag is het worstelen. Hij heeft nog geen tandjes en misschien komen die eraan ofzo. Iemand een idee of een oplossing? Ik wil minimaal doorgaan met de bv tot hij een jaar is maar op deze manier levert het zoveel stress op dat ik bijna op wil geven. Ooh ja, nog een toevoeging, heeeel soms als ik na een minuut of 10 probeer pakt hij wel maar meestal niet.
Verschonen tussendoor doe ik sowieso regelmatig omdat ik het ervoor af en toe vergeet maar dat helpt ook niet.
Misschien dat hij gewoon genoeg heeft aan 1 borst af en toe en geef je hem de volgende keer lekker de andere. zo krijgt hij toch al het goede en lees dat hij al lekker van andere dingen aan het snoepen is, prima toch? hoop dat het bij mij ook zo gaat strakjes
Ja hij krijgt vanaf 6 maanden hapjes erbij, vers fruit, verse groenten en af en toe een boterham met wat plantaardige boter. Hij kan trouwens niet genoeg hebben aan die ene borst. Hij drinkt daar soms maar een minuutje of 2 aan en stopt al. Dat lijkt me erg kort om een volledige voeding binnen te krijgen.
ben absoluut geen deskundige hoor en mijn kleine is nog geen maand, dus... maar is kolven misschien iets voor je, zo houd je je hoeveelheeid op pijl en kan hij uit een beker of iets dergelijks drinken. misschien dat hij dat wel wil. ik heb zo'n beker met neus eruit van de prenatal, sommige vinden dat fijn
Mijn oudste dronk altijd maar een paar minuten en altijd maar één borst. Als hij nog steeds goed aan doet en een regelmatige plasluier heeft zou ik mij geen zorgen maken. Hoe ouder ze worden hoe effectiever en dus sneller ze kunnen drinken.
Ik zou zeggen probeer het los te laten. Zolang jij hem niet volstopt met veeeeel bijvoeding en ander vocht dan bv komt het wel goed. Mijn kindje dronk ook wel eens dan 2 dan 1 borst en soms ook wel eens heel weinig dan dacht ik die gaat stoppen. Maar op een of andere manier had hij dan ineens weer een ander ritme en ging dan meer drinken. Heel grillig soms.
Oke, dus het kan geen kwaad. Hij plast gelukkig goed en zijn hapjes eet hij ook goed. Hij krijgt wat fruit (ongeveer gelijk aan 3 kwart potje denk ik) en groenten (gelijk aan een potje voor 4 maanden ongeveer) en eet een paar hapjes brood en soms een baby rijstwafel. Dan ga ik niet de strijd aan maar pak de boel maar in als hij niet meer wil. Hij heeft trouwens net keurig 2 borsten aardig leeg gedronken. Dat had hij al een paar dagen niet meer gedaan.
Hoi Dees, Ik heb het idee dat Luuk bij jou aan wil geven dat hij genoeg gehad heeft aan die 1ste borst... is hij wanneer hij maar 1 borst heeft gedronken sneller mopperig of hongerig dan wanneer hij 2 borsten heeft gedronken? Ik heb bij Fenne nu het idee dat ze de ene keer drinkt omdat ze honger heeft (dan drinkt ze lang en gulzig) en de andere keer drinkt omdat ze dorst heeft of gewoon even een beetje mama wil en dan drinkt ze soms echt snel, laat los en kijkt me aan alsof ze zeggen wil: mama, al klaar! Ik heb soms ook het idee dat het nooit genoeg geweest kan zijn, omdat mijn borsten eigenlijk zelden vol aanvoelen. Maar toch is Fenne tevreden en komt ze echt pas uren later weer met honger... Hier is het meestal nu op deze manier, misschien heb je er iets aan: rond 06:00-07:00 borst rond 08:30-09:00 fruit rond 10:00 borst rond 13:00 liga of rijstewafel rond 14:30 borst rond 18:30 groente + slokje borst rond 19:30 slokje borst Met slokje borst bedoel ik dat ze echt niet lang of veel drinkt, heb meer het idee dat dit dus dorst is. Soms drinkt ze 's nachts nog, dan is de voeding van 07:00 uur ook maar een slokje voor de dorst. sjonge... heel verhaal geworden... hoop dat je er iets aan hebt!
Het is vaak dat hij na 1 borst weer snel honger heeft of dorst. Hij komt dan toch vaak wel binnen de 2 uur. Ik heb hem zo 6-7 uur borst 8-9 uur fruit 10-11 uur borst 12-13 uur brood of wat korstjes 14-15 uur borst 17-17.30 warme hap 19-20 uur borst en slapen
Het zou natuurlijk kunnen dat hij dan stiekem nog een beetje vol zit van de vorige maaltijd en daarom wat korter drinkt... 2 uurtjes later heeft hij dan wel zin in het andere beetje. Als ik dan even hardop denk dan is het bij ons natuurlijk ook zo dat je de ene keer meer honger hebt dan de andere keer... soms eet ik in 1 keer 4 boterhammen en soms eet ik er 2 en de andere 2 een uurtje later... met borstvoeding blijft het dat je een schema los moet proberen te laten en je kindje daarin de leiding moet geven... ik weet dat jij dit allang weet hoor, maar denk even hardop... het blijft ook gewoon lastig om de controle los te laten en je kan je er best onzeker door voelen... maar ik denk dat Luuk goed zelf kan aangeven wanneer hij genoeg heeft, want op de foto's zie ik steeds een kerngezonde Hollandse jongen
Ja hij doet het hardstikke goed. Het is ook meer mijn twijfel denk ik want hij is zelden ontevreden. Ik ben gewoon bang dat hij dan te weinig binnen krijgt. Hij drinkt ook alleen maar bv, verder niks erbij van water ofzo. Ik vraag me dan af of hij geen dorst heeft. Een een schema dat geeft hij zelf een beetje aan eigenlijk. Hij zat de laatste 2 weken steeds op een redelijk stabiel schema en nu is het weer wat rommelig.
Was een heel verhaal aan het typen,plop internet eruit Even in het kort dan maar Justin doet precies hetzelfde als Luuk,Dees. Alleen de laatste voeding wil hij 2 borsten,maar heb niet het idee dat hij uit de 2e drinkt dan,maar puur sabbelen om vervolgens lekker te slapen. Als hij drinkt,dan is het maar 2 a 3 minuten en ik sta er ook versteld van,hij weigerd de 2e en lijkt echt genoeg te hebben aan 1 borst
Ooh haha, dank je. Op welke foto was dat? Hij doet namelijk vaker mee, oktober doet hij ook weer mee met de meest recente foto.
Met die van Mijn fotomodelletje, vond hem zo leuk. heb je die foto zelf gemaakt of laten maken. vind die kleurencombinatie zo mooi. zalmkleurig lijkt het wel. prachtig
Ik heb alle foto's zelf gemaakt. Mijn hobby is fotografie en ik maak af en toe reportages van andere kindjes ook.