Hoeveel borstvoeding 9 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door san68, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Ik hoorde dat je bij 9 maanden minimaal 3 borstvoedingen moet hebben, maar wat is dan het minimum ongeveer in cc?

Overdag drinkt mijn zoontje heel weinig tot bijna niets, maar hij haalt dit 's nachts wel in. Is hij aan het afbouwen of ligt dit aan zijn leeftijd en fase?

2. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    Hoi San,

Normaal is een tussen de 2 en 4 voedingen, dit geldt per 24 uur, dus als hij 's nachts goed drinkt dan mag dat ook. In mililiters is het lastig uit te drukken, maar ongeveer een halve liter vocht hebben ze per dag wel nodig, dit is samen met het vocht uit fruit en yoghurt en eventueel ander drinken.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb nog nooit op 2-4 voedingen per 24 uur gezeten. Dus ik denk dat normaal voor iedereen weer anders is.

En het kan best zijn dat je zoontje het overdag te druk heeft bijv. met spelen, leren kruipen en dan 's nachts ineens bedenkt dat hij toch wel dorst heeft. Als je 's nachts voed kunnen ze daar veel van hun voedingswaarden uit halen. Weet zo de procenten niet meer maar in elk geval veel zodat ze overdag niet eens zoveel meer hoeven te drinken.

4. lvdwerf

lvdwerf Bekend lid

16 jan 2007
    744
    0
    0
    Office manager
    Hoenderloo
    @ Nemo: Hoeveel voedingen heb je dan nog? Ik zeg dit omdat de lactatiekundige mij dit vertelde.

Of je 's nachts of overdag voedt maakt natuurlijk voor de voeding niets uit, ik zou het alleen 's nachts wel afbouwen als je er zelf hinder van ondervindt, want het is niet meer nodig. Mijn dochtertje komt nog af en toe 's nachts, maar dat is incidenteel.

Deel Deze Pagina