Onze dochter wil niet meer gewoon zitten in de maxicosi zoals het hoort. Nee, met alle geweld probeerd ze rechtop te zitten, om mij aan te kijken, naar buiten te kijken, of om haar sokken te pakken. Erg lief om te zien, zo'n ontdeugend koppie dat ze dan heeft, maar lijkt mij ook erg gevaarlijk! Maakt niet uit hoe strak de teugels aangespannen zijn, zitten zal ze en anders brullen. Wat moet ik hiermee?
Wellicht is het tijd voor een grotere autostoel? Ik weet niet hoe zwaar en groot ze is? Ik ken wel kindjes die vanaf 10 of 11 maanden in andere stoel gingen. Wij hebben tot 1 jaar gewacht, maar ook geen problemen met zitten gehad!
Hoe herkenbaar. Doet die van mij ook, word helemaal boos als ze de maxi cosi in moet. Ik weet niet hoe groot je kleine is maar wij gaan nu kijken naar een vervolg stoel. Ze zit goed, is goed aan gewicht en lengte. Ik merk dat ze er hier echt aan toe is.
Hier gordel gewoon goed strak en dan kon ze behalve haar hoofdje niets naar voren brengen (en zelfs die nauwelijks). Wilde haar toen echt nog niet in een vervolgstoel: daar ging ze pas na ruim 12 maanden in.
Zo'n spiegel waarmee ze contact met jou kan maken, zou dat werken? Zo'n bolspiegel is dat. Zij kan dan via die spiegel jouw achteruitkijkspiegel en daardoor jouzelf zien, en andersom jij haar dus ook
Ze is ong. 72 cm en 9 kilo. Heb al een stoel, ern nania dacht ik.. maar geen idee of ze daar al in past. Vind dr nog zo klein
En een leuk nieuw speeltje? Je hebt ook van die speeltray achtste dingen van bijv stof.. Of een leuk (knisper)boekje, knuffeltje..
Heb je de gordeltjes strak genoeg? Als ze strak genoeg zit en ze niet naar voren kan komen dan zal ze dar misschien niet leuk vinden maar dat gaat ook wel weer over. Ik zou haar nu echt nog niet in een vervolgstoel zetten als ze nog goed in de MC past
Ja zo strak mogelijk. Past amper een vinger tussen, en nog strakker wil ik niet. Bang dat ik haar pijn doe, en ze past nog goed in de maxi dus idd, vervolgstoel wil ik nog liever niet.. Meer tips nog steeds welkom
Hier doet ze hetzelfde, alleen snoer ik haar zo strak in dat ze niet naar voren kan alleen met haar hoofd. Vind haar nog te klein en te jong om over te gaan in de vervolgstoel. En het is veiliger om ze zo lang mogelijk tegen de rijrichting in te vervoeren. Tips heb ik verder ook niet, want ik heb hetzelfde probleem, alleen kan zij alleen met haar hoofd naar voren.
Als je de gordels goed strak vastmaakt, kan ze alleen met haar hoofdje naar voren. Dat is niet erg en ook niet gevaarlijk. In de meeste gevallen gaat een ongeval vooraf door hard remmen doordat je de aanrijding ziet aankomen. Door dat remmen wordt ze (in een achterwaarts gericht stoeltje, waaronder dus de 0+ stoel) voor de aanrijding al met het hoofd in de stoel gedrukt waardoor haar hoofd goed beschermt is tijdens de klap van de aanrijding. Speeltjes als afleiding zou misschien kunnen helpen, maar begrijp dat je dat al probeert.
Zal morgen die gordrls proberrn nog strakker te zetten. Hoop dat ze niet boos word, want daar word je niet blij van haha Onze autostoel kan trouwens ook achteruit net als de maxicosi, maakt dst nog enig verschil? In de gebruiksaanwijzing staat tot 9kg achterwaarts vervoeren en daarna vooruit. Mag het dan echt niet langer achterwaarts? Anders kan ik dat over n maandje proberen, dan is ze bijna 1.. maar wel zwaarder dan 9kg...
Om die reden hebben wij een stoeltje gekocht die ook achteruit kon, ze wou absoluut niet meer in de maxi cosi maar ze was pas 7maandjes dus vond dat echt eng!! dus wel rechterop maar wel nog tegen de rijrichting in TS, als jou stoeltje achteruit kan zou ik dat gewoon proberen!! ze willen het ook invoeren dat kindjes tot 15maanden achteruit vervoerd worden dus gewoon doen
Als in de gebruiksaanwijzing staat t/m 9 kilo achterwaarts en daarna voorwaarts, mag je hem niet langer achterwaarts gebruiken. Dan is hij niet veilig meer in die positie. (Heb je een Nania toevallig?)