Omdat t boek 'oei ik groei' na 18 mnd stopt met t beschrijven van sprongetjes, leg ik mijn vraag bij jullie neer.... Mijn zoontje is net 2 en sinds ong 3 weken is hij heel aanhankelijk...het is de hele tijd: mama, mama, mama...ik kaN soms niet eens afwassen of koken... Ik moet m steeds optillen. Hij wil ook veel knuffelen... Heerlijk Hij raakt ook in paniek als hij me niet ziet... Wil 's avonds niet slapen...wil bij mama zijn... Bij papa heeft hij dit niet (zijn uit elkaar) Wie herkent dit? Het lijkt wel zo'n sprongetje....
klinkt als een sprongetje inderdaad. Die leeftijden die oei ik groei beschrijft, kloppen bij ons niet dus of het rond deze leeftijd voorkomt weet ik niet.
Wij zitten nu ook in die fase, onze dochter is alleen wel jonger. De HELE dag Mama peluh? Mama zon maken? Mama puzzel maken? Mama helpen? Mamaaaaa, ben juuuu??? Pfff, ik zal blij zijn als dit voorbij is. Duurt nu al 3 weken ofzo. :S Sterkte
Heel herkenbaar. Je kunt wel om-en-om met hem spelen (spelen-was ophangen-spelen zoiets) en zonder iets te zeggen wat vergeten speelgoed in de kamer zetten. Vaak gaan ze dan toch weer even zelf spelen. Dingen zoals een strandbal of ballon opblazen werkt ook, of in mijn geval een stickervelletje neerleggen met was knutselspulletjes erbij. Ga er ook vooral lekker op uit. van spelen in de speeltuin etc worden ze een beetje moe en accepteren ze vaker een rustmomentje.
Die van ons wordt over 2 weken 2 jaar en is opeens ook mama aanhankelijk. iets minder erg dan jij beschrijft, maar zo eenkennig ook opeens. had ik nog nooit meegemaakt. Maar zal wel weer over gaan denk ik