Koorts gaat niet meer weg, ervaring?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door smurfin29, 27 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    mijn zoontje van 3 is al 1,5 jaar aan het kwakkelen heeft minstens om 2 weken koorts en vanaf januari om de week.
    er werd steeds gezegd dat kinderen nou eenmaal vaak ziek zijn en hij gewoon alles oppakt.
    sinds februari heeft hij elke dag koorts en is hij nog geen dag koorts vrij geweest.

gisteren bij de kinder arts geweest en deze kon zo niets vinden, er is bloed afgenomen en ontlasting word nagekeken en over 2 weken moet ik terug met hem naar de poli infectie ziekte,
    ik maak me wel zorgen want elke dag tussen de 39 en 40 graden koorts is toch niet normaal meer..

iemand dit ook mee gemaakt en wat kwam eruit?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit is inderdaad niet normaal en wat goed dat je het laat onderzoeken.
    Ik ben benieuwd of de onderzoeken wat meer duidelijkheid geven.
    Heeft hij geen allergie?
    Toevallig heeft een collega van mij een zoon die altijd aan het kwakkelen was en ook wekelijks koorts had en hij blijkt een heftige mate van huisstofmijt allergie te hebben.
    Ze hebben nu maatregelen genomen en zal binnenkort eens horen hoe het met hem gaat.
    Sterkte.

3. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    hoi, bedankt voor je antwoord. ik heb inderdaad ook al een paar keer aangegeven of hij geen allergie kan hebben. ik had in december en januari wat testjes gedaan en als hij koorts vrij was hem mee genomen naar mensen met katten en honden en met laten aaien en ruiken en prompt dezelfde avond nog koorts. ik heb geen huisdieren en toch heeft hij ook koorts, maar wat je zegt misschien wel huisstof mijt.
    volgens huisarts krijg je geen koorts van allergie, maar ik ben daar dus ook nog niet zo zeker van ik heb het idee dat wel degelijk kan.
    Ik ben benieuwd hoe het nu met het zoontje van je collega is, of het minder is geworden.

4. growingfamily

growingfamily Actief lid

21 sep 2015
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft al 27 dagen non stop koorts tussen de 39/40 graden?
    Is die dan niet vreselijk afgevallen of uitgedroogd?

Mijn zoontje heeft eens 9 dagen koorts gehad achter elkaar en die kon niet meer op zijn benen staan.

Ik zou zo veel mogelijk blijven bellen naar spoedpost, belachelijk dat je maar over 2 weken terug moet komen!

5. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    #5 smurfin29, 27 feb 2016
    Laatst bewerkt: 27 feb 2016
    ik begrijp je zorgen. maar mijn zoontje drinkt heel goed en plast ook heel goed, blijft zelfs eten al spuugt hij heel soms wat uit. dat is het gekke ondanks de hoge koorts gaat hij heerlijk zijn gang en is hij vrolijk. als het rond 19 uur naar de 40 graden gaat dan gaat hij wel echt liggen op de bank maar tot 39.5 is hij gewoon nou ja gewoon, hij speelt en is alert en merk je weinig aan hem. hij is niet afgevallen in 5 maanden 3 cm gegroeid maar blijft wel op de 14.4 kilo staan.
    als hij echt als een vaat doek had geweest had ik hem gister ook niet meer mee terug genomen, dan eiste ik een opname maar zoals hij nu is is het lekkerder voor hem om thuis te zijn.
    de ene dag staat hij op met 37.5 en rond 13 uur zit hij al aan de 38,7 en de andere dag staat hij al op met 39.5

2 weken geleden had hij waterpokken en toen deze uit gedroogd waren heeft hij 1 dag 37.5 gehad en toen diende het volgende ziekmaak virus zich alweer aan die nu ook alweer iets langer dan een week duurt. dus het een gaat weg het andere komt.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochter heeft het 9 maanden gehad, niet continu koorts, maar wel wekelijks. Uiteindelijk is ze 4 weken niet naar opvang/psz geweest, ook niet als ze fit en koortsvrij was, daarna niet meer ziek geweest. Zij pikte echt alles op door lage weerstand, bloed gecheckt, urine meerdere malen; niks bijzonders, conclusie van de arts was dus ook 'gewoon' dikke pech.
    Als ze nu - inmiddels zijn we een jaar verder - ziek is, laat ik haar altijd 2 extra dagen uitzieken. Dus echt 3 koortsvrije dagen voor ze weer naar school gaat.

7. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    mijn zoontje gaat 1 dag in de week naar het kdv is al 3 weken niet geweest ivm hoge koorts en de koorts gaat niet weg,

ik las wel op een site dat als iemand allergisch is (zoals anouk ook al zei) dat de koorts niet van de allergie komt maar omdat het lichaam continue vecht tegen de allergie day het geen tijd meer heeft om tegen de andere dingen te vechten en er dan koorts ontstaat. dit kan bijvoorbeeld met huisstofmijt allergie. ik ga hier ook zeker naar vragen als ik bij de arts ben

voor de waterpokken uitbraak is er ook nog een longfoto gemaakt, hier zijn tekenen te zien van een virale longinfectie, dus het lijkt erop dat alles achter elkaar doorgaat. nu word zijn immuunsysteem nagekeken omdat ze dus willen weten waarom zijn lichaampje het niet aan kan.
    huisarts zei ook steeds, kinderen zijn nou eenmaal vaak ziek pakken alles op. je moet je pas echt zorgen maken als de koorts niet meer verdwijnt!!!
    dit is dus nu het geval

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier was het de eerste twee jaar bij de oudste ook heel erg. Toen echinea force gaan geven en toeval of niet, sindsdien is ze veel minder vaak ziek.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    He, wat vervelend zeg! Mijn dochter is sinds januari ook steeds ziek maar niet zo continue als die van jou. Hier heeft ze 6 keer een paar dagen tot een week koorts gehad sinds begin januari. Waarvan 1x een ruime week vanwege oor ontsteking, de rest is onbekend... Ook wij wachten op een oproep bij de kinderarts ( En die van mij speelt ook wel, maar is wel enorm bleek en eet al wat minder als normaal )

Overigens kreeg dochter ook koorts van spanning en vermoeidheid. Zo was ze bijvoorbeeld heel vaak op zaterdag nacht ziek/spugen na een drukke dag. Nu is dat gelukkig over.

10. smurfin29

smurfin29 Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.071
    0
    0
    Leiden
    bedankt voor de tip. als uit de onderzoeken niets komt is dit zeker de moeite waard om te proberen

Deel Deze Pagina