Baby 3 maanden hoe ziet jullie dag eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stinkerbell, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik was benieuwd hoe jullie dag er uit ziet. En dan bedoel ik eigenlijk voeding, slapen, spelen enz.
    Mijn zoontje is nu drie maanden en slaapt eigenlijk savonds in de box tot de laatse voeding en dan leg ik hem op bed. Eigenlijk meer omdat ik hem de hele dag dan niet heb gezien en hem dan niet om 8 uur al op bed wil leggen. :)
    Maar hoe doen jullie dat?
    En vanaf wanneer zijn jullie potjes voeding gaan geven?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Ik deed hem altijd in bed als hij ging slapen dit omdat de box een speelplek is en niet omte slapen.
    Maar soms na druk spelen valt hij alsnog pardoes in slaap.
    Ik ging vaak na het ochtend dutje een ommentje maken met de kinderwagen.
    En potjes voeding zou ik echt pas mee beginnen met minimaal 4 maanden.
    Ze adviseren het liefst 6 maanden maar mocht je kindje er eerder aan toe zijn kan je met 4 maanden beginnen en dan ook nog het liefst met groente.

Maar je moet wel opletten met allergien als dit veel voorkomt in de familie adviseren ze cht te wachten met 6 maanden.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb het net allemaal weer even opgezocht (nr 2 komt er aan...) Dit was onze dag met ongeveer 3 maanden:

8:00 wakker en fles
    daarna in het wippertje zitten (circa 20 min) en daarna in de box spelen (buik / rug) en even bij mama of papa
    9:30 naar bed
    11:00 uit bed en fles (11:30)
    daarna spelen op de grond, box, wippertje, stukje lopen in de wagen etc (veel 'zelf' doen)
    13:00 - naar bed
    15:00 uit bed en fles (even naar buiten bijvoorbeeld)
    16:30 mini tukje in box (30 - 45 min)
    19:30 fles en naar bed
    slapen van 20:00 - 23:00
    23:00 fles (tot 15 weken daarna vervallen)
    23:30 - 8:00 slapen

De flessen waren 2 x 180/6 en 2x 210/7
    verschonen altijd voor het eten en slapengaan en direct na het slapen (en wanneer nodig)

Ik vond een paar dingen belangrijk:
    - veel zelf amuzeren... in de box, wippertje, op de grond
    - tussendoor knuffels van papa / mama (en spelen)
    - behoorlijke strakke routine (slapen en eten)
    - slapen in bed (alleen aan het einde van de dag in de box)

Bijvoeding ben ik gaan geven met 5 maanden en altijd alles zelf gemaakt. Bijvoeden wordt niet geadviseerd voor 4 maanden en bij voorkeur pas vanaf 6 maanden.

4. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Jemig wat een routine.

Ik ben ook erg van de rust en de regelmaat maar zo'n strak schema krijg ik er bij haar nog niet in.
    Ik probeer het wel, ik geef alleen wel bv dat maakt misschien ook verschil.
    De ene keer is ze om vier uur wakker dan om zes uur dan om half acht.
    Ze gaat altijd na haar eerste voeding weer drie uur slapen tenzij ze na 7.00 wakker wordt dan kleed ik haar direct aan.
    Meestal half negen wandelen, spelen etc.
    Ze doet meestal een tukje in de kinderwagen.
    tussen 11.00 en 13.00 op bed, voor zolang het duurt, ze wil namelijk niet goed slapen in haar bedje s' middags. Meestal ligt ze een 1 a 2 uur boven op bed.
    Daarna in de box, wandelen etc.
    Meestal de laatste voeding voor acht uur en dan gaat ze in haar wieg op onze kamer en slaapt ze door tot de volgende ochtend.

Ik voed op verzoek dus ik heb de voedingen er niet in gezet.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Rust en regelmaat heeft helemaal niks te maken met werken op een schema. Het gaat erom dat je alles steeds op dezelfde manier en in dezelfde volgorde doet.
    Bijv: eerst luier verschonen, dan voeden. Bijv: eerst voeden, dan spelen in de box, dan knuffelen. Bijv: altijd wakker te slapen leggen. Bijv: altijd slapen in het eigen bed. Etc.

Ik heb een zoon die alleen gedijt op rust en regelmaat. Hij krijgt echter zijn voedingen op verzoek en geen slaaptijd is hier hetzelfde!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#6 Cygnet2, 25 mrt 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mrt 2010
    Je kunt op verschillende manieren rust en regelmaat toepassen maar het belangrijkste is en blijft de herkenbaarheid. Bij ons past een strakke routine (waarbij we de behoeften van ons kindje niet uit het oog verliezen). We zijn daar met 4-5 weken mee begonnen (op volledige BV) en voor dit mannetje werkte het heel goed. Nu zullen we weer zien hoe deze dame is. R&R blijft er in ieder geval maar de 'strakheid' van het schema hangt erg af van hoe het kind is en wat kan (nu er al één is)

En oja.. de klok is een richtlijn maar ik stond niet om stipt 11:00 met een fles in mijn hand.. :$

Voor mij zijn de voordelen (nog altijd) (maar let wel: dit is zeker niet met 100% zekerheid en volledigheid toe te schrijven aan een strakke routine. Wat ik zeg, je kind moet het wel kunnen 'handelen'):
    - sliep met 6,5 week van 20:00 - 23:00 en van 23:30 tot 8:00
    - sliep met 15 weken door van 20:00 tot 8:00
    - heeft altijd heel goed gegeten en gedronken
    - heeft altijd goed overdag geslapen
    - kan overal in zelf in slaap vallen
    - heeft in 19,5 maand misschien 20 nachten niet doorgeslapen (exclusief de eerste 6,5 week) en dan was hij altijd ziek(ig)
    - nooit last van tanden / kiezen
    - zeeeeeer grote voorspelbaarheid van gedrag waardoor je eigenlijk alles kan (bijvoorbeeld bij anderen gaan dineren e.d.) en waardoor hij ook heel makkelijk 'te lezen' is (ook toen hij pas 2-3 maanden was)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Tuurlijk ligt het aan het type kind hoe strak je een schema kunt hanteren.
    Ik heb een heel prikkelbaar, wispelturig ventje, die ik juist los moet laten. Voeden en slapen op verzoek, zo gaat dat hier het beste.

Ik denk dat het ook deels erfelijk bepaald is; wij functioneren ook niet zo goed op een schema; eten en slapen doen wij ook altijd op een andere tijd. Wanneer we daar behoefte aan hebben. Ik ga niet eten als ik geen trek heb en niet naar bed als ik nog niet moe ben. ;)

8. moeke31

moeke31 Niet meer actief

ons zoontje is nu 3 maanden en wij werken ook redelijk volgens rust en regelmaat. Het gaat meestal zo:

7.00 fles, meteen terug naar bed en nog 1,5 of 2 uur slapen. Dan laten we hem een tijdje huilen (jengelen) dan nemen we hem nog een half uurtje bij ons in bed.
    Daarna een wandeling van een uurtje door het bos.
    11.00 fles , dan een uurtje spelen op speelkleed of box
    als hij moe wordt naar bedje, dit gaat wisselend, de ene keer veel huilen, andere keer goed slapen.
    14.30/15.00 fles daarna weer spelen
    16.00 bedje, meestal slaapt hij dan met moeite nog een uurtje.
    Dan meestal op en even spelen of weer een wandeling
    18.00/18.30 fles en dan meestal meteen naar bed
    Ik maak hem dan wakker om 23.00/23.30 fles en dan meteen weer naar bed.

Zo gaat het meestal als we thuis zijn. Vorige week sliep hij meer, dus ligt er een beetje aan hoe moe hij is hoelang hij speelt.

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik lees dat de meeste kindjes toch wel rond 20.00 naar bed gaan. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen. ;)

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Poeh, het wisselt hier echt nog regelmatig hoor haha..
    Wel rust en regelmaat alleen tijden verschillen nogal eens..
    Dit is het schema van de afgelopen week..

- 6.00 verschonen, fles,
    - 6.30 terug naar bed
    - 8.30 wakker, knuffelen met mama
    - 9.00 even spelen in de box/onder babygym, terug naar bed
    - 10.30 verschonen en flesje
    - 11.00 terug naar bed en slaapt meestal door tot volgende voeding
    van 15.00uur
    - 15.00 uur verschonen, flesje, daarna spelen in de box, oefenen met omrollen van buik naar rug.. wat spelen of blokje om, afhankelijk van zijn humeur..
    - 16.30 terug naar bed, slaapje van 3 kwartier
    - 19.00 verschonen, flesje, na de fles meteen naar bed
    - 22.30 krijgt hij de laatste fles, weer eerst verschonen.. deze fles drinkt hij slapend..

Zoals ik al zei de tijden wisselen per week.. Maar de regelmaat is hier wel altijd eerst verschonen, dan een flesje, na de fles knuffelen/spelen met papa en/of mama.. dan even in de box en hop naar bed.. We leggen hem wel altijd wakker in bed, zodat hij weet dat het bedje om te slapen is.. Tuurlijk valt hij na het spelen weleens in slaap in de box en laat hem dan gewoon lekker liggen.. Hij is altijd gestressed als hij ergens anders wakker word..

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    grappig, schema van onze kindjes lopen gelijk op qua voedingen..

Deel Deze Pagina